hulp afstellen andere motor met dubbele carburateur

Lees meer
18-10-2021 16:10 #196206 door Floris van Abswoude
hulp afstellen andere motor met dubbele carburateur is gemaakt door Floris van Abswoude
Geachte mede-volvoliefhebbers,

Ik heb een half jaar geleden mijn eerste auto gekocht: een blauw met witte amazon, en dat op mijn 20e! (wat een trots!)
Helaas wist ik bij de koop niet zo goed waar ik op moest letten (al doende leert men) en lang verhaal kort: cil 1 versleten zuigerveer en bijna geen compressie dus veel vibraties en enorm olieverbruik en olie lekkage uit de kleppendeksel en peilstok door overdruk. 
Heb dit weekend een ander b20A blok er in gehangen en dit is gelukkig allemaal goed gegaan. Veel gedoe met de timing gehad omdat dit andere blok zonder ontsteking kwam, en ik deze dus vanaf 0 moest afstellen. (denk dat dit nu wel gelukt is maar zeker weten doe ik niet)
Dit betreft een b20a met dubbele SU hif44 met lpg, en ik krijg hem maar niet aan de praat. Steeds een beetje gerommel en een klein beetje warmte in de kop, maar starten doet 'ie niet. 
Ik ben dus nogal onervaren met deze techiek, en zelfs met tientallen forumposts, filmpjes en handboeken kom ik er maar niet uit. Ik zou graag naar een sleuteldag rijden, maar ik kan er nu dus niet mee rijden. 

Mijn vraag aan jullie: 
Zou er iemand zijn met ervaring van het afstellen van deze caburateurs en motor die naar mij (omgeving Leiden) toe zou willen komen op een zaterdag/zondag middagje? 
(uiteraard onder vergoeding van genoeg koffie en lekkers etc) 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.