Tourtochten

• Alex Janssen
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
04-02-2019 16:19 #181756 door Alex Janssen
Tourtochten is gemaakt door Alex Janssen
Hierbij een tip voor de organisatoren van tourtochten:

Als aanvulling van een route beschrijving de aanbeveling om ook vaste plaatsnamen van dorpen en steden te vermelden of adressen van op de route liggende horeca gelegenheden, zodat indien men de weg kwijtraakt men altijd met behulp van een navigatie apparaat de weg kan vervolgen en zodoende zich terug rijden, zoeken en ergernis bespaart,hetgeen ten goede komt aan de verkeersveiligheid en stemming tijdens de rit.

Ik ben als alleenstaande twee maal met het lezen van de beschrijving probleem lezen van straatnaamborden, zeker bij slecht weer, geconfronteerd.
Deze handelingen zijn als bestuurder moeilijk uitvoerbaar, bovendien kan men aldus handelend mogelijk de verkeersveiligheid in gevaar brengen.
Bovenstaand gegeven in aanmerking genomen maakt het de deelname aan een tourtocht tot een stress verwekkende aangelegenheid: het is voor een persoon ondoenlijk om te gelijkertijd een auto te besturen, tekst te lezen en meteen daarop borden te lezen en vervolgens te reageren.

Ik ben van mening dat deelname aan tourtocht is om van de omgeving te genieten in oude Volvo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Rumen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
04-02-2019 19:20 #181773 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Tourtochten
Hallo Lex,
Is zeker een goed idee van jou. Ik zie wel vaker tijdens ritten dat de bestuurder alleen in de auto zit en meestal rijdt deze achter een andere deelnemer aan. Ik ken natuurlijk jou thuissituatie niet, maar lijkt het je niet leuk om eens een goede bekende, iemand uit de buurt of een familielid uit te nodigen. Je hebt gelijk een kaartlezer en er is plezier voor twee, wat wil je nog meer. Mijn vrouw gaat ook niet altijd mee maar dan zorg ik altijd wel voor een bijrijder. Geheid dat er een mee wil rijden in mijn P1800S.

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD