Ombouw naar elektrisch rijden met een Volvo

Lees meer
31-12-2021 10:45 #197106 door Wytze Broerze
Ombouw naar elektrisch rijden met een Volvo is gemaakt door Wytze Broerze
Wat vinden we hier dan van?

www.ed.nl/veldhoven/oud-beestje-en-toch-...%2Fl.facebook.com%2F

Ik vind het wel gaaf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
31-12-2021 11:03 - 31-12-2021 11:04 #197107 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Ombouw naar elektrisch rijden met een Volvo
Ja Wijtze, de auto was te zien op het jubileum in Soesterberg. Er zijn / worden al verschillende volvo oldtimers omgebouwd naar electrisch.
Een kennis in Woerden is bezig met zijn 245 om deze om te bouwen.
Technisch enorm interessant maar nu nog erg duur.

Als het Huke lukt een betaalbaar pakket aan te bieden, denk ik dat er veel interesse voor zal zijn.

Deze pakketten zijn er al voor diverse oldtimer modellen van Citroen!

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-12-2021 12:54 #197108 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Ombouw naar elektrisch rijden met een Volvo
Leuk op korte termijn, maar ik denk niet interessant als je ca 8 jaar verder kijkt.
De techniek evolueert nog te snel (ik heb daarom zeker geen interesse meer in een E auto van 2010), je zit met de levensduur van het batterijpack (hoe gedragen zich de batterijen na bv 3 jaar stalling)
En vooral, de auto verliest zijn originaliteit als oldtimer
Dan vind ik het veel interessanter om een moderne auto van een oud jasje te voorzien (bv Bilekin met P1800 accenten in onderstaande link)
www.autobild.de/klassik/bilder/krasse-re...-8764371.html#bild38

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-12-2021 12:58 #197109 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Ombouw naar elektrisch rijden met een Volvo
Ja, leuk! Weer eentje erbij op de Nederlandse weg.
Waar ik wel heel benieuwd naar ben is hoe ze die prijs reductie van 50% gaan bewerkstelligen.
Ze hebben een plug and play kit van EVeurope gebruikt voor de ombouw. Gezien de kosten daarvan snap ik wel dat ze rond de 30K zijn uitgekomen.
Maar hoe dat dan gehalveerd kan worden? Die EVeurope kit gaat niet opeens zo significant in prijs zakken.
Maar goed, hoe dan ook, mooie ontwikkelingen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-12-2021 17:29 #197115 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Ombouw naar elektrisch rijden met een Volvo
Het bereik is trouwens we echt super voor een auto van rijklaar 1300 kg. Als ie nu met deze kou (zonder verwarming) al 300 km haalt. Uitgaande van dat de 44 kWh bruto netto iets van 40 kWh bruikbaar is kom je rond de 135 Wh/km.
Ik haalde gemiddeld 180 Wh/km en een moderne EV zoals een VW ID.3 doet iets van 165 Wh/km.
Bijna te mooi om waar te zijn, maar misschien wordt die 300 km bereik wel gehaald met gemiddeld lage snelheden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.