weinig uitdaging in tour riten

Lees meer
28-03-2017 21:17 #167716 door Dirk de Vries
weinig uitdaging in tour riten is gemaakt door Dirk de Vries
laasate ritten die ik met de volvo club heb gereden viel het me op dat ik ze weinig uitdagend vind.

Ik rijd graag mee met de ritten en ben altijd zeer blij dat ze worden uitgezet (ik wil er graag een uitzetten maar dit is alleen nog een idee)

echter tijdens het rijden valt het me op dat het vrij moeilijk is te verdwalen.
Ik zou graag een meer uitdagende route beschrijving zien of erg lastige weggetjes.
uit eindelijk is het mij als jongeren lid vooral te doen om het rijden door ons soms erg mooie land.

Nu vroeg ik me af of dit een trend aan het worden is.
of ik misschien gewoon een uitdagender rit type moet gaan doen zoals regelmatigheid ritten.
Grootste nadeel hiervan is dat er minder vrijheid is om gewon ergens pauze te nemen etc.

hoe zijn jullie gedacht hier over?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2017 21:44 #167717 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic weinig uitdaging in tour riten
Je wilt in feite twee dingen doen ,die niet makkelijk te combineren zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2017 22:23 #167781 door Paul van Os
Beantwoord door Paul van Os in topic weinig uitdaging in tour riten
Misschien is het een optie om eens een klassieke kaartleesrit te proberen?

Dat is voldoende 'uitdaging'. Moet kaartlezen je natuurlijk wel een beetje liggen.
Je zit tijdens dat soort ritten wel met het probleem dat je niet je eigen tijdschema kan indelen. Het is meestal een vrij strak tijdschema. Maar zoals Niek al schrijft, sommige dingen zijn niet makkelijk te combineren.

Hieronder een paar links die misschien interessant zijn, de kalender van de DHRC en de NRF Resp. Dutch Historic Rally Club en de Nederlandse Rittensport Federatie. De laatste maakt ook evenementen voor moderne auto's

www.dhrc.nl/kalender/
nrf-autosport.nl/index.php/kalender

Bij dit soort ritten kun je in verschillende klassen inschrijven. Als je niet teveel ervaring hebt met kaartlezen, is het gebruikelijk om in de Toer- of in de C-klasse in te schrijven.

Meestal is het de bedoeling om aan de hand van een reglement de juiste route te construeren en die dan zo nauwkeurig mogelijk te rijden.
Verdwalen is beslist niet de bedoeling. Maar het is toch vaak een hele uitdaging om de route foutloos te rijden. Dit wordt meestal gecontroleerd aan de hand van oranje bordjes met een letter, die langs de route zijn geplaatst en die je in de juiste volgorde op moet schrijven.

Misschien tot ziens bij één van die ritten,

Groet, Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2017 22:58 #167783 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic weinig uitdaging in tour riten
Je had mee moeten doen met de Nachtrit. ;) En ik speel met het plan om een lastiger navigatierit te gaan organiseren. En dan bedoel ik niet alleen die flauwe pijlen- en punten route opdrachten als in de reguliere rally's. Waar je met een loupe moet zien dat er net een stukje lijn vóór een kruising staat. Dat zat wel in de Nachtrit, maar dat ga ik niet meer zo doen.

Als hier meer gegadigden voor zijn...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
31-03-2017 08:46 #167788 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic weinig uitdaging in tour riten
een van de weinige klassiekerrally's waar best wel uitdagend navigatiewerk in verwerkt is, maar zonder tijdschema is de Voorjaarsrally op 23 april, kijk op www.rally-cd.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-04-2017 09:33 #167837 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic weinig uitdaging in tour riten

Dirk de Vries schreef : laasate ritten die ik met de volvo club heb gereden viel het me op dat ik ze weinig uitdagend vind.

Ik rijd graag mee met de ritten en ben altijd zeer blij dat ze worden uitgezet (ik wil er graag een uitzetten maar dit is alleen nog een idee)

echter tijdens het rijden valt het me op dat het vrij moeilijk is te verdwalen.
Ik zou graag een meer uitdagende route beschrijving zien of erg lastige weggetjes.
uit eindelijk is het mij als jongeren lid vooral te doen om het rijden door ons soms erg mooie land.

Nu vroeg ik me af of dit een trend aan het worden is.
of ik misschien gewoon een uitdagender rit type moet gaan doen zoals regelmatigheid ritten.
Grootste nadeel hiervan is dat er minder vrijheid is om gewon ergens pauze te nemen etc.

hoe zijn jullie gedacht hier over?


Dirk,
Er worden opvolgers gezocht voor het uitzetten van de Zeelandrit 2018. Kansen voor je!

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.