Waarschuwing!

• Alex Janssen
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
12-06-2010 16:28 #48968 door Alex Janssen
Waarschuwing! is gemaakt door Alex Janssen
<p>Hier volgt een waarschuwing aan diegene die nog kentekens in bezit hebben van voertuigen die al jaren niet mee bestaan of niet meer gebruikt worden.</p><p>Het volgende is mij overkomen: ik kreeg 2 boetes opgelegd voor het niet nakomen van de A.P.K. verplichting ad. E.96 per stuk en er zullen er nog meer volgen vrees ik.</p><p> </p><p>Het in beroep gaan kost sowieso E.6,- administratiekosten.</p><p>Ik ben deze auto's allang vergeten en de papieren bestaan ook niet meer, aangezien ik ooit deze voertuigen 12jaar of lange geleden in bezit heb gehad en heb een gedeelte van deze kentekens kunnen traceren via foto's e.d.</p><p>Bovenomschreven is weer een voorbeeld van de perfecte werking van de Nederlandse Voertuigregistratie, sarcastisch uitgedrukt, die aan alle kanten rammelt , gebrek aan logica en slechts een middel is om de autobezitter zoveel mogelijk geld afhandig te maken en een hoop werk te bezorgen.De overheid heeft destijds gemeend het beruchte deel 3 te moeten invoeren uiteraard tegen een riante vergoeding en vervolgens een wanprestatie te leveren, danwel de zaak opzijn beloop te laten.</p><p>Het moet toch duidelijk zijn bij de beheerder van de kentekenadministratie als bij een eenmaal afgegeven kenteken meer dan 10 jaar geen mutatie heeft plaatsgevonden het kenteken ook niet meer gebruikt wordt.</p><p>Een goede remedie tegen vorenomschreven zaken is bij stilstand of buitengebruikstelling van het voertuig het kenteken met bijbehorende platen bij de R.D.W. inleveren, dit vrijwaart de bezitter van een hoop ellende, maar dat zal wel te moeilijkzijn en te duur, want in Nederland mag dit niets kosten.</p><p>Beste clubgenoten u bent gewaarschuwd.</p><p>Het is het beste om een krachtig protest te laten horen inzake deze kwestie, die een ieder kan treffen en om een beter beleid inzake voertuigregistratie te bewerkstelligen.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-06-2010 17:08 #95686 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Waarschuwing!
Vreemd zeg. Een aantal jaren terug heb ik ook wel eens een boete gehad vanuit de administratie.
Die voor niet hebben van APK valt nog wel mee, maar die voor niet verzekerd zijn is echt niet mals (ca 300 euro).

Waar ik wel benieuwd naar ben.

Zie je ze wel op je naam staan als je inlogt bij de RDW om te schorsen?
Check schorsen online bij de RDW

Als ik daar inlog zie ik netjes alle auto's die op mijn naam staan en ik dus verantwoordelijk voor ben.
De auto waar je nu een boete voor krijgt, zou je daar dan ook gewoon moeten zien.

Als hij daar tussen staat is het vechten tegen de boete denk ik zinloos.
Ik heb nog een poging gedaan om aan te tonen dat de auto echt niet kon rijden oid (dus echt niet op de weg zou komen) aan de hand van foto's. Dat hielp echter niet.

• jo jo (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
12-06-2010 23:05 #95685 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Waarschuwing!
<p> </p><p>"Het moet toch duidelijk zijn bij de beheerder van de kentekenadministratie als bij een eenmaal afgegeven kenteken meer dan 10 jaar geen mutatie heeft plaatsgevonden het kenteken ook niet meer gebruikt wordt."</p><p>Kort door de bocht .... gelezen op jaguar forum : mijn XJ heeft 18 jaar stilgestaan in een grote loods van mijn buurman. Ik had door elk bougiegat een plas dikke olie gegoten en af en toe liet ik de motor even ronddraaien met de bobine niet aangesloten zodat hij niet kon lopen. En na die 18 jaar (hij werd belastingvrij) heb ik er een nieuwe accu ingezet, benzine er in gegoten, een paar klappen op de benzinepompen gegeven en met weinig problemen liep hij weer.</p><p>Er staan wel meer auto's 10 jaar of langer stil </p><p>En nog meer sarcasme : waar zijn die vrijwaringen ook al weer voor?</p><p>
</p>

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-06-2010 00:19 #95684 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Waarschuwing!
<p>Waarom zou je een compl kenteken willen bewaren denk ik dan. Als je dat doet dan moet je hem elk jaar schorsen. Men bewaard een kenteken voor een ander doel en dat is om een oldtimer zonder papieren te voorzien van papieren. </p><p> </p><p>Ik heb meerdere auto's verkocht voor onder onderdelen en de originele papieren opgstuurd naar de RDW en netjes een vrijwaring d'r voor terug gekregen. Als je het zo doet heb je geen problemen. </p>

• Rudolf Kleyn
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-06-2010 10:30 #95683 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Waarschuwing!
Wat bedoel je met tien jaar geen mutatie? Er zijn heel wat mensen die auto's veel langer in bezit hebben. Als je het kenteken niet hebt ingeleverd na sloop kun je weten dat je een keer aan de beurt komt. Heeft nog lang geduurd trouwens. Meer een kwestie van dom. De RDW doet, weliswaar langzaam gewoon wat ze hoort te doen. Protesteren zul je bij jezelf moeten doen.

• Herm Vlake
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
16-06-2010 12:52 #95682 door Herm Vlake
Beantwoord door Herm Vlake in topic Waarschuwing!
Wij kregen ook een herinnering dat een van onze saabbs 96 v4 niet geschorst was. Bij contact met de RDW, (de man op het postkantoor had ons verteld dat dit na 3 keer schorsen niet meer nodig was) vertelde men mij dat men bezig was met een grote opschoonoperatie in verband met de invoering van het rekening rijden. (dus voor de beslissing om dit plan in de stikstof te zetten). De controle is duidelijk verscherpt.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD