nog steeds lekkende waterpomp
- 13047-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2010 21:28 #48889
door 13047-dummy
nog steeds lekkende waterpomp is gemaakt door 13047-dummy
Kort geleden heb ik mijn waterpomp vervangen door een naar mijn oordeel goed 2e hands exemplaar. Voor plaatsing heb ik alle oppervlakken goed schoon gemaakt en bij plaatsing heb ik nieuwe ringen, rubbers en pakking gebruikt. Na het bijvullen van het koelsysteem bleef er koelvloeistof lekken. Na demontage, nogmaals alles schoonmaken heb ik de pomp nogmaals geplaatst. ditmaal met gebruikmaking van vloeibare pakking op enkele kritische plaatsen (aansluiting op de cilinderkop, onderaan de pomp omdat daar geen boutjes zitten). Ik weet het, geen nette oplossing, maar ik wilde verdere lekkage absoluut voorkomen. Helaas heeft het niet geholpen. Rondje rijden, motor op temperatuur, alles nog een keer extra aandraaien en opnieuw afvullen... Wat o wat kan het zijn. Bij een hoog toerental sproeit hij erop los. De pomp heb ik voor montage schoongemaakt, gecontroleerd op speling (zat er volgens mij niet in) en beschadigingen. Wat heb ik over het hoofd gezien, wat doe ik verkeerd? Kan iemand met wat meer (amazon-) ervaring mij helpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-07-2010 22:18 #96009
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic nog steeds lekkende waterpomp
<p>Als je zoveel aandacht heb besteed aan de afdichting dan kan het niet anders zijn dat de koelvloeistof langs de as bij de poelie d'r uit stroomt, je hebt het ook over dat het bij hoog toerental d'r uit sproeit. </p><p> </p><p>Ik zou gewoon een nieuwe kopen, kost misschien 35 euro maar dan ben je van dat ge emmer af.</p>
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-07-2010 08:13 #96008
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic nog steeds lekkende waterpomp
<p>ik zou altijd een nieuwe kopen omdat die dingen meestal gaan lekken als ze gebruikt zijn.</p><p>verder monteren met vaseline op de pomp-pakkingen en rubbers .</p><p>bij montage met b.v. eem lijmklem enige druk zetten op de pomp-rubbers-kop , dus de klem op de onderkant pomp en bovenkant kop zodat de rubbers goed afdichten , vervolgens de bouten van de pomp kruislings aandraaien en vast is vast.</p><p>kruislings aandraaien is belangrijk omdat de pomp kan gaan vervormen , net als met te vast draaien , dan krijg je hem ook niet meer dicht want dan is hij krom , dit kan dus ook met een gebruikte pomp het geval zijn.</p><p>succes.</p>
- 13047-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2010 09:37 #96007
door 13047-dummy
Beantwoord door 13047-dummy in topic nog steeds lekkende waterpomp
<p>heren, bedankt voor jullie reactie. het advies is duidelijk. snel n nieuwe pomp erin dan kan ik weer lekker rijden.</p><p>groet, camiel</p>