Vakantie naar Engeland met de 142

• Bart de Jager
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
18-08-2010 18:51 #48845 door Bart de Jager
Vakantie naar Engeland met de 142 is gemaakt door Bart de Jager
<p>In september wil ik een weekje op vakantie gaan met mijn Volvo 142 uit 1970. Ben nog niet eerder zo ver op pad geweest met de 142 en ook nog niet eerder op vakantie met de 142.</p><p>Zijn er nog tips qua voorbereiding van de 142? Is het raadzaam om nog wat reserve-onderdelen mee te nemen en zo ja, welke dan? Zijn er nog meer dingen waar ik aan moet denken of rekening mee moet houden (en ja, ik weet dat ik daar links moet rijden)! ;-)</p><p>Verdere tips zijn natuurlijk ook welkom! Alvast bedankt voor het meedenken.</p><p> </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-08-2010 21:41 #96240 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Vakantie naar Engeland met de 142
<p>H&egrave; Bart! </p><p>Als je auto in goede staat van onderhoud verkeert hoef je van <strong>mij</strong> niets extra's mee te nemen. ALs je er al langere tijd mee rondrijdt, weet je al hoe betrouwbaar hij is toch?</p><p>Ik neem nooit meer iets mee omdat er eigenlijk nooit iets onderweg stuk gaat dat z&oacute; erg is dat de auto me niet thuis brengt. Ik weet dat er mensen zijn die met veel jongere Volvo's een hele vracht aan spullen en gereedschap meenemen naar het buitenland, dus de meningen zijn verdeeld!</p><p>Vroeger nam ik dingen mee als een V-snaar, slangen, startmotor, dynamo, bouten en moeren, plakband, touw en ijzerdraad, en v&eacute;&eacute;l gereedschap. Nooit nodig gehad (nou, ja, &eacute;&eacute;n keer gesleuteld: aan de aanhanger!!)</p><p>Ik heb w&eacute;l altijd ANWB Europadekking en reisverzekering. En heel belangrijk: de telefoonnummers &eacute;n mijn GSM!</p><p> </p><p>Veel plezier in Engeland en denk eraan: geen LPG auto's in de kanaaltunnel!</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
19-08-2010 23:00 #96239 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Vakantie naar Engeland met de 142
<p>Dag Bart, Ik ben een fervent Engelandvaarder. Het is een schitterend land, Vooral zuid-west en Wales. Deze vakantie in Ierland geweest(zie VKM van deze maand) Als je op lpg rijdt, is het handig om het boekje lpg in Europa mee te nemen. lpg is tegenwoordig redelijk goed te krijgen, maar niet zoals in Nederland. In Engeland zijn onderdelen goed verkrijgbaar bij de Volvodealers. Ik heb pech gehad in Ierland, naar Scandcar gebeld en binnen twee dagen had ik een nieuwe poelie.Dus telefoonnummer van favoriet bedrijf meenemen. Ik ben verslaafd geraakt aan Engeland. Alleen moet je geluk hebben met het weer. Veel plezier. </p>

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-08-2010 08:08 #96238 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Vakantie naar Engeland met de 142
<p>En ik heb n&eacute;t gisteravond je leuke verhaal gelezen: dank daarvoor! </p><p>Helemaal weer een mooi blad trouwens!!</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD