rvs bumbers

Lees meer
23-09-2021 21:30 #195796 door Raymond Jans
rvs bumbers is gemaakt door Raymond Jans
hallo allemaal,wie weet iets over  voor en nadelen van RVS bumpers ten opzichte van verchroomde

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-09-2021 21:36 - 24-09-2021 07:43 #195798 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic rvs bumbers
Hangt van het fabrikaat af. Over het algemeen is het materiaal dunner. Ook de pasvorm was (is?) niet altijd om over naar huis te schrijven.
Grote voordeel van RVS is wel dat het nooit meer roest en de prijs ligt vaak lager dan opnieuw verchromen.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-09-2021 07:22 - 24-09-2021 10:49 #195800 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic rvs bumbers
Dag Raymond,


RVS heeft een iets blauwachtige kleur t.o.v. chroom en moet veel vaker gepoetst worden om te blijven glanzen als chroom.
Als RVS mat is geworden, kan het wel gemakkelijker dan chroom terug gepolijst worden.
Echte chroom is gegalvaniseerd staal (verkoperd, vernikkeld en verchroomd) en als het goed is na 30 jaar nog mooi. 
RVS is een legering van staal met 10 tot 20% chroom. Een echte chroomlaag is knetterhard en wordt dan ook vaak voor kogellagerballetjes gebruikt.
ik ben 6 jaar geleden bumpers van een Amazon later herverchromen.
De originele bumpers van mijn pv waren te slecht voor herverchromen, daarom heb ik deze door RVS vervangen.
De pasvorm van RVS kan soms nogal variëren.
Zowel bij RVS als echte chroom zijn er verschillende kwaliteiten die je niet kan controleren bij aankoop. 
Verchroomde stalen bumpers kunnen best aan de binnenkant preventief beschermd worden tegen doorroesten, zoals ook de rest van de karosserie.
Mijn voorkeur gaat naar echte chroom, is zoveel mooier en ook nog nieuw te verkrijgen zelfs voor de Amazon, maar schoonheid is niet goedkoop.
Als je voorkeur naar RVS gaat zijn er ook meerdere aanbiedders  actief, zoals bv bumperworld

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
24-09-2021 11:04 #195802 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic rvs bumbers
Een viertal  amazon eigenaren in mijn omgeving hebben gekozen voor rvs bumpers, meestal gekocht bij de shop van de club. 
Persoonlijk vind ik rvs een mooie uitstraling hebben. Montage blijkt net zo gemakkelijk of lastig te zijn als chrome bumpers, het voordeel van rvs is dat je zonder beschadiging gaten kunt uitboren cq vijlen voor een juiste passing.

Een groot voordeel van rvs is dat bij schade uitdeuken en opnieuw polijsten mogelijk is, en niet onbelangrijk, rvs is veel goedkoper.

Als je wilt kan je het resultaat bij zowel een combi als een sedan komen bekijken en het resultaat beoordelen.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-09-2021 18:06 #195805 door Raymond Jans
Beantwoord door Raymond Jans in topic rvs bumbers
dank voor jullie reacties,bij deze ga ik dan toch voor de rvs bumpers,ik zal nog veel vragen hebben want ben pas sinds twee weken eigenaar van een amazone uit 1965 en het rijdt super!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.