uitleg over het gt modelverhaal.

  • Peter van Tholen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2010 15:30 #48813 door Peter van Tholen (GAST)
uitleg over het gt modelverhaal. is gemaakt door Peter van Tholen (GAST)
hoi ik heb een sloper amazon van het type gt, tenminste een gt stuur en stoelen, dubbele carburateur maar zonder toerenteller en overdrive, ik heb ooit eens gehoord dat er in 67 ook modellen gt zonder overdrive zijn uitgeleverd? wie kan dit verhaal uitleggen. vr gr peter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-08-2010 00:15 #96394 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic uitleg over het gt modelverhaal.
<p>Heb je al gekeken bij "Modellen" op deze site? Daar heb ik geprobeerd om zo volledig mogelijk te beschrijven wat de specificaties zijn van de modellen Amazon voor de Nederlandse markt.</p><p>Wat je beschrijft lijkt overeen te komen met de 133GT van 1968 en 1969. Maar... de specificaties kunnen per land verschillen, dit hoeft niet per s&eacute; van origine een NL auto te zijn.</p>

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-08-2010 08:40 #96393 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic uitleg over het gt modelverhaal.
Zie ook www.volvoamazonpictures.se/modelyears/modelyears.html
Wat is je chassisnummer?
Aan de hand daarvan is veel te herleiden, zie ook www.volvoamazonpictures.se/typeinformation/typeinformation.html
Grote kans dat er gewoon een GT stuur, stoelen met slaapbeslag en dubbele carburateur op een "gewone" Amazon zijn gezet.
Als je geluk hebt is het juist een 123GT, maar inmiddels (wegens defect?) zonder overdrive.
Wellicht schijnt dat een ander licht op de term sloper en is het opeens een restauratieproject (mits hij niet te ver heen is).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • B.C.M. Voorn (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
01-09-2010 17:11 #96392 door B.C.M. Voorn (GAST)
Beantwoord door B.C.M. Voorn (GAST) in topic uitleg over het gt modelverhaal.
Dat kan zeer zeker. Er zijn zelfs GT's gemaakt met productienummer 133951P, in plaats van het altijd 133351M.... Dus, chassisnummer en de S code kom maar door!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter van Tholen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2010 20:12 #96391 door Peter van Tholen (GAST)
Beantwoord door Peter van Tholen (GAST) in topic uitleg over het gt modelverhaal.
<p>heb even het meeste stof weggepoets, het typenr is 133941 p</p><p>94</p><p>425-552</p><p>5118,5250</p><p>nr 290462</p><p>ik zal ulla in se ook eens even mailen. </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudolf Kleyn
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-09-2010 10:44 #96390 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic uitleg over het gt modelverhaal.
Het is inderdaad een GT, maar waarschijnlijk een '122S GT' (ook wel 133 GT genoemd), vanaf 1968 gebouwd. Een enigszins gestripte 123 GT.Deze auto's hadden niet standaard een overdrive, wel 133 in het typenummer. Overdrive was tegen meerprijs leverbaar. Op het voorspatbord de aanduiding 122S, op de kofferbak alleen GT. Toerenteller op het dasboard, GT-stuur, en afhankelijk van de bestemming (wil per land verschillen): slaapstoelbeslag. Vanaf modeljaar 1969 (dus najaar 1968) met de B20B motor (met 115 SAE PK, de sterkste motor in de Amazon geleverd, ook in de gewone 122S). De 9 in het typenummer betekent dat de auto in België (Gent) is gebouwd.De 4 dat hij met een 4-bak zonder overdrive de fabriek heeft verlaten. Met overdrive, zou een 5 in het typenummer hebben gestaan. de laatste 1 betekent dat het stuur aan de linkerkant zit.Misschien heeft Ulla Bergvall aanvullende gegevens, maar eerder is ook wel gebleken dat ze vooral informatie kan verschaffen over in Zweden gebouwde Volvo's.Succes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-09-2010 12:09 #96389 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic uitleg over het gt modelverhaal.
Dan toch opknappen in plaats van slopen?
Of is hij echt te ver heen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter van Tholen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2010 12:15 #96388 door Peter van Tholen (GAST)
Beantwoord door Peter van Tholen (GAST) in topic uitleg over het gt modelverhaal.
<p>moet alleen het chas nr opzoeken, auto staat ergens in opslag en ik ben niet altijd in gelegenheid om hem op te zoeken, na het opsporen van dit nr kan ulla verder zoeken.</p><p>slopen kan altijd nog, er zit inderdaad veel werk aan maar het is de moeite waard meer onderzoek te doen, ikzelf heb geen ervaring met lassen dus als ik er iemand blij mee kan maken dan doe ik dat graag......(tegen betaling)</p><p>zodra ik meer weet laat ik dat weten.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD