back in town (in a volvo)
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-06-2010 20:48 #48947
door luuk verburgh (GAST)
groeten van mij en mijn volvo ('s)
back in town (in a volvo) is gemaakt door luuk verburgh (GAST)
<p>Toch weer back in Volvo town. Had ik dit weekend bijna een 75-er 244 gekocht met een 78 kenteken (zie onderwerp over blauwe kentekenplaten) op benzine , is het toch een echte NL 75-er op LPG geworden. </p><p>Automaat op LPG, 244 orgineel NL (en lekker orgineel kenteken). tot nu toe weinig geluk gehad met mijn volvo's (2 amazones, 2x 144 in 8 maanden) maar dat komt wellicht in de lage prijsklasse waarin ik de auto's kocht. soms moet je geluk hebben maar met vw's had ik dat wel in de goedkopere prijsklasse maar blijkbaar niet met een volvo. ik heb nog een gerestaureerde kever 1302 LS in de garage staan, alleen benzine verbruik is wat hoog (1600cc). zal de koopprijs besparen maar ik had hem al een paar keer voor 4 voudige kunnen verkopen. </p><p>Gelukkig is deze 244 roestvrij (een plekje op het achterspatbord dan) wel een origineel schuifdak. Nu kan ik eindelijk de caravan normaal trekken want dat is met een kever toch wel een beetje link. (ondanks een mooie trekhaak van westfalia en nieuwe verzwaarde schokbrekers)</p><p>Klein smetje is het olieverbruik: 1 liter per 700, wellicht komt er motorrevisie aan. kan ook zijn (mijn ervaring) dat er niet de juiste olie wordt gebruikt. wat is het beste voor een 244 met 2.1 motor? wellicht weet iemand voor weinig een gebruikte motor staan (2.1) In ieder geval handig als reserve voor als de ander de brui er aan geeft. Jammer dat er op deze site zo weinig is te vinden over de 244. mijn 2e auto ooit (1e was natuurlijk een kever). </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-06-2010 22:09 #95753
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic back in town (in a volvo)
<p>Da's vrij veel olie ja. Zeker lekkage, dat heb je met goedkope auto's (de mijne zitten in de 500 euro klasse), een beetje geluk is wel nodig.</p><p>Bij dat soort verbruik maakt de soort olie ook echt niet meer uit. Die motoren komen geregeld langs op Marktplaats, laatst nog 2 voor 50 euro! Voor de 244, B21 etc kan ik volvolvo.nl van harte aanbevelen.</p>
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-06-2010 23:10 #95752
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic back in town (in a volvo)
<p>Gefeliciteerd met je bolide, hopelijk heb je met deze wat meer geluk. Maar wat voor caravan heb je. Ik hoor soms dat een 2,1 net ff te kort komt als je het buitenland in gaat met een caravan en een 2,1 van volvo. Als je toch een andere motor neemt kijk dan gelijk naar een 2,3 injectie, volgens mij zijn die 130 of 140 pk.</p>
- Wouter van Pernis (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-06-2010 09:59 #95751
door Wouter van Pernis (GAST)
Beantwoord door Wouter van Pernis (GAST) in topic back in town (in a volvo)
Even grofweg de mogelijkheden voor een 2,3 liter: een standaard 2,3 injectie is in mijn beleving een B230F. Deze heeft zeker geen 140 pk, maar slechts 115. De 16-klepper levert iets van 155 pk, en de low pressure versie (B230FK) 135 pk. Dan is er nog de high pressure turbo die rond de 165 pk levert.
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-06-2010 14:04 #95750
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic back in town (in a volvo)
Er is nog de mechanische injectie (K-jet), de B230E maakt 131 pk, en de B23E nog iets meer, maar deze kom je in NL niet vaak tegen. De 1976 versie van de B21A komt net aan de honderd pk (@ 5200 rpm). Gewoon zorgen dat de koeling in orde is en loeiend de berg op, je komt er wel.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-06-2010 15:43 #95749
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic back in town (in a volvo)
Het is allemaal rommel ,die op deze manier op de weg komt..Als het zo door gaat kunnen de echte klassieker liefhebbers de vrijstelling van wegenbelasting binnenkort wel vergeten!.Met autos van 500 euro met versleten motoren ad 50 euro per twee exemplaren zal een vakantie met caravan naar het buitenland geen succes worden of je moet erg veel geluk hebben.Ik zou me eerder over de veiligheid en betrouwbaarheid van deze autos druk maken dan over het aantal beschikbare pks.
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-06-2010 17:30 #95748
door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic back in town (in a volvo)
<p>Niek : zo erg is de "rommel" niet. Een 2 jaar APK gekeurde orginele roestvrije 244 alleen de motor verbruikt olie en kan beter vervangen worden. Niet iedereen heeft het geld trouwens om een perfecte volvo te berijden te meer daar dit onze 4e auto is (en ik een bijna perfecte VW kever heb) (wel gerestaureerd)</p><p>Ik koop geen motor van 50 euro,maar 1 van 500 met inzetten erbij 750, dus dat valt toch niet tegen dat ik er ook geld aan uitgeef? </p><p>Nu ik toch weer op dit forum ben: weten jullie hoe je een backfire probleem op LPG kan oplossen? zodra ik extra geef dat klapt mijn carterslang er af evenals mijn luchtfilter</p>