APK een kwestie van vertrouwen ?

Lees meer
19-02-2017 12:06 #166856 door Sander Langbroek
Beantwoord door Sander Langbroek in topic APK een kwestie van vertrouwen ?
Beste mensen,

Wat me opvalt, als ik door de reacties heen lees, is dat er een alles-of-niks discussie wordt gevoerd. Mij lijkt, alle argumenten doorlezend, een tussenweg goed denkbaar. We hebben immers oldtimerverzekeringen, waarom geen oldtimer-APK?

Niemand zit erop te wachten dat je net gerestaureerde Zweed, na jaren zweet, in de puinpoeier wordt gereden omdat een andere, veel minder gerestaureerde klassieker vanwege rotte remleidingen (of noem al het mogelijke euvel maar op) niet tijdig tot stilstand kon komen.

Uiteraard zijn de meeste klassiekers in handen van liefhebbers. Naar mijn inzien kan een liefhebber er weinig op tegen hebben dat iemand met veel ervaring even meekijkt of zijn beauty in goede conditie verkeert.

Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen: Ja, de Volvo KV kan, als er zoiets als een oldtimer-APK komt, een belangrijke rol vervullen. Als we de eisen op de klassiekers aanpassen, kunnen we ook de eisen aan keurmeesters aanpassen en dit veel meer in verenigingsverband organiseren. Het mes snijdt dan aan twee kanten: naast dat de eigenaar van een klassieker door een expert laat meekijken, werft de Vereniging meer bestaansrecht, naamsbekendheid en daardoor meer leden.

Kortom, wie heeft een lijntje bij het ministerie I en M?

Amazon '65
245 '76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-02-2017 12:45 - 19-02-2017 13:39 #166857 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic APK een kwestie van vertrouwen ?
Ik lees bovenstaande met een wat dubbel gevoel. Ik ben ook blij met het wegvallen van de verplichting, twee van onze Amazon's hoef ik niet meer te keuren, maar ik heb al jaren een klein garage bedrijfje wat nuchter keurt en altijd de auto eerst even voorkeurt. Voor onze veiligheid, betrouwbaarheid en voor die van de medeweggebruikende fietsers, voetgangers en automobilisten ben ik van plan gewoon elke twee jaar de auto's even na te laten kijken als was het een APK. Wat kost dat nu omgerekend per jaar, 20-25 euro? Gevonden punten KUN je aanpakken, keuze heb je zelf. Een brandgaatje (door het lassen) in de gordel laat ik dan zitten. Moet ik nu elke twee jaar even omwisselen. Een ingeroeste remleiding die ik zelf niet zie pak je direct aan enzovoort.

Wat mij betreft geen extra officiële oldtimer APK oid!

Ps, hoe zit het met een Amazon die nu geschorst is, kan ik daar gewoon mee rijden na mei '18?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-02-2017 13:09 #166860 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic APK een kwestie van vertrouwen ?
Ja,dat laatste vraag ik me ook af. Stel je hebt een auto,die op 1 mei 2018 ruim 50 jaar oud is. De apk van dit voertuig loopt op 1 april 2018 af.Kun je dan net voor 1 april schorsen en na 1 mei 2018 zonder apk weer ontschorsen? Ik zou dit zelf niet doen, maar ik vraag me alleen af of het kan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
19-02-2017 14:32 #166862 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic APK een kwestie van vertrouwen ?
Het lijkt mij een mooie extra service van de vk om als de APK plicht vervallen is, een vrijwillige APK keuring aan te bieden. Zoals bijvoorbeeld de taxatie nu gaat. Al of niet met een rappel, voordeel is dat je zelf kan kiezen welke interval en dat de vk keuring inhoudelijk beter kan zijn omdat zij bekend zijn met de probleempunten.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.