Bewijs van uitschrijving voor uitvoer naar Belgie

Lees meer
27-02-2018 11:57 #175471 door Jan Flebus
Hallo,
Een aantal jaren geleden heb ik , bij" Veteran car" inWognum een PV 544 aangekocht en nu ik deze na grondige en volledige restauratie wil gaan inschrijven blijk ik nog een "groen formulier " nodig te hebben van de RDW .
Toen ik de wagen kocht heb ik naast de factuur ook de originele Nederlandse Kenteken bewijzen Deel 1 en Deel 1B gekregen.
Wagen gegevens :
PV544 chassisno: 39202111134D
Ned kenteken : DE-56-83
Bouwjaar :1962
Hoe kan ik nu dit ontbrekende formulier bekomen ?
Ik hoor het graag
vriendelijke groeten
Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-02-2018 13:34 - 27-02-2018 13:35 #175472 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Bewijs van uitschrijving voor uitvoer naar Belgie
Ik neem een NL auto gewoon mee naar Frankrijk en vraag daar een kenteken aan. (Dat is niet zoals het officieel hoort, maar het werkt prima..)
Daarna stuur ik het NL kenteken op naar de RDW dat de auto is uitgevoerd en nu het franse nummer xxxxx heeft...
Ik moet hier wel eerst bij de belasting een quittus van de BTW halen, maar bij een oude auto met een NL nummer neemt men klakkeloos aan dat de BTW wel eens betaald zal zijn.
Voor nieuwere auto's vraagt men hier nog een copie van de comformiteitsverklaring, van oudere auto's zijn die er niet en dan laat je de auto op papier legaliseren bij de federatie van klassieke auto's in Frankrijk (FFVE).

Bestaat zoiets niet in België? Ze moeten via een verdrag een in de EU geregistreerde auto gewoon accepteren hoor!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-02-2018 13:39 #175473 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Bewijs van uitschrijving voor uitvoer naar Belgie
Dag Jan,

Vermoedelijk heb je het overschrijvingsbewijs niet meegekregen. Neem anders contact op met Veteraan Cars of ze het bewijs nog in hun bezit hebben. Als het niet
in jouw bezit is, of komt van Veteraan Cars, b.v. zoekgeraakt neem dan contact op met RDW . Onder contact vindt je de telefoonnummers of je stuurt een mail waarna
je na een paar dagen persoonlijk gebeld wordt door de ambtenaar. Je kunt dan een nieuw overschrijvingsbewijs aanvragen. Dit bewijs heb je nodig om de Volvo
uit te voeren . Dit kan in Nederland bij alle RDW erkende garagebedrijven. Bij autoverleden heb ik de kentekenchek gedaan en de Volvo is bekend. Bij de RDW dit
ook gechekt met hierbij de vermelding niet bekend. Vermoedelijk omdat de Volvo niet op naam is gezet,

Groeten Albert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-02-2018 17:10 - 27-02-2018 17:10 #175478 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Bewijs van uitschrijving voor uitvoer naar Belgie
Tom, in België kan je een buitenlands voertuig niet inschrijven, voordat het officieel is uitgeschreven (geëxporteerd) in het land van herkomst. Je hebt dit attest namelijk nodig om de wagen dan in België op kenteken te zetten.

Ook kan je als Belg niet zomaar in een ander land een wagen inschrijven, als je daar zelf niet officieel je woonst hebt.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-02-2018 18:56 - 27-02-2018 18:56 #175480 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Bewijs van uitschrijving voor uitvoer naar Belgie
Mooi hè, Europa? Ze hebben allemaal de verdragen getekend, en toch doen alle landen waar ze zin in hebben. In Frankrijk hoef je alleen maar een huis te hebben, meer wordt niet gevraagd. Als je een electrarekening op je naam kunt laten zien is het al goed! Een basisadministraite wordt hiet niet gevoerd...

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-02-2018 20:16 #175482 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Bewijs van uitschrijving voor uitvoer naar Belgie
In de tijd dat jij de auto kocht kreeg je nog geen groen formulier.
Hoe lang is dat precies geleden? Gezien het feit dat de auto niet als geëxporteerd op de RDW site staat denk ik dat het al even geleden is.
Dat groene formulier krijg je nu, ik denk sinds 2 jaar, wel van de RDW bij uitvoer.
Dit soort procedures verandert steeds.
Als je in NL bij de RDW komt met een incompleet kenteken/document, vanuit bijvoorbeeld Belgie, gaat de RDW onderzoeken bij het land van herkomst of de wagen niet als gestolen geregistreerd staat.
Misschien bestaat er ook een dergelijke procedure bij de BE kenteken boeren?
Ik zou bij de NL RDW beginnen met je zoektocht naar de huidige status in de registratie.
Misschien staat ie wel als gesloopt in de registratie.
Mogelijk geven ze tegen vergoeding op basis van jouw info wel een kopie groen formulier af. Dan ben je klaar.
Zou me even inlezen op RDW.nl. Dat helpt vast bij contacten met alle instanties.
Iets zegt mij dat de NL RDW iets pragmatischer te werk gaat als de Belgische dienders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-02-2018 21:08 #175484 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Bewijs van uitschrijving voor uitvoer naar Belgie
Jan,

Check deze gegevens met je kentekenbewijs: kenteken DE-56-83 Volvo PV 544 bouwjaar 1962 kleur wit brandstof benzine massa leeg 1080 kg
wielbasis 259 CM.
De status van het voertuig is geexporteerd.
Datum eerste toelating 30 juni 1962.
Datum eerste tennaamstelling 15 juni 1990.
Datum laatste tennaamstelling 10 jan 2005
Datum uitvoer 28 september 2005.
Laatste APK vervaldatum 15 oktober 1999.
Dit is de kenteken check bij Autoweek. Bij RDW zijn deze gegevens bekend,als je contact met ze opneemt zullen ze dat bevestigen en je verder helpen.
We zien jouw tegenbericht graag tegemoet.

Groeten Albert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2018 01:29 #175489 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Bewijs van uitschrijving voor uitvoer naar Belgie
Heb het even nagekeken op door mij in het verleden geëxporteerde auto's. Ook de oude formulieren waren groen. Maar een geheel andere, niet digitale, opmaak.
Alles handmatig ingevuld.
De nieuwe formulieren worden geheel digitaal opgemaakt uit RDW data en gescande id kaart of rijbewijs.
Op beide formulieren staat overigens dat je er geen duplicaten van krijgt!

Maar in het ergste geval vraagt iemand voor jouw bij de RDW een nieuw NL kenteken aan, die je altijd krijgt bij herinvoer, en vervolgens exporteer je hem weer. Dan heb je juiste documenten.
Kost je wat werk en ik denk rond de 150€.
Maar dan heb je het wel weer voor elkaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2018 10:26 #175493 door Jan Flebus
Beantwoord door Jan Flebus in topic Bewijs van uitschrijving voor uitvoer naar Belgie
Albert,
Bedankt , zeer nuttige info.
Heb alles gecheckt en gegevens kloppen .
Heb al contact opgenomen met RDW en wacht nu op hun antwoord
Auto is inderdaad reeds lang geleden aangekocht (2005) maar door verschillende redenen is hij pas nu volledig tip top in orde .
vr gr
jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2018 12:54 #178785 door Jan Flebus
Beantwoord door Jan Flebus in topic Bewijs van uitschrijving voor uitvoer naar Belgie
Heren,
Voor de herinschrijving van het geschorste kenteken heb ik de wagen moeten laten keuren bij de RDW in Roosendaal.
De keuring is goed verlopen en de wagen is goedgekeurd :-) .
meteen stelde zich echter het probleem dat ik de op naamstelling niet op mijn naam kan laten zetten omdat ik geen Nederlands ID heb.
Er moet eerst iemand met een Nederlands ID de wagen op zijn naam te laten registreren . Deze krijgt dan de papieren toegestuurd en wanneer ik deze dan in mijn bezit heb kan ik weer naar Roosendaal om de wagen te exporteren.
Kan dit via de club geregeld worden ? of is er iemand bereid om dit voor mij te doen?
Alvast bedankt voor U reactie
Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.