Tijd voor een nieuwe volvo

  • roland klinkenberg
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
31-12-2019 14:29 #186428 door roland klinkenberg
Tijd voor een nieuwe volvo is gemaakt door roland klinkenberg
Loop al een tijdje te mijmeren over de aanschaf van een "nieuwe" volvo. Ik rij nu in een 144 GL die eigenlijk (op wat roest na) nog best wel prima is.
Maar ooit zal ik er aan moeten geloven...een andere auto.
Ik zat te denken aan een 940 of 960 station uitvoering. Ik wil er wel een op gas. De 940 word wel aangeboden met gas ingebouwd, maar een 960 op gas ben ik nog niet tegengekomen.

Hier wat overwegingen;

940 of 960.....is de meerprijs het waard om een 960 te kopen? Het rijdt natuurlijk wel erg smooth zo'n 960....is ook wat waard ;-)

Heeft er iemand ervaring met een 960 op gas?

Wat zou het kosten om gas in te laten bouwen in een 960?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-12-2019 16:11 #186429 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Tijd voor een nieuwe volvo
Hoi Roland,
Ik heb een 945 op LPI gereden en dat beviel erg goed, ik rij dagelijks in een S90 met de 6 cilinder en daar wil ik ook LPI in laten bouwen.
Sven de Ridder moet je hebben om over de V90 op LPI wat te leren, hij bouwt het ook in.
960 heeft een paar nadelen voor LPI, zwaarder, meer wegenbelasting, sneller oververhitten maar hij kan je daar meer oververtellen

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-01-2020 15:40 #186433 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Tijd voor een nieuwe volvo
Ik heb een aantal verschillende Volvo's, maar de 940 station is voor elke dag de favoriet hoor. Ik heb mijn 4e nu, 400.000 km op de teller.
De 960 heeft meer luxe, maar is veel gecompliceerder, de achterwielophanging en de 6 cilinder kosten serieus geld als er iets mis gaat.
De 940 is in mijn ogen veruit de beste achterwiel aangedreven Volvo. Logisch, het is ook de laatste.. Met een MBC heb je met de turbo ook nog een bak meer vermogen, waardoor je een serieus snelle stationcar rijdt.
Neem een 1997 of 1998 als je een handbak wilt, de M90 is in die jaren beter dan daarvoor.
De kilometerstand maakt eigenlijk niets uit, de staat van onderhoud wél!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Paul Schaap
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-01-2020 20:57 #186440 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Tijd voor een nieuwe volvo
Ik heb jarenlang een 940 stationcar LPT gereden. Een fantastische auto. Ik had een laat model o.a. met airco en dubbele airbag.
Ik had er geen gas in. Een doorontwikkelde achterwielaangedreven Volvo. Een aanrader.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • roland klinkenberg
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
02-01-2020 12:40 #186448 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic Tijd voor een nieuwe volvo
Dank allen voor de overwegingen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD