Vlinderstuur 140

• Gijs Wilbrink (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2010 10:22 #48951 door Gijs Wilbrink (GAST)
Vlinderstuur 140 is gemaakt door Gijs Wilbrink (GAST)
Dag allemaal! Ik heb een mooi vlinderstuur liggen waarvan niet zeker is of hij wel in mijn 144 past. Degene waarvan ik hem gekocht heb, wist niet zeker of hij uit een amazone komt. Heeft iemand een vlinderstuur voor 144 liggen die ik kan overnemen?? Ik heb eventueel dus een stuur voor amazone om te ruilen. Dit stuur is in goede staat, weinig afgebladderd. Kan ik trouwens aan het stuur zien of hij in mijn 144 past? Ik wil niet mijn stuur eruit halen zonder dat ik zeker weet dat het nieuwe stuur past.. Ik hoor het graag! Groeten. Gijs

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-06-2010 19:51 #95738 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vlinderstuur 140
<p>Stuur los halen is niet het werk hoor, binnen 10 minuten ligt ie op de pass stoel. Ik zou gewoon eerst vergelijken, stel je voor dat je wel het juiste stuur had dan heb je al die moeite van ruilen e.d. voor niets gedaan.</p><p> </p>

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-06-2010 15:17 #95737 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Vlinderstuur 140
<p>het enige verschil is de diameter van de as; ik weet ff niet of deze nu dikker of juist dunner is in de 140, maar dit zie je snel genoeg als je de claxonring met zwart middenstuk demonteert (2 schroefjes onderzijde stuur).</p><p> </p><p>als het dezelfde maat is dan draai je de centrale moer los en trek je het stuur er zo vanaf, of je hebt een poelietrekker nodig. wel ff goed opletten dat je het nieuwe stuur weer recht plaatst. </p><p> </p><p>succes, Hans.</p>

Groet, Hans

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-06-2010 10:36 #95736 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vlinderstuur 140
Poelie trekker heb ik toen zelf gemaakt van een dikke strip met 2 gaten d'rin voor een boutje. Want als het goed is zit er in het stuur (als de claxonring eraf is) 2 tappunten in het stuur. Leg de strip op de stuuras, 2 boutjes er doorheen en vastdraaien in de tapeinden en dan rustig 1 voor 1 een stukje aandraaien en je zal zien dat loskomt.

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-06-2010 19:35 #95735 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Vlinderstuur 140
<p>in een eerder bericht schreef ik over 2 schroefjes aan de onderzijde van het stuur; dat geldt voor het oudere model. bij een vlinderstuur kan je zeer eenvoudig het zwarte kunststof plaatje eraf wippen en dan kan je gelijk zien hoe dik de as is. </p>

Groet, Hans

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD