Verzekering met speciale voorwaardes vervalt, wat nu

Lees meer
11-05-2022 22:24 #198884 door Paul Franse
De verzekeringsmaatschappij waarbij onze '69 145 verzekerd is, heeft eenzijdig de verzekering opgezegd per oktober 2022. De auto, en dus de verzekering, staat op naam van mijn vrouw. De verzekering is destijds afgesloten met een aantal speciale voorwaardes, omdat de 145 ons dagelijks vervoer is. Deze voorwaardes zijn:
- Er hoeft geen eerste auto opgegeven te worden.
- Het aantal kilometers is beperkt, maar wel verruimd tot 10.000 per jaar. Daar blijven we binnen.
- Het betreft alleen WA, dus taxatie is niet noodzakelijk.
Onze andere klassieker(s) zijn wel all-risk oldtimer-verzekerd waarbij de 145 als eerste auto is opgegeven. Deze auto's en verzekeringen staan op mijn naam. Ook deze verzekering(en) zouden herzien moeten worden als de verzekering voor de 145 vervalt. Wij hebben geen moderne auto ter beschikking.
Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben die in deze situatie zit, en vroeg me af hoe anderen dit opgelost hebben. Advies is welkom. Ik weet dat voor de meeste oldtimer-verzekeringen een eerste (moderne) auto vereist is, maar die is er dus niet. Wij maken weinig kilometers, doen woon-werkverkeer op de fiets etc. en hebben om die reden geen moderne auto.
Graag jullie ervaringen...

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2022 23:44 #198885 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Verzekering met speciale voorwaardes vervalt, wat nu
Ik dacht even aan deze www.oldtimercollectief.nl maar die nemen geen nieuwe klanten aan nu lees ik.
Dan is de optie die overblijft denk ik om de 145 dan in een gewone bonus-malus verzekering te doen. 
Volgens mij kan dat ook wel gewoon met een oudje alleen de premie(berekening) is wat anders dan met een klassieker polis.
Hopelijk heb je wel wat schadevrije jaren, anders loopt dat stiekum nog snel op.
Voor onze 940 heb ik dit bij/via www.adviesverzekerd.nl/ Als iemand kan helpen voor iets passends dan zijn zij het wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-05-2022 06:29 #198888 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Verzekering met speciale voorwaardes vervalt, wat nu
Ik heb momenteel al mijn (getaxeerd) blik verzekerd bij adviesverzekerd .  
Van bouwjaar 1955 tot bouwjaar 1988
Totnogtoe geven zij de beste voorwaarden en hun schadeafhandeling is top zonder gezeur, reageren ook altijd snel. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-05-2022 14:27 #198895 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Verzekering met speciale voorwaardes vervalt, wat nu
Mijn auto's zijn getaxeerd en verzekerd bij Gio. Nu Fidus. Ruime kilometers voor de 145 en gunstige voorwaarden. Overigens is een taxatie zeker ook zinvol als je alleen WA verzekerd bent. Als er iemand bij je binnen komt rijden bijvoorbeeld. Zo werd ik gisteren door een FedEx busje op de vluchtstrook gedrukt... Zonder vluchtstrook was het spannend geworden.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-05-2022 20:48 - 12-05-2022 20:51 #198910 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Verzekering met speciale voorwaardes vervalt, wat nu
Ik ben ook verzekerd bij Fidus (voorheen Johan Knegt Adviesgroep). Ik rijd voor dagelijks verkeer in een Amazon zonder andere auto.

BIj Fidus ben je verzekerd bij ASR en rechtsbijstand zit bij ARAG (Zie Groene Kaart) dus het geld komt bij grote stevige partijen vandaan in geval van problemen (wel zo fijn). In mijn geval zijn de GIO polisvoorwaarden van toepassing en ik mag 20K km per jaar rijden dus dat is ruim voldoende. Ik ben eerst alleen WA verzekerd en nu WA+ (dus ook vandalisme, diefstal en stormschade, ruitschade).

​​​​Ongevraagd advies: ik raad overigens wel, ook bij WA, om inzittenden te verzekeren. Mocht er iemand meerijden en mocht je nu net dan een ongeluk hebben, dan is de letselschade voor hun verzekerd. Het is niet voor niks dat dit soort schade voor 1 miljoen euro is verzekerd 

​​​​​​
 

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-09-2022 17:15 #200082 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Verzekering met speciale voorwaardes vervalt, wat nu
Inmiddels is er overeenstemming bereikt met Fidus en hebben we een voor ons passende aanbieding gekregen. Bedankt voor de adviezen allemaal!

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.