info over Vod Eerbeek gevraagd

Lees meer
20-10-2023 16:33 - 20-10-2023 16:35 #205126 door Kees Kleinendorst
info over Vod Eerbeek gevraagd is gemaakt door Kees Kleinendorst
Bij het maken van een artikeltje over 50 jaar eigenaar van een Amazone, ben ik op zoek naar gegevens over het prille begin van de Volvoclub.
Ik weet dat Toon Hermans dat depot beheerde en daar een enorme computer tot zijn beschikking had. Wat ik me nog herinner, is dat er in een aanrtal schuren bij een boerderij een enorme hoeveelheid onderdelen lagen.
Volgens mij  waren John en Paul (later Slubo-Doetinchem ) daar ook regelmatig te vinden.
Wie kan mij helpen aan meer informatie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-10-2023 18:56 - 20-10-2023 19:07 #205128 door Jan Venema
Beantwoord door Jan Venema in topic info over Vod Eerbeek gevraagd
Goedenavond Kees,

Zou je mij kunnen mailen, bij het Documentatiecentrum is er nog wel informatie beschikbaar 
coordinator-dic@volvokv.nl
Volgens mij was het gevestigd : Broerenstraat 24 in Eerbeek
Competition Parts van T. Hermans is later inderdaad door Slubo aan de Grutbroek 53 voortgezet in Doetinchem (oude locatie)
Paul Slurink en John van de Borst (Slu en Bo)
Uiteraard mag iedereen die nog meer informatie heeft ook reageren.

Tot zover,

Met groet&
Jan Venema
lidnr. 3046

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2023 08:10 #205131 door Ad Nous
Beantwoord door Ad Nous in topic info over Vod Eerbeek gevraagd
Beste leden,
In Eerbeek was Jan Diellessen ook van de partij.
Woonachtig in Breda ,was een Hagenees en is weer in den Haag gaan wonen.
Groeten Ad Nous

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2023 10:17 #205132 door Kees Kleinendorst
Beantwoord door Kees Kleinendorst in topic info over Vod Eerbeek gevraagd
Dank Jan,
Uit het archief van onze club vond ik inderdaad in het 'blaadje'(heerlijk typemachinewerk en dan gestencild) stukje van/over het VOD uit 1983.
 De locatie in Eerbeek klopt ook en Competitionparts, Grutbroek in Doetinchem was een bekende plek voor mij voor onderdelen en koffieklets. Daar zaten ze in twee metalen Romneijloodsen. Je mocht daar zelf slopen/demonteren wat je nodig had.
Toen was het toch al wel een commercieel bedrijf en niet meer gekoppeld aan de Volvoclub? Had dat te maken met onenigheid die toen was ontstaan tussen Ama en Katterug?
Jammer, dat foto's maken toen nog niet zo in mijn systeem zat, want helaas geen enkele foto van toen.
Met vr groet, Kees 
lid 1279.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2023 17:20 - 21-10-2023 20:11 #205138 door Jan Venema
Beantwoord door Jan Venema in topic info over Vod Eerbeek gevraagd
Dag Kees,

Kijk onder Documentatie -. DIC (na inloggen) en het item Aktiviteiten ; dan ergens in het midden 2 fotobladen van een rit (7 juni 1975) in de omgeving van Eerbeek met de boerderij en aantal gebouwen, alleen foto's met Katteruggen.
Broerenstraat moet zijn Boerenstraat.

Verder is het allemaal nadat de Amazon en P1800 ook lid van de V44 vereniging na 1976 konden worden en het ledental erg snel steeg.

Met groet&
Jan Venema
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.