Milieuzone Rotterdam

Lees meer
13-10-2015 16:13 #154812 door 05703-dummy
Milieuzone Rotterdam is gemaakt door 05703-dummy
Heel fijn... :(
Regeling geldt vanaf de Noordring tot de Maas, dus heel Rotterdam-Noord inclusief Centrum.
Kan verder niets vinden over uitzonderingen voor "ons historisch erfgoed"...
Ik vraag me af of dit zomaar kan, we betalen toch allemaal wegenbelasting... oh nee :roll:
In Utrecht hebben ze ook al een dergelijke regeling maar die geldt -vooralsnog- alleen voor diesels.

onderstaand lijstje is afkomstig van www.rotterdam.nl/milieuzone

Vanaf 1 januari 2016 mogen de volgende auto’s de milieuzone niet in:
•Vrachtauto’s op diesel in Euroklasse Euro-1, Euro-2 of Euro-3.
•Bestel- en personenauto’s op diesel met een Datum Eerste Toelating (DET) vóór 1 januari 2001.
•Bestel- en personenauto’s op benzine met een DET vóór 1 juli 1992.
•Bestel- en personenauto’s op lpg met een DET vóór 1 juli 1992.

De Datum Eerste Toelating staat in je kentekenbewijs. Doe de kentekencheck en controleer of jouw auto de milieuzone in mag.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2015 16:31 #154813 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Milieuzone Rotterdam
Op rotterdam.nl vind ik wel dit:

De zogenaamde ‘Oldtimers’ (ouder dan 40 jaar) krijgen standaard een ontheffing. Voor milieuzones geldt altijd dat gebruik kan worden gemaakt van de zogenaamde hardheidsclausule. Per geval wordt dan bekeken of een ontheffing wordt verleend. Voor bestel- en personenauto’s zal bij de uitwerking ook invulling worden gegeven aan het systeem voor ontheffingen.

Bron: www.rotterdam.nl/product:ontheffingmilieuzone

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2015 16:42 #154814 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Milieuzone Rotterdam

"Erik Ciesluk" schreef:
Op rotterdam.nl vind ik wel dit:
De zogenaamde ‘Oldtimers’ (ouder dan 40 jaar) krijgen standaard een ontheffing. Bron: www.rotterdam.nl/product:ontheffingmilieuzone

ah, een hele geruststelling :D ik vraag me alleen nog af of je deze ontheffing dan nog moet aanvragen of zo :roll:

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.