rubber blokken

Lees meer
23-05-2022 16:59 #199100 door Lo Bouwens
rubber blokken is gemaakt door Lo Bouwens
Bij mijn door de vorige eigenaar al geheel gedemonteerde Amazon combi zitten veel dozen met onderdelen, vele nieuwe maar ook de nog bruikbare delen die van de auto af zijn gesloopt. Zoals twee rubber blokken waar met een tie-wrap twee soort doorvoer klemmen bij zitten. Geen idee waar ze voor dienen en ook niet op welke plaats ze moeten. Volgens de grote klapper met alle onderdelen en onderdeelnummers zijn het rubber cushions en het onderdeelnummer is 660112-4. Op de tekening lijkt het alsof ze binnen in de draagarm achter moeten, maar hoe, en wat is de functie? Zie bijgevoegde foto. Ik kan er nu nog lekker bij omdat de auto in de kantelbrug zit. Graag een uitleg en advies.
De onderkant van de auto is verder vrijwel klaar, alleen de anti roll bar voor moet er nog in en ook daarvan moet ik uitzoeken hoe die hoort te worden gemonteerd. Maar nu eerst die twee rubbers a.u.b.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-05-2022 17:56 #199101 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic rubber blokken
Beste Lo,
de rubber blokken moeten zoals je al juist gezien hebt in de draagarm zitten en dienen daar als verbinding tussen de draagarmen en de achteras, ze worden van onderen door een plaat met twee bouten in de draagarm gehouden en met twee bouten dwars door de bevestigingsplaten aan de achteras. Waarschijnlijk is dit een extra set blokken want zonder deze zou je de achteras niet vast gemonteerd kunnen hebben.
De twee metalen plaatjes zitten aan de binnenkant van de ankerplaten van de trommelremmen achter en houden de handremkabel vast, zonder deze werkt je handrem niet, dus als je handrem nu werkt heb je deze ook dubbel.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-05-2022 18:17 #199102 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic rubber blokken
Fantastisch, wat een heldere analyse. Reuze bedankt! Het klopt helemaal, de blokken zitten er inderdaad in (zo te zien nooit los geweest), de nieuwe zijn door de vorige eigenaar dan waarschrjnlijk "voor de zekerheid" gekocht.
Ik denk dat er een vervangende achteras/cardan is gemonteerd, want bij de demontage van de afgeknipte (!) remleidingen vond ik zowel op de achteras zelf, als aan het eind van de rubber verbindingsslang vanaf de koperen leiding die van de voorkant komt een mooi messing verdeelstuk naar de beide achterremmen. Dat heb ik nu dus ook dubbel... Ik heb sowieso straks als hij klaar is heel wat onderdelen in de aanbieding die ik dubbel heb. Kan ik misschien ruilen voor wat ik nog nodig heb (o.a. voorruit).
Nogmaals hartelijk dank voor de uitleg.
Ik kan deze vraag nu afsluiten.
Lodewijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.