PV544 na jaren stalling rijklaar maken Wat zijn RDW regels en procedure?

Lees meer
19-11-2021 09:56 #196650 door Lex van Gelder
PV544 (APK vrij ouder dan 50 jaar) bij vrienden gevonden. Nu vragen ze wat er allemaal moet gebeuren om de auto rijklaar te maken. Allereerst wil ik met ze een begroting maken over de werkzaamheden, die aan de auto moeten gebeuren. Dit zal ook gebeuren met experts hulp. Maar de CBR wet- & regelgeving en de procedure ken ik niet en daar wil ik wat meer inzicht in krijgen, voordat ik met ze aan tafel ga zitten voor de begroting. Als iemand mij een overzicht van rels etc., hints en aanwijzingen, en links kan sturen heel graag.

Hartelijk dank, Lex van Gelder

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2021 10:09 - 19-11-2021 10:10 #196651 door P. Hanot
Heeft de auto nog een kenteken? Indien niet, zijn de autopapieren (of importpapieren) nog aanwezig? 
Als die gewoon geschorst staat, kan het terug online geactiveerd worden zonder dat de auto rijdbaar moet zijn.
Als je eerst nog bij de RDW langs moet en geen boordpapieren of kenteken meer hebt, kost het meer moeite
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2021 10:29 #196652 door Lex van Gelder
Hartelijk dan. Duidelijk antwoord:  als er een kenteken is, papieren aanwezig zijn, en de auto geschorst is. Dan is het eenvoudig, anders wordt het een klus met de RDW

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2021 19:56 #196714 door Niek de Boer
En  vooral het ingeslagen chassisnummer goed controleren. En als de auto ,waar het om gaat  zich in ongeveer dezelfde verregaande staat van ontbinding  bevindt als die op de foto van Lex, zou ik me maar eens goed achter mijn oren krabben!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2021 17:19 - 23-11-2021 17:22 #196729 door Simon Nijenhuis
Hallo Lex,

Vergis je niet in de tijd die het in beslag gaat nemen. 
Kijk voor een idee van wat je tegenkomt maar eens even op mijn geplaatst verslag. 

Even voorstellen" De weder geboorte van PV544 HJ-60-44" www.volvokv.nl/forum/ik-en-mijn-volvo/30...e-van-pv544-hj-60-44

Op de laatste pagina staat een foto verslag. En qua kosten: gedurende de restauratie heeft het mij alleen al aan materiaalkosten een kleine € 10.000,-- gekost. Maar uitgesmeerd over 20 jaar valt dat weer mee. 

Zoals hier al is aangegeven, het belangsrijkste zijn de autopapieren. En voor de RDW hoef je niet bang te zijn. Als de papieren kloppen, de auto goed is gerestaureerd, dan heb je zo een kenteken. En je weet meteen dat de PVV weer wegveilig is.

Ik wens je veel succes met de restauratie.

Met technische groet,
Simon Nijenhuis.

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.