Waar slaapt jullie Volvo ?
- Marco Wuyts
- Nieuw lid
-
Plaats gerust een foto als inspiratie ; alle tips zijn welkom !
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum-lid
-
groet ,Niek de Boer.
- P. Hanot
- Elite-lid
-
Langs een kant staat die op 3 cm van de muur zodat ik nog net door mijn knieën kan aan de andere zijde. Bovendien heb ik nog tijdelijk rubber op de deuren gekleefd om de lak niet te beschadigen bij het openen van de deuren, ondanks dat die aan een kant helemaal tegen de muur staat. Een fiets erbij zetten kan je vergeten.
3 op 5 is frustrerend smal en motiveert ook niet om door te werken omdat je nergens gemakkelijk bij kan.
5 meter is dan net weer te kort om een rekje met materiaal te kunnen zetten, ook de hoogte is belangrijk.
3 op 5 is wel groot genoeg om aan een grasmaaier te werken.
Als je mogelijkheden hebt, zou ik zo breed, lang en hoog gaan als toelaatbaar, je moet ook niet over je gereedschap vallen.
- Ed van der Zee
-
- Platinum-lid
-
Na een paar restauraties had ik meer ruimte nodig, toen werd het een Stichting die een hal in het Haven gebied van Arnhem huurde, deze werd te duur qua huur en uiteindelijk een boerderij gekocht met twee grote Deelen, een loods ervoor en toen is de hobby pas echt uit de hand gelopen. Inmiddels staan mijn eigen projecten stil en doe ik (deel) restauraties, over twee jaar stop ik met werken en kan ik daar mee verder. Als de body kaal is gaat deze in het spit en dan kun je overal goed bij.
In de huidige loods kunnen 7 tot 8 auto's en de SBKA doet nu (deel) restauraties, lassen en spuiten wordt uitbesteed, maar verder doen we vrijwel alles zelf. Ik heb zes werkplekken gemaakt en zo georganiseerd dat je van vuil naar schoon, gespoten en montage gaat. Verder een carburatie hoek, waar je een kant voor de voorste SU hebt en aan de andere kant de achterste. We zijn met ca. vijf wagens gelijktijdig bezig, het streven is dat de eigenaar iedere twee weken een dag mee komt sleutelen, een komt er zelfs wekelijks. We ervaren het als therapie om aan de dagelijkse stress en uitputting te ontkomen en super gezellig. Als je alleen bent zakt het tempo vaak en is ongezellig, bovendien heb je vaak eveneen handje nodig.
Dat ziet er zo uit;
Op de VKB hebben we weer een stand en gaan proberen veel zeldzame en gerenoveerde onderdelen te verkopen van Amazon, 1800 en 140/164, bij een restauratie hou je veel over of door een sloper zelfs dubbele onderdelen. Inmiddels doen we met name 1800 en 145, veel onderdelen en mechanische zaken zijn hetzelfde en je houdt je handigheid omdat je zaken vaker doet.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:
- J.L.M. Bruin
-
- Expert lid
-
PV544C - 1964
P1800S - 1967
240DL - 1987
Bijlagen:
- Stijn v.d. Linde
-
- Moderator
-
Voor het grotere werk wend ik mij tot andere leden die wel een brug hebben. Het is een hobby naast de studie, dus voor mij helemaal prima!
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
- Kees Roskam
-
- Nieuw lid
-
- Een tevreden en gelukkige 240-rijder.
Het is toch zo fijn om (klassieke)Volvo-rijder te zijn!
- Mathieu van den Bosch
- Elite-lid
-
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Bijlagen:
- Arjan Vijge
-
- Junior Lid
-
- HEER lijk
Bij deze foto's van mijn ontwerp.
Foto 1 en 2 is de linkerkant planken van 2 zijden met afstand ertussen, zodat de wind er doorheen kan.
(en weer links hiervan is de carport)
3 en 4 van de rechterkant zgn. windvlies doek, dit vertraagd de windsnelheid, op de plaatjes lijken de gaatjes in het doek groter dan ze zijn, komt wellicht door de verlichting vanuit de buiten kant?
Voorkant dubbele electrische vouwdeur.
Achterkant dicht.
Gedachtengang: lagere vochtigheid.
Nadeel tot nu toe: in het voorjaar 'stof' van bloeiende bomen.
Voordeel superdroog haardhout
Mvrgr. uit Kaunas.
voormalig lid V44 vereniging nr.G-2827
nu lid nr 16738
17-38-AV P122S verkocht
145 verkocht
240 D verkocht
440 verkocht
1800 S 1965 rijdend
1800 S 1967 restauratie
262C 1980 rijdend
- Ed van der Zee
-
- Platinum-lid
-
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen: