APK-ontwikkelingen
- Gert Vegter
-
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Het enige is dat het ook mij verplichtte om een ander naar je auto te laten kijken. Nu laat ik de auto elk jaar door andere ogen bekijken, maar als daar geen verplichting achter zit, kan het natuurlijk wel goed zijn dat je daar wat laks in wordt.
1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Persoonlijk vind ik het een fijn idee, dat er elk Jaar of om het jaar, eens goed is gekeken naar de stuurinrichting, banden en reminrichting van mijn medeweggebruiker.
Bij dit soort regelingen heerst uiteindelijk de portemonnee van de eigenaar. Hoe ideologisch de eigenaar ook is.
Niet elke oldtimer is in concourstaat.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Oldtimers staan veel stil en stilstand is achteruitgang.
ik vind eens in de 2 jaar al aan de weinige kant.
Heb al eens een schitterende 444 in mijn handen gehad met remmen die tot het staal toe versleten waren, maar niemand die er weet van had...
Heb toevallig van de week een combi gekocht met bijna ontbrekende a-stijlen oud eigenaar kwam er pas achter bij de apk, je zal er bij een ongeluk maar achter komen..
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-

ik vind het heerlijk , minder overheids-bemoeienis , helemaal goed.
ga er maar van uit dat hier onderzoek naar gedaan is.
ze hebben ervaring met de pré 1960 auto's opgedaan , invloed van het vervallen apk pré 1960 auto's op ongevallen wegens technisch mankement is vrijwel nihil.
je bent zelf verantwoordelijk voor de technische staat van je auto en aansprakelijk voor gevolgschade door achterstallig onderhoud
iedereen weet gerust wel als je auto niet remt dat je er niet mee moet gaan rijden , dit kan ook gebeuren met apk , zelfde verhaal.
apk is toch al uitgedund , puur remmen , ophanging e.d. en milieu.
Immers veel van de klassiekers worden om de drie jaar getaxeerd, ligt ook wel in de lijn van de VKV.
Het moet mogelijk zijn om, voor een kleine vergoeding, hier extra naar te kijken.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
"Rene Brandt" schreef:
Ik vroeg mij al veel eerder af wanneer de datum eerste toelating 01-01-1960 opgeschoven zou worden
ik vind het heerlijk , minder overheids-bemoeienis , helemaal goed.
ga er maar van uit dat hier onderzoek naar gedaan is.
ze hebben ervaring met de pré 1960 auto's opgedaan , invloed van het vervallen apk pré 1960 auto's op ongevallen wegens technisch mankement is vrijwel nihil.
je bent zelf verantwoordelijk voor de technische staat van je auto en aansprakelijk voor gevolgschade door achterstallig onderhoud
iedereen weet gerust wel als je auto niet remt dat je er niet mee moet gaan rijden , dit kan ook gebeuren met apk , zelfde verhaal.
apk is toch al uitgedund , puur remmen , ophanging e.d. en milieu.
Toch fijn sls ik weet, dat als ik aangereden wordt, mijn vrouw de verantwoordelijkheid kan leggen bij de andere partij.......
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
Ik denk dat ik toch een onafhankelijk persoon periodiek naar mijn auto laat kijken...
twee zien meer dan een zal ik maar zo zeggen...
En net vorige maand gekeurd nadat ik mijn Ama helemaal uit elkaar en weer in elkaar had gezet.
Dan ben je toch blij dat iemand er serieus naar kijkt.
Volvo... Drive it like You hate it