LPG-rijden Amazon

  • W.F. van Woerden
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ik rij in een rode Amazon 121 1968 B18 met wit dak
Lees meer
31-05-2022 23:04 #199201 door W.F. van Woerden
LPG-rijden Amazon is gemaakt door W.F. van Woerden
Hoi,
Ik ben Willem en ben sinds 3 maanden in het trotse bezit van een Amazon-1968 met B18-motor.
Ik heb geen ervaring met LPG en wil graag weten of je de LPG-tank leeg mag rijden voor dat je overschakelt op benzine.
Lees je antwoord graag terug!

"Als je het antwoord niet kan vinden, probeer dan de vraag te begrijpen" (Confucius, 551-479 vChr)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-05-2022 23:23 #199202 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic LPG-rijden Amazon
Hallo Willem,
de LPG tank leegrijden is geen probleem als je benzinesysteem werkt en er benzine in de tank zit, anders zul je naar een LPG tankstation gesleept moeten worden.
Aan de motor en/of het LPG systeem gaat er niets kapot of zo als men de LPG tank helemaal leeg rijdt.
Ik schakel trouwens alleen maar om op benzine als de LPG tank (onverhoops eens) helemaal leeggereden is, dus de door jou beschreven situatie is bij mij normaal.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-06-2022 07:54 #199203 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic LPG-rijden Amazon
Kleine aanvulling (waarschijnlijk hier niet van toepassing, maar meer voor het totaalplaatje): op het moment dat je een LPG installatie hebt met een pomp in de tank (zoals Vialle, vaak te vinden in een Volvo 940 etc) dan is leegrijden geen goed idee. De pomp krijgt namelijk smering van de LPG.
Maar ik verwacht in een Amazon met B18 gewoon een conventionele installatie met verdamper en gasmengstuk dus tank zonder pomp.
In dat geval kun je zoals Rudi aangeeft gewoon leegrijden. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.