nieuw potentieel lid ;-)
- Wouter van Pernis (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-05-2010 12:00 #48988
door Wouter van Pernis (GAST)
nieuw potentieel lid ;-) is gemaakt door Wouter van Pernis (GAST)
Hallo,
Mijn naam is Wouter, 36 jaar, en ik ben sinds drie dagen in het bezit van een 142 (B20A) uit 1971 in niet eens zo'n heel verkeerde staat. Mijn Volvo-ervaring gaat echter wel verder terug: naast de 142 rij ik dagelijks een 940 turbo uit 1997, en heb ik daarvoor diverse 740's gereden. Een jaar of 10 terug heb ik ooit eens een matzwarte 144 gehad zonder bumpers. Ondanks de beroerde staat van het ding, de permanente laag water bij je voeten en een wel erg krokante carrosserie is de voorliefde voor de 140 altijd gebleven.
Sinds drie dagen geniet ik intens van die heerlijke B20 brom, de jaren '70 lucht en het ultieme autorijden in mijn 142.
Ik overweeg natuurlijk om lid te worden, en wil daarom als gastlid graag eens sfeer proeven. Worden er ook sleuteldagen georganiseerd? Ik ben redelijk thuis in de techniek van de 940 maar merk dat ik bij de 142 weer even opnieuw moet ontdekken hoe alles werkt. Zo had ik na één dag de 142 in bezit het al voor elkaar om de motor compleet te verzuipen bij een half-warme start.
Ik ben benieuwd naar de sfeer op het forum, en de aanwezige kennis. Ik geloof dat ik als gast-lid geen foto's kan plaatsen, anders had ik uiteraard graag even de 142 laten zien.
Groeten, Wouter
Mijn naam is Wouter, 36 jaar, en ik ben sinds drie dagen in het bezit van een 142 (B20A) uit 1971 in niet eens zo'n heel verkeerde staat. Mijn Volvo-ervaring gaat echter wel verder terug: naast de 142 rij ik dagelijks een 940 turbo uit 1997, en heb ik daarvoor diverse 740's gereden. Een jaar of 10 terug heb ik ooit eens een matzwarte 144 gehad zonder bumpers. Ondanks de beroerde staat van het ding, de permanente laag water bij je voeten en een wel erg krokante carrosserie is de voorliefde voor de 140 altijd gebleven.
Sinds drie dagen geniet ik intens van die heerlijke B20 brom, de jaren '70 lucht en het ultieme autorijden in mijn 142.
Ik overweeg natuurlijk om lid te worden, en wil daarom als gastlid graag eens sfeer proeven. Worden er ook sleuteldagen georganiseerd? Ik ben redelijk thuis in de techniek van de 940 maar merk dat ik bij de 142 weer even opnieuw moet ontdekken hoe alles werkt. Zo had ik na één dag de 142 in bezit het al voor elkaar om de motor compleet te verzuipen bij een half-warme start.
Ik ben benieuwd naar de sfeer op het forum, en de aanwezige kennis. Ik geloof dat ik als gast-lid geen foto's kan plaatsen, anders had ik uiteraard graag even de 142 laten zien.
Groeten, Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Menges
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
30-05-2010 12:43 #95611
door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic nieuw potentieel lid ;-)
<p>Dag Wouter,</p><p>Welkom in de club! We wensen je veel leuke kilometers in je 140 Om even antwoord te geven op een aantal vragen: ja, er zijn sleuteldagen. Kijk maar bij " activiteiten " op deze site. Het 140 register is helaas niet zo actief, maar de regio's staan bol van activiteiten waar alle typen welkom zijn. Als je lid wordt, krijg je een welkomsboek waar alle info instaat. Er wordt hard gewerkt aan een nieuwe site, waarbij het wat makkelijker is om foto's te plaatsen, al is dat met wat gepiel ook nu mogelijk (zie zoekfunctie) Ook is er een eigen onderdelenmagazijn, een cd-rom met alle onderdelen en werkplaatshandleidingen en een prachtig verzorgd magazine om de twee maanden. Binnenkort ook groot feest, want de club bestaat 40 jaar. </p><p>Genoeg reclame gemaakt. Groet, Ronald</p>
30-05-2010 17:39 #95610
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic nieuw potentieel lid ;-)
<p>Hé Wouter! </p><p>Zo kom ik je na het 700/900vereniging nu ook hier tegen, en ja, ik ben van deze club óók lid!</p><p>Je moet wél bedenken dat deze club véél groter is (ik meen iets van 3800 leden): gelukkig zijn er veel regio's en registers, die ook allemaal dingen organiseren. Als je bij je in de buurt regiobijeenkomsten (koffieavonden, technische avonden, kampeerweekenden, bedrijfsbezoeken, afsteldagen etc.) en/of register bijeenkomsten bezoekt, dan leer je een hoop leuke en aardige mensen kennen! En inderdaad: het 140 register is niet zo actief, maar er is op het forum wél heel veel technische info te krijgen. </p><p> </p><p>Dit forum is qua toon en gedrag heel prettig met een <strong>enorme</strong> hoeveelheid informatie, het forum is helaas niet zo gebruiksvriendelijk, maar er wordt heel hard gewerkt aan een nieuwe website en forum. Ik mag daaraan mijn steentje bijdragen en ik kan je vertellen dat het heel goed wordt!</p>
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Wouter van Pernis (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-06-2010 22:04 #95609
door Wouter van Pernis (GAST)
Beantwoord door Wouter van Pernis (GAST) in topic nieuw potentieel lid ;-)
Ik ben overtuigd! (en vandaag lid geworden)