Auto wassen

Lees meer
08-05-2021 21:55 #193903 door John Lemmers
Auto wassen is gemaakt door John Lemmers
Hallo allen,

Mijn groene Amazon Combi heb ik qua wassen flink laten versloffen en ziet er erg dof uit. Heb inmiddels al het front en een zijscherm vervangen en de voor
deuren staan ook op mijn verlanglijstje.

Vandaag heb ik de auto voor een deel gewassen met shampoo om te kijken wat het resultaat zou zijn. Er komt zeker vuil vanaf, maar er blijft een hoop ziiten. Dat merk ik door met een vinger flink te poetsen. Dan komt er redelijk wat zwarte troep af. Wat kan ik doen en/of gebruiken om het hardnekkige vuil te verwijderen. Ik wil de lak uiteindelijk polijsten, maar daarvoor zal die toch eerst helemaal van vuil moeten worden ontdaan. Heb al op een stukje groene zeep en dasty geprobeerd, maar dat doet niet veel.

Wie kan mij de goede richting op helpen om de lak goed te reinigen van dit hardnekkige vuil.

Alvast bedankt voor het meedenken.

John Lemmers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-05-2021 22:31 #193904 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Auto wassen
Als de auto echt goor is met vastzittend vuil dan moet je hem in vier stappen behandelen
  1. Wassen
  2. Kleien
  3. Polishen
  4. Waxen
Ik heb goede ervaring met de producten van Meguiar's, kijk maar eens op hun website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-05-2021 10:09 #193906 door John Lemmers
Beantwoord door John Lemmers in topic Auto wassen
Hans, klei heb ik laatst gekocht maar nog niet gebruikt. Van de leverancier en youtube tutorials leer ik dat de klei  gebruikt wordt om het onzichtbare vastzittende lichte vervuiling te verwijderen. Bij mij zit er echt nog een laag vuil op die met flinke kracht van een vinger zwart afgeeft.

Maar ik ga het eens proberen. Ik zie ook veel dat er tegenwoordig veel gebruikt wordt gemaakt van het foamen van de auto. Heb je daar ervaring mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-05-2021 16:36 #193909 door M. te Dorsthorst
Beantwoord door M. te Dorsthorst in topic Auto wassen
Ik gebruik vaak van "witte sponsjes van de Action" het is een beetje een bijzondere samenstelling. 
het is duidelijk geen schuurspons, maar verwijderd wel lastig vastzittend vuil of insecten zonder (bij mij) de lak te beschadigen of krassen achter te laten. 

Action witte Power-Spons

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-05-2021 17:16 #193910 door John Lemmers
Beantwoord door John Lemmers in topic Auto wassen
Die heb ik net eens even ver weggestopt in een la teruggevonden na jouw bericht M. En potverdrie zonder zeep wordt het sponsje zwart. Prachtig. Zeep met water toevoegen heeft geen toegevoegde waarde. Ziet er echt een stuk schoner uit. Ze gaan wel snel kapot, dus morgen maar een voorraad inslaan en daarna de klei proberen. En dan polijsten. Als iemand nog een goede polijstmachine in de aanbieding heeft, hoor ik het graag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-05-2021 16:17 #193968 door John Lemmers
Beantwoord door John Lemmers in topic Auto wassen
Hoi Han,

ik heb vanmiddag een stuk klei van Monello geprobeerd. Wat een geweldig resultaat zeg. De lak wordt enorm glad en dus schoon. Nu ga ik een polijstmachine kopen om de doffe lak te polishen. Bedankt voor de goede tip.

groet,
John

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-05-2021 11:28 #194290 door 16020-dummy
Beantwoord door 16020-dummy in topic Auto wassen
Monello klei werkt inderdaad super. Bedenk wel dat je een lubricant (bijv. van Dodo Juice) moet gebruiken om de klei goed te kunnen laten glijden over de lak. Wat ook kan helpen, is om na de eerste wasbeurt de wagen in te spuiten met Monello non ferro. Vaak komt er dan ook al een heleboel zooi los.
Ik houd meestal deze volgorde aan:

- Wassen met de hand, met Meguiars Gold class autoshampoo
- Droogzemen
- Bij heel erg vuil inspuiten met non ferro, anders...
- Stukje insprayen met lubricant en kleien
- Weer wassen
- Insmeren met Poorboys black hole en daarna uitwrijven
- Eindigen met twee lagen Collinite no 845 insulator wax 

Wil je de standtijd van de wax wat langer houden, dan kun je de black hole het beste weglaten. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.