chassisnummer en identificatieplaatje

  • Marcel van den Eijnden
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
26-03-2018 18:49 #176052 door Marcel van den Eijnden
chassisnummer en identificatieplaatje is gemaakt door Marcel van den Eijnden
ik ben bezig met een 444 uit 1957. ik heb deze auto gekocht van een kennis waar ie al jaren in de garage stond. In de hele auto is geen chassisnummer te vinden en ook het identificatieplaatje is niet aanwezig. wat ik wel heb is een uitvoerbewijs van deze auto waar een chassisnummer op staat. ik heb deze kwestie voorgelegd aan de RDW en vandaag werd ik gebeld met de mededeling dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat ik geen kenteken kan krijgen!! aangezien ik al behoorlijk ver ben met de restauratie was dit niet de mededeling waar ik op zat te wachten. nu is de vraag of iemand al eens met deze kwestie te maken heeft gehad, misschien nog een identificatieplaatje heeft liggen van 444 type L uit 57 wetende dat ik er ook een nummer in kan slaan maar geen risico wil lopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2018 21:02 #176063 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic chassisnummer en identificatieplaatje
Oei!
Een beetje mosterd na de maaltijd, maar hij forse restauratieprojecten en in het bijzonder auto's met buitenlandse kentekens is het raadzaam om je auto te laten schouwen. Dan zit er nog niet zo'n groot (financieel) belang op en bij groen licht krijgt je auto dan een "loodje" die eraf gaat bij de invoerkeuring.

Je zou eens contact kunnen zoeken met Ad Koenders van IDtech. Die staat mensen juist in dit soort gevallen bij www.idtech.nl

Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-03-2018 13:03 #176070 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic chassisnummer en identificatieplaatje
Ik heb me ooit het schompes gezocht naar een ingeslagen chassisnummer; en heb het later, toen ik de moed al (bijna) had opgegeven toch nog bij toeval gevonden.... Blijf nog even heel goed zoeken, met name het chassis kan in de loop der jaren vreemde camouflage-plekken vertonen... Succes!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel van den Eijnden
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
27-03-2018 13:30 #176071 door Marcel van den Eijnden
Beantwoord door Marcel van den Eijnden in topic chassisnummer en identificatieplaatje
Paul dank voor je inspiratie om door te gaan. Kun je ook aangeven waar je het gevonden hebt??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-03-2018 14:14 #176072 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic chassisnummer en identificatieplaatje
Het inmiddels alweer zelf klassieke Vdemecum voor PV en Duett meldt dat het chassisnummer van de 444 (en eerste serie 544) zou zijn ingeslagen op het platte deel van de linker 'snip' (de snippen zijn de balken waar de motor tussen hangt en de voortrein aan vast zit). 'Dus ergens onder de stuurstang, meestal onvindbaar door een dikke laag vuil, vet en bitag. Bij nog niet officieel ingevoerde wagens kan het zelfs geheel ontbreken.'

Zie foto.

Succes!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-03-2018 14:15 #176073 door Cor Mulder
Beantwoord door Cor Mulder in topic chassisnummer en identificatieplaatje
Marcel, bij 'Volvo te koop aangeboden' op dit forum staat een 444 uit 1957 te koop.
Wellicht kan de verkoper jou op weg helpen met de juiste plek van het chassisnummer.
Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-03-2018 17:22 #176077 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic chassisnummer en identificatieplaatje
Marcel, Je had nog even moeten wachten met het bellen naar het RDW, eerst in Nederland rond vragen hoe je dit moet oplossen.
Dan een Volvo, in dit geval een PV 444 uit 1957, van voor bouwjaar 1960 en verkocht in Zweden voor de binnenlandse markt, heeft nooit een ingeslagen chassis nummer. Het chassis nummer staat dan alleen op het zgn plaatje onder de motorkap. Dus je zult bij deze auto geen ingeslagen chassis nummer vinden. tenzij hij ooit is ingevoerd. Als je geen Zweeds kenteken hebt dan wordt het moeilijk om een Nederlands kenteken te krijgen, zo niet onmogelijk.
Stuur mij een pb met je telefoonnummer en woonplaats, misschien kan ik je helpen, ik zeg met nadruk misschien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-08-2021 10:30 - 12-08-2021 10:43 #195265 door R Holvoet (GAST)
Beantwoord door R Holvoet (GAST) in topic chassisnummer en identificatieplaatje

Hallo Kees, 
Terugkomend op onderstaande, in dit geval gaat het wel over PV544 ipv 444 , dat alle wagens na 1960 steeds ingeslagen chassisnummer hebben?   Zou gaan over wagen van 1962. Boven heater is alvast niets te vinden. 
Thanks

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-08-2021 10:39 #195266 door R Holvoet (GAST)
Beantwoord door R Holvoet (GAST) in topic chassisnummer en identificatieplaatje

Hallo Kees, schreef :

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.