Kopen Volvo Amazon 1968 eerste auto

Lees meer
19-07-2016 23:41 #161931 door Max Mahieu (GAST)
Kopen Volvo Amazon 1968 eerste auto is gemaakt door Max Mahieu (GAST)
Hallo Volvo-enthousiastelingen,

Ik ben Max, ik ben 19 jaar oud en kom uit Apeldoorn en ben nu aan het studeren in Delft. Ongeveer een jaar geleden zag ik in Apeldoorn een Volvo Amazon rondrijden en ik vond het meteen een prachtige auto. Toen der tijd had ik geen idee wat voorn auto het was behalve dat het een volvo was. Op het moment was ik bezig met iets en is de auto een beetje vergeten geraakt. Maar laatst was ik op marktplaats aan het kijken naar oude volvos en kwam ik er eentje tegen: Marktplaats link Ik ben alleen totaal geen expert als het gaat om oude autos, maar ik zou er wel veel over willen leren. Nu is mijn vraag of jullie misschien een kijkje willen nemen naar de auto en of jullie mij misschien naar wat goed leesmateriaal zouden kunnen wijzen. Als het eventueel mogelijk is zou ik graag een keer bijrijder willen zijn in een volvo amazon om te kijken hoe dat nou eigenlijk is.

Alvast bedankt,

Max Mahieu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-07-2016 09:32 #161934 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Kopen Volvo Amazon 1968 eerste auto
Hoi Max! Welkom hier! Ik hoop dat iemand van het jongerenregister contact met je opneemt...
De auto die je op marktplaats ziet, is niet bepaald meteen een dagelijkse auto...zo te zien moet er heel veel aan gebeuren voordat hij eruit ziet zoals op de laatste twee foto's en dat soort prestaties levert. Daar is de prijs ook naar. (Kijk maar eens wat een goede kost!!) Die APK zegt niet veel hoor....
Een lelijke, maar harde en mechanisch goede amazon kost al meer, maar met hulp is die vast wel te vinden.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
20-07-2016 15:27 #161943 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Kopen Volvo Amazon 1968 eerste auto

Tom Steverink schreef : De auto die je op marktplaats ziet, is niet bepaald meteen een dagelijkse auto...zo te zien moet er heel veel aan gebeuren voordat hij eruit ziet zoals op de laatste twee foto's en dat soort prestaties levert.


Hoi Tom,

Zou best nog wel eens mee kunnen vallen, de auto ziet er wat verwaarloost uit maar dat zegt niet altijd alles. Zo op de foto's lijken de wielbak randen achter en ribbelplaat onder de kofferbak niet slecht. Daarnaast is het een interessant model met B20 motor en gescheiden remsysteem. Ooit heb ik voor 250 gulden een bmw 1602 gekocht die er net zo uitzag wat betreft lak en bumpers, heb er nog 8 jaar zonder al te veel problemen mee gereden, en daarna zo stom geweest de auto te verkopen :(
@Max, leuk dat je interesse hebt in een amazon. Misschien kun je de eigenaar vragen naar meer foto's. Dan moet je denken aan betere foto's van het plaatwerk onder de reflectoren achter en de wielbak randen. Ook interessant is de bodemplaat voor de voorstoelen. Plaats de foto's dan hier. Helaas voor je staat ie net te ver weg voor mij, daarnaast ga ik op vakantie komende vrijdag.

Groet,

Mathieu.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-07-2016 16:29 #161947 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Kopen Volvo Amazon 1968 eerste auto
De auto heeft geen apk ,deze is vorig jaar afgelopen en daarna is de auto weggezet .
dit is meestal geen goed teken :unsure:
of de reparatiekosten waren te hoog of de apk was niet meer haalbaar ,een andere rede is er m.i. niet , als de apk een peuleschilletje was geweest zou een auto met apk immers meer opbrengen.
ik wil je niet ontmoedigen maar voor een sloper is hij te duur , rijden mag je er zo ook niet mee, het is nog geen eens een rijdend restauratieproject vanwege de apk.
prijs is m.i conform een amazon die mogelijk nog te restaureren/repareren valt en alleen geschikt voor iemand met veel ervaring , tijd , geld en motivatie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
20-07-2016 16:51 - 20-07-2016 16:52 #161948 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Kopen Volvo Amazon 1968 eerste auto
Rene,

Zolang je het verhaal achter de auto niet kent heeft het weinig zin zo negatief te doen over een auto. Misschien staat de auto al wat langer stil ivm met ziekte , drukte door werk oid. Heb genoeg auto's gezien die zo stil zijn komen te staan ( en heb zo zelf nog een 144 staan). Zal niet zeggen dat het instappen en wegrijden is maar je hebt best kans dat het een prima auto is voor dat geld, je zou natuurlijk kunnen vragen of de eigenaar bereidt is de auto ter keuring aan te bieden om te kijken wat er eventueel aan zou moeten gebeuren.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-07-2016 17:22 #161949 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Kopen Volvo Amazon 1968 eerste auto
Ja en nee.
ja , mogelijk valt het mee , deze kans acht ik klein , niet omdat ik negatief wil doen , meer op basis van ervaring en kansberekening .
nee , de vraagsteller geeft zelf aan weinig tot geen ervaring te hebben met oude auto's , in dat geval wil ik de laatste zijn om een 19 jarige zonder ervaring met oldtimers te adviseren om te beginnen met een amazon in de laagste prijsklasse .

een ander senario zou kunnen zijn dat de vraagsteller familie of vrienden heeft met een schuur vol onderdelen en vervolgens bereid zijn om te helpen , dit is echter hier niet tersprake.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-07-2016 18:08 - 20-07-2016 18:15 #161952 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Kopen Volvo Amazon 1968 eerste auto
Precies wat ik bedoelde: met 19 jaar lijkt de prijs aantrekkelijk, maar ik zou eerst wat kennis opdoen...als ik zelf ging kijken, zou ik het misschien wel een goede basis vinden, maar niet voor mijn onervaren zoon van 19. Maar het enthousiasme is geweldig, daarom hoop ik op het jongerenregister!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-07-2016 18:46 #161954 door Max Mahieu (GAST)
Beantwoord door Max Mahieu (GAST) in topic Kopen Volvo Amazon 1968 eerste auto
Bedankt voor jullie reacties en tips. Ik had al zelf inderdaad ook al het idee dat de auto waarschijnlijk veel werk nodig heeft, maar dit weet ik nog niet zeker. Ik ben van plan om nog wat vragen te stellen aan de eigenaar en dan mogelijk langs gaan met iemand die er meer verstand van heeft en/of deze te laten keuren om te kijken wat er miss mee is. Tijd en motivatie heb ik zelf genoeg omdat het nu vakantie is en ik dan altijd graag wat wil klussen/werken aan een project. De ervaring hoop ik op te doen en mijn vraag is dan ook nog of jullie nog goede bronnen hebben? Ruimte en gereedschap kan ik waarschijnlijk wel bij kennissen bemachtigen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-07-2016 19:24 #161957 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Kopen Volvo Amazon 1968 eerste auto
Je kunt kijken op de site van onze moderator Lars Rengersen , oudevolvo.nl.
verder de site van Dries Bakkenes , volvo-klassiekers.nl
en tinustechniek , artikelen- aankooptips.
verder is er veel op youtube te vinden aan filmpjes
je motivatie is prima , realiseer je wel dat onderdelen duur zijn en daardoor de prijs van je aankoop snel oploopt.
in de praktijk blijkt vaak dat het verstandiger is om je budget in 1 keer aan een (duurdere) amazon uit te geven dan een goedkopere te kopen en vervolgens flink te moeten investeren in onderdelen .
dat gebeurt zowieso al, hoe beter je aankoop in basis echter is , hoe kleiner de kans dat je hier stuk op loopt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-07-2016 20:11 #161962 door Max Mahieu (GAST)
Beantwoord door Max Mahieu (GAST) in topic Kopen Volvo Amazon 1968 eerste auto
Mogelijk goed nieuws is dat de verkoper zegt dat de auto technisch goed zit en dat de bodemplaat vervangen is. Ook zegt hij dat het meeste werk zit in het uiterlijk. En de auto heeft geen apk meer omdat de man er zelf niet meer in rijdt. Ik zou dus eigenlijk wel een kijkje gaan nemen, is er iemand die mogelijk met vergoeding mee zou willen gaan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.