ervaring met banden

• Roland Houweling (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2010 19:33 #48786 door Roland Houweling (GAST)
ervaring met banden is gemaakt door Roland Houweling (GAST)
<p>hallo allemaal,</p><p> </p><p>ik ben even benieuwd naar een paar dingen.</p><p> </p><p>ik heb mijn velgen bijna klaar en ga op zoek naar banden.</p><p> ik heb inmiddels de diverse onderwerpen op t forum doorgelezen.</p><p> </p><p>ikzelf heb nu 195 onder me amazon</p><p>en ik wil evt overstappen op 205</p><p> </p><p>het enige waar ik niet heel duidelijk uit wordt is:</p><p> </p><p>hoe ervaart men de banden kwa breedte. dus zowel 195 205.</p><p>merk je heel veel in het weggedrag als je van 195 naar 205 ga.</p><p>en welk merk wordt er algemeen gebruikt.</p><p> </p><p>ik rij dagelijks</p><p> </p><p>ik hoop spoedig van u heren en evt dames te horen.</p><p> </p><p>groet roland.</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-09-2010 21:18 #96484 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic ervaring met banden
De Amazon van m'n moeder had 205 banden (op Wolfrace velgen), zowel voor als achter. Dat stuurde behoorlijk zwaar, ook bij de juiste bandenspanning. Nu met 195 erop (nu op origineel brede 5,5J velgen) stuurt de auto een stuk lichter en in mijn ogen een stuk prettiger.

Op wat voor velgen ga je de banden leggen?

Achter zou 205 nog wel kunnen, maar voor zou ik persoonlijk 195 aanraden.

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen en meningen.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-09-2010 22:01 #96483 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic ervaring met banden
<p>Ik zou ook de wielkasten in de gaten houden, want 205 en de verkeerde ET waarde en het gaat niet goed. Daarnaast is een amazon niet ontworpen om met zulke brede banden te rijden. Zelf rij ik met een 245 met 16"x205x 60 en dat geeft al een zoekerig gedrag door de brede sloffen en dan heb ik stuurbekrachtiging.</p><p> </p><p>Ik zou het op standaard verbreed houden zoals ze destijds op de GT waren geleverd.</p>

• Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2010 22:17 #96482 door Roland Houweling (GAST)
Beantwoord door Roland Houweling (GAST) in topic ervaring met banden
<p>ik ga ze op crager velgen zetten.</p><p>de banden welke er op zaten waren 205.</p><p>de velgen zijn volgens mij 5 of 5.5 j</p><p>en de velgen zaten onder een ama.</p><p>zie een paar topics gelden over velgen van mij staat foto bij.</p><p> </p><p>en ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen naar met merken banden onder de ama.</p>

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-09-2010 10:25 #96481 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic ervaring met banden
<p>is 205 niet een beetje te breed voor 5 of 5,5 J </p><p> </p><p>Ik heb 16"Hydra velgen van een 740 onder mijn 245 en die zijn 6 J en daar heb 205 breed op zitten die net iets voorbij de velg komen. 205 op een 5 of 5,5 J zijn net ballon banden en zal de weg ligging niet beter van worden.</p>

• Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-09-2010 12:51 #96480 door Roland Houweling (GAST)
Beantwoord door Roland Houweling (GAST) in topic ervaring met banden
<p>rene,</p><p> </p><p>het kan ook wel eesn 6j zijn hoor want de banden die er op zaten kwamen heeeel klien beetje buiten de velg.</p><p> </p><p>het scheelt ook wel wat voor soort band je heb.</p><p>als je hele bolle band heb die steekt met de wang toch sneller iets uit en hoe platten hoe minder ze uitsteken toch?</p><p> </p><p>ik ben ook nog steeds benieuwd naar de ervaringen met de verschillende merken banden.</p><p> </p><p>groet roland.</p>

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-09-2010 00:36 #96479 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic ervaring met banden
mijn voorkeur gaat uit naar Michelin. Ervaring met Amazon sinds 1965, met 945 sinds 1997. Is natuurlijk subjectief, 'k Rij wel regelmatig rallies om een indicatie te geven dat ik er een zeer gemengde rijstijl op na houd.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• Daan de Jong
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
18-09-2010 11:32 #96478 door Daan de Jong
Beantwoord door Daan de Jong in topic ervaring met banden
Hallo Roland,Ik rij zelf ook op michelin banden. 195 breed op een 7 j velg. ze rijden fijn en sturen het lichtse van alle merken banden die ik heb geprobeerd. Ook bij lage snelheid. Met nog bredere banden heb ik geen ervaring. zelf zou ik niet breder gaan dan 185 met een 5,5 j velg. succes met je zoektocht.Daan

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD