vragen
- Wouter van Pernis (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-06-2010 22:50 #48962
door Wouter van Pernis (GAST)
vragen is gemaakt door Wouter van Pernis (GAST)
Ik heb als vers lid een aantal vragen. Na enige tijd rondneuzen op het forum en de website ben ik er nog niet uit of, en waar, er een speciale advertentierubriek is met auto's en/of onderdelen. Verder heb ik na het aandachtig bestuderen van zeer veel forum onderwerpen het idee dat er een soort van FAQ samen te stellen zou moeten zijn. Veel motorproblemen zijn bijvoorbeeld terug te herleiden op de carburateur(s) of de ontsteking. Even nalopen is dan de reactie. Zijn er gebruiksaanwijzingen te vinden (met plaatjes liefst) van hoe je bijvoorbeeld de ontsteking naloopt: hoe test je de vacuum vervroeger, hoe zet je de ontsteking op tijd, hoe vervang je contactpuntjes etc)?
Zijn er foto's van leden-auto's te zien op de website? Zo ja: hoe kom ik daar dan? Hoe zit het met activiteiten die door een bepaalde regio georganiseerd worden, ben je daar ook welkom als je in een andere regio woont? Kan ik ergens zoeken op woonplaats van leden, bijvoorbeeld om te zien wie er nog meer in Eindhoven (of daar in de buurt) wonen?
Zijn er aantallen bekend van eigenaren van een bepaald type in de vereniging? Bijvoorbeeld: hoeveel andere 142-bezitters zijn lid?
En tot slot: mij is van verschillende kanten medegedeeld dat er een nieuw gebruiksvriendelijk(er) forum komt. Over de datum van realisatie wordt zeer vaag gedaan. Is daar iets indicatiefs over aan te geven? Zomer 2010? Najaar?
Ik ben benieuwd.
Groet, Wouter
Zijn er foto's van leden-auto's te zien op de website? Zo ja: hoe kom ik daar dan? Hoe zit het met activiteiten die door een bepaalde regio georganiseerd worden, ben je daar ook welkom als je in een andere regio woont? Kan ik ergens zoeken op woonplaats van leden, bijvoorbeeld om te zien wie er nog meer in Eindhoven (of daar in de buurt) wonen?
Zijn er aantallen bekend van eigenaren van een bepaald type in de vereniging? Bijvoorbeeld: hoeveel andere 142-bezitters zijn lid?
En tot slot: mij is van verschillende kanten medegedeeld dat er een nieuw gebruiksvriendelijk(er) forum komt. Over de datum van realisatie wordt zeer vaag gedaan. Is daar iets indicatiefs over aan te geven? Zomer 2010? Najaar?
Ik ben benieuwd.
Groet, Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16-06-2010 10:01 #95705
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic vragen
<font size="3" face="Times New Roman"><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: Verdana; FONT-SIZE: 8.5pt">Ik zal eens p</span><st1:personname><span style="FONT-FAMILY: Verdana; FONT-SIZE: 8.5pt">rob</span></st1:personname><span style="FONT-FAMILY: Verdana; FONT-SIZE: 8.5pt">eren wat antwoorden te geven als ervarener lid:<o:p></o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: Verdana; FONT-SIZE: 8.5pt"><o:p> </o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: Verdana; FONT-SIZE: 8.5pt">*De advertenties staan onder “onderdelen bestellen”- “vraag en aanbod”. Een beetje onoverzichtelijk en daarom niet héél intensief gebruikt.<o:p></o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: Verdana; FONT-SIZE: 8.5pt">*De FAQ’s is een goed idee, misschien kan dat in de nieuwe site worden gedaan; de onderdeelboeken, werkplaatshandboeken etc. etc. komen op de nieuwe site beschikbaar voor de leden.(en zijn inmiddels door </span><st1:personname><span style="FONT-FAMILY: Verdana; FONT-SIZE: 8.5pt">Rob Spoon</span></st1:personname><span style="FONT-FAMILY: Verdana; FONT-SIZE: 8.5pt"> al geplaatst op de preofsite!)<o:p></o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: Verdana; FONT-SIZE: 8.5pt">*Foto’s van leden-auto’s is misschien ook te realiseren op de nieuwe site? Leden zoeken is nu ook niet mogelijk, maar er wordt onderzocht of dat wel op de nieuwe site zou kunnen, ik geloof dat er alleen wat p</span><st1:personname><span style="FONT-FAMILY: Verdana; FONT-SIZE: 8.5pt">rob</span></st1:personname><span style="FONT-FAMILY: Verdana; FONT-SIZE: 8.5pt">lemen zijn met toestemmingen en privacy-rechten.<o:p></o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: Verdana; FONT-SIZE: 8.5pt">*Hoeveel auto’s van de verschillende types er zijn weet het bestuur/</span><st1:personname><span style="FONT-FAMILY: Verdana; FONT-SIZE: 8.5pt">ledenadmin</span></st1:personname><span style="FONT-FAMILY: Verdana; FONT-SIZE: 8.5pt">istratie natuurlijk precies, maar is niet voor leden in te zien. Kan in de toekomst misschien wél?<o:p></o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: Verdana; FONT-SIZE: 8.5pt"><o:p> </o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: Verdana; FONT-SIZE: 8.5pt">*De nieuwe site en het nieuwe forum komen er écht spoedig aan: de proefversie wordt steeds uitgebreider en de migratie van het oude forum krijgt ook al z’n beslag. <o:p></o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: Verdana; FONT-SIZE: 8.5pt">(Ik kan de proefversie zien en gebruiken doordat ik me heb aangemeld als webredacteur en zal je suggesties inbrengen)<o:p></o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"> </p></font>
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
- Wouter van Pernis (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-06-2010 14:27 #95704
door Wouter van Pernis (GAST)
Beantwoord door Wouter van Pernis (GAST) in topic vragen
Beste Tom,
Dank voor je reactie. Fijn om te vernemen dat suggesties in elk geval worden afgewogen. Ik ben benieuwd!
Nog een laatste suggestie: bij de Volvo700vereniging ben ik gewend dat je als lid een dagboek kan bijhouden op het forum. In dat dagboek verschijnen dan bijvoorbeeld foto's of beschrijvingen van specifieke klussen die gedaan zijn, danwel belevenissen met de auto. Er wordt daar in elk geval behoorlijk van gebruik gemaakt.
Dank voor je reactie. Fijn om te vernemen dat suggesties in elk geval worden afgewogen. Ik ben benieuwd!
Nog een laatste suggestie: bij de Volvo700vereniging ben ik gewend dat je als lid een dagboek kan bijhouden op het forum. In dat dagboek verschijnen dan bijvoorbeeld foto's of beschrijvingen van specifieke klussen die gedaan zijn, danwel belevenissen met de auto. Er wordt daar in elk geval behoorlijk van gebruik gemaakt.
16-06-2010 18:37 #95703
door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic vragen
<p>Hoi Wouter,</p><p>ik heb de suggesties al doorgemaild. Het bijhouden van dagboeken moeten we later bekijken, ikzelf denk dat de stap van wat we hier gewend zijn (vooral gericht op techniek en technische problemen) en gezelligheids-communicatie wel een beetje groot wordt. </p><p>Via het nieuwe forum worden de mogelijkheden om gezelligheidpraatjes te houden trouwens al véél groter! </p><p>Nou moet ik er wel eerlijk bij vermelden dat ik persoonlijk die dagboeken op de 700 vereniging ook niet zo bekijk (en de dagopeningen en -sluitingen óók niet) terwijl ik er toch redelijk actief ben als lid en regiocoördinator. Maar ik ben ook niet zo benieuwd wat iedereen twittert etc..</p>
17-06-2010 01:17 #95702
door Arjan Vrielink (GAST)
Tom heeft al het een en ander uitgelegd, misschien kan ik er nog wat aan toevoegen.
Een FAQ is een goed idee, in eerste instantie is het forum daar de meest geschikte plek voor, waarschijnlijk een aparte categorie.
Het voordeel is dat de leden laagdrempelig aanvullingen en suggesties kunnen doen en zelf een how-to kunnen plaatsen.
Op deze manier kan er een zeer uitgebreide FAQ komen... dit alles valt of staat met de bereidwilligheid van de leden om er ook wat tijd in te steken.
Naast een FAQ hebben we ook een hele stapel documentatie staan, op dit moment 281 documenten! En daar komt nog een hoop bij.
Voor de leden is er een categorie 'Ik en mijn Volvo' en 'Mijn (restauratie) project'
Dit is de plek waar je alle info kwijt kan die je wilt delen met de leden, dit kun je zien als een dagboek.
Op het forum kan gezocht worden op woonplaats (mits ingevuld) en/of gebruikersnaam, er kan dan eventueel contact gezocht worden via PB (persoonlijk bericht),
via PB kunnen er dan adressen e-mail en telefoonnummers uitgewisseld worden (als beide partijen daar behoefte aan hebben)
Regio bijeenkomsten zijn er voor alle leden, dus als je in Zuid woont en er is voor jou een interessante meeting in Noord ben je meer dan welkom.
In het VKV Algemene ledenvergadering blad (die elk lid heeft gekregen) staat op blz. 43 een overzicht van de modellen binnen de vereniging.
Vraag en Aanbod gaat in de nieuwe site via het forum, dat heeft als voordeel dat je een uitgebreide advertentie kunt maken met foto's.
Op het nieuwe forum hebben we ook een babbelbox, koffiehoek, of hoe je die keet ook wilt noemen, daar kan over van alles en nog wat gebabbeld worden, dus hoe gezellig het daar wordt ligt aan jullie!
En tot slotte de hamvraag, wanneer gaan we live... daar ga ik nu nog geen uitspraak over doen, er zijn nog een paar hobbeltjes en één berg te overwinnen
Ik hoop dat het zo wat duidelijker wordt, heb je nog vragen of suggesties, laat maar horen.
groeten, Arjan
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic vragen
Tom heeft al het een en ander uitgelegd, misschien kan ik er nog wat aan toevoegen.
Een FAQ is een goed idee, in eerste instantie is het forum daar de meest geschikte plek voor, waarschijnlijk een aparte categorie.
Het voordeel is dat de leden laagdrempelig aanvullingen en suggesties kunnen doen en zelf een how-to kunnen plaatsen.
Op deze manier kan er een zeer uitgebreide FAQ komen... dit alles valt of staat met de bereidwilligheid van de leden om er ook wat tijd in te steken.
Naast een FAQ hebben we ook een hele stapel documentatie staan, op dit moment 281 documenten! En daar komt nog een hoop bij.
Voor de leden is er een categorie 'Ik en mijn Volvo' en 'Mijn (restauratie) project'
Dit is de plek waar je alle info kwijt kan die je wilt delen met de leden, dit kun je zien als een dagboek.
Op het forum kan gezocht worden op woonplaats (mits ingevuld) en/of gebruikersnaam, er kan dan eventueel contact gezocht worden via PB (persoonlijk bericht),
via PB kunnen er dan adressen e-mail en telefoonnummers uitgewisseld worden (als beide partijen daar behoefte aan hebben)
Regio bijeenkomsten zijn er voor alle leden, dus als je in Zuid woont en er is voor jou een interessante meeting in Noord ben je meer dan welkom.
In het VKV Algemene ledenvergadering blad (die elk lid heeft gekregen) staat op blz. 43 een overzicht van de modellen binnen de vereniging.
Vraag en Aanbod gaat in de nieuwe site via het forum, dat heeft als voordeel dat je een uitgebreide advertentie kunt maken met foto's.
Op het nieuwe forum hebben we ook een babbelbox, koffiehoek, of hoe je die keet ook wilt noemen, daar kan over van alles en nog wat gebabbeld worden, dus hoe gezellig het daar wordt ligt aan jullie!
En tot slotte de hamvraag, wanneer gaan we live... daar ga ik nu nog geen uitspraak over doen, er zijn nog een paar hobbeltjes en één berg te overwinnen

Ik hoop dat het zo wat duidelijker wordt, heb je nog vragen of suggesties, laat maar horen.
groeten, Arjan
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-07-2010 22:50 #95701
door luuk verburgh (GAST)
groeten van mij en mijn volvo ('s)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic vragen
het wiel hoeft echt niet opnieuw te worden uitgevonden: zie saab forum en nog beter het forum van de keversite.nl. volgens mij hezelfde. Zijn dit geen standaardpakketten, die je zo kunt kopen??
groeten van mij en mijn volvo ('s)
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-07-2010 23:46 #95700
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic vragen
<p>om het dichter bij huis te houden, zeg ik voor de zoveelste keer, dat ik de websitestructuur van
www.volvo700vereniging.nl
prima vind functioneren. Het menu is gebruikersvriendelijk en de discussies zijn levendig.</p><p>Soms heel errug levendig, soms doorleefd, maar dat geeft tenminste leven in de brouwerij.</p>
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.