Sierlijst dakgoot Volvo Amazon 1965

Lees meer
19-08-2023 13:49 - 19-08-2023 18:49 #204299 door J.H. Veldhuis
Sierlijst dakgoot Volvo Amazon 1965 is gemaakt door J.H. Veldhuis
Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik bezig met plaatsen van nieuwe dakgoot sierlijsten op mijn pas opnieuw gespoten Volvo Amazon uit 1965
Zou iemand kunnen aangeven hoe je deze het beste kunt plaatsen.
Heb al gebeld met de webshop, en hebben aangegeven de sierlijst van boven af op de dakgoot rand naar beneden te wrijven.
Dit gaat zeer zeer moeizaam, waarschijnlijk komt dit door dat de rand iets dikker is geworden van het spuiten ?
Zou je de sierlijst misschien ook ietsjes op rekken kunnen zodat de binnen kraag wat naar buiten komt en waarmee, of eerst warm maken (of dat kan)?
Hoor graag jullie advies, durf niet veel uit te proberen om beschadigingen te voorkomen.
Groetjes Jan 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-08-2023 14:51 - 19-08-2023 15:04 #204300 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Sierlijst dakgoot Volvo Amazon 1965
Ja,dat heb ik ook wel eens meegemaakt,dat het spuitwerk te dik was om de daksierlijsten te plaatsen. Ik heb toen de gespoten randen zo ver mogelijk geschuurd. Dit is dan beslist nodig. Montage met gebruik van bv. wd 40 en dunne tectyl is altijd aan te bevelen.

Mijn methode van montage van  de daksierlijsten is te beginnen met de voorste lijst en wel precies in de bocht. Let goed op ,dat het einde van de sierlijst aan de voorzijde gelijk moet zitten met onderkant van de bovenste sierstrip van het voorportier. Dit betekent ,dat er ongeveer 7 centimeter niet bedekt wordt door de sierstrip. Als de voorste lijst is geplaatst ,alvorens verder te gaan eerst het verbindingsstukje erop schuiven.

De achterste daksierlijst dient te eindigen ter hoogte van de onderkant van de sierlijst die onderdeel uitmaakt van de sierlijsten rondom de achterruit. Ook hier begin ik in de bocht.Je zult zien,dat het laatste stukje van de sierlijst niet vastzit.De sierlijst is daar namelijk iets langer dan de dakrand. Dat hoort zo.Ik vind het altijd een zenuwslopend werk,want door te hard te duwen of slaan heb je snel een deuk en dan is het mooie er wel af .Voorzichtig slaan met de muis van de hand op de rand van de sierlijst met een glijdende beweging ,omdat de lijst daar het sterkst  is.

Niet aan de sierlijsten prutsen of veranderen. Is de lak te dik ,dan schuren! Het is handig als je er nog iemand bij hebt,die de sierlijst  vast kan houden  aan het uiteinde.
succes, Niek de Boer.

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-08-2023 18:57 #204302 door J.H. Veldhuis
Beantwoord door J.H. Veldhuis in topic Sierlijst dakgoot Volvo Amazon 1965
Hoi Niek, dankjewel voor de goede uitleg en zal de instructie goed opvolgen.
Tja wat jij ook zegt, het is ook zeer moeizaam om het voor elkaar te krijgen.
Zal er uiteraard ook voorzichtig mee omgaan.
Groetjes Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-08-2023 14:58 #204313 door Adriaan Nagel
Beantwoord door Adriaan Nagel in topic Sierlijst dakgoot Volvo Amazon 1965
Hoi Jan, 
ik heb ze gemonteerd door eerst fluid film in de sierlijst en op de dakgoot aan te brengen. Daarna floepten ze er gemakkelijk op en zijn meteen goed beschermd tegen vocht en corrosie.
Een doekje erlangs en klaar!
Succes ermee.
Groeten,
Adriaan

122S
C70 Cabrio Soft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-08-2023 09:33 #204316 door J.H. Veldhuis
Beantwoord door J.H. Veldhuis in topic Sierlijst dakgoot Volvo Amazon 1965
Hoi Adriaan, bedankt voor je bericht. Zal dit zeker uitproberen. Nu eerst een fles aanschaffen.
Groetjes Jan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-08-2023 12:57 #204318 door J.H. Veldhuis
Beantwoord door J.H. Veldhuis in topic Sierlijst dakgoot Volvo Amazon 1965

Hoi Adriaan, bedankt voor je bericht. Zal dit zeker uitproberen. Nu eerst een fles aanschaffen.
Groetjes Jan.

Welke moet ik nemen...
De AS-R of de NAS ?
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-08-2023 12:57 #204319 door J.H. Veldhuis
Beantwoord door J.H. Veldhuis in topic Sierlijst dakgoot Volvo Amazon 1965

Hoi Adriaan, bedankt voor je bericht. Zal dit zeker uitproberen. Nu eerst een fles aanschaffen.
Groetjes Jan.

Welke moet ik nemen...
De AS-R of de NAS ?
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.