verzekeringen
- Willem van Weelderen (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-05-2015 14:48 #151432
door Willem van Weelderen (GAST)
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966
verzekeringen is gemaakt door Willem van Weelderen (GAST)
Wie weet er nog een goede verzekeringsmaatschappij waar ik mijn Volvo kan verzekeren, maar geen GIO.
Ik heb mijn buik vol van deze maatschappij, ze kunnen werkelijk niets correct uitvoeren.
Van het te laat aanmelden bij het RDW, tot meerdere malen een bedrag van mijn rekening afschrijven voor een geschorste auto.
Ik heb mijn buik vol van deze maatschappij, ze kunnen werkelijk niets correct uitvoeren.
Van het te laat aanmelden bij het RDW, tot meerdere malen een bedrag van mijn rekening afschrijven voor een geschorste auto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17-05-2015 17:40 #151440
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic verzekeringen
Ik heb anders na een fikse schade alleen maar goede ervaringen met GIO. Persoonlijke aandacht, snelle betaling.
www.ruilof-images.nl
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-05-2015 18:10 #151443
Beantwoord door Willem van Weelderen (GAST) in topic verzekeringen
Bij mijn 145 is een keer een busje achteruit tegen de zijkant van de auto gerold, melding van gemaakt bij Gio, die hebben het doorgegeven aan rechtsbijstand en die hebben het keurig en snel afgehandeld, Gio is alleen een tussenpersoon
17-05-2015 19:52 #151446
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic verzekeringen
Wat is je beoogde gebruik?
Ik heb iets meer dan een jaar geleden een vergelijking gedaan.
Daarbij zocht ik net iets meer dan recreatief gebruik.
Dus wel een andere auto als eerste auto, maar met de oldtimer in kwestie wel ook af en toe woon-werk en boodschappen mogen/kunnen doen.
Ik heb toen voor Herasto gekozen, zie ook de resultaten van mijn vergelijking van oldtimerverzekeringen .
Ik heb iets meer dan een jaar geleden een vergelijking gedaan.
Daarbij zocht ik net iets meer dan recreatief gebruik.
Dus wel een andere auto als eerste auto, maar met de oldtimer in kwestie wel ook af en toe woon-werk en boodschappen mogen/kunnen doen.
Ik heb toen voor Herasto gekozen, zie ook de resultaten van mijn vergelijking van oldtimerverzekeringen .
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
17-05-2015 23:04 #151456
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic verzekeringen
Verzekeringen is net beleggen, het verandert met de tijd..... Heel vroeger heb ik bij Gio gezeten, ze gingen heel moeilijk doen over het gebruik van de Volvo. Schade op het terrein van een grootgrutter zou al niet te verzekeren zijn.
Inderdaad is het een tussenpersoon en je merkt pas of het een goede is bij schade.
Zoals Lars terecht opmerkt, laat ik de verzekering afhangen van het gebruik... Boodschappen doe ik niet met de 1800, maar als ik in Frankrijk aan het toeren ben, dan wil ik wel eens wat boodschappen halen. Nu ben ik wel zo,slim dat ik mijn vriendin afzet voor de deur en de wagen niet alleen laat en iets verder op de slag om het bestaan ga observeren.
Als ze klaar is, belt ze me en pik ik haar weer voor de deur op.
Het wantrouwen van Gio is dus misplaatst.
Verder vind ik het belangrijk dat er een repatriëring clausule is, die naast de casco verzekering er voor zorgt dat mijn Volvo altijd naar Nederland terug wordt gebracht bij panne, ANWB reisverzekering buitenland is dan voldoende.
Ook moeten gelijkmatigheidsrally's ook binnen de dekking vallen, dan blijven er een aantal verzekeraars over en dan is het zaaks die in de gaten te houden wat er jaarlijks met de premie gebeurd. Klassiekerverzekeringen werken niet met no-claim, maar zijn feitelijk eenngroepsverzekering, als je te veel schade rijdt gooien ze je eruit.
Ik ben de laatste twintig jaar niet meer van tussenpersoon veranderd, wel wil de maatschappij wel eens wisselen en ben ik tevreden dat mijn tussenpersoon de markt wat dat betreft in de gaten houdt.
Ik wissel geregeld van dagelijkse Volvo, de dames staan me vriendelijk te woord en het is altijd goed geregeld.
Inderdaad is het een tussenpersoon en je merkt pas of het een goede is bij schade.
Zoals Lars terecht opmerkt, laat ik de verzekering afhangen van het gebruik... Boodschappen doe ik niet met de 1800, maar als ik in Frankrijk aan het toeren ben, dan wil ik wel eens wat boodschappen halen. Nu ben ik wel zo,slim dat ik mijn vriendin afzet voor de deur en de wagen niet alleen laat en iets verder op de slag om het bestaan ga observeren.
Als ze klaar is, belt ze me en pik ik haar weer voor de deur op.
Het wantrouwen van Gio is dus misplaatst.
Verder vind ik het belangrijk dat er een repatriëring clausule is, die naast de casco verzekering er voor zorgt dat mijn Volvo altijd naar Nederland terug wordt gebracht bij panne, ANWB reisverzekering buitenland is dan voldoende.
Ook moeten gelijkmatigheidsrally's ook binnen de dekking vallen, dan blijven er een aantal verzekeraars over en dan is het zaaks die in de gaten te houden wat er jaarlijks met de premie gebeurd. Klassiekerverzekeringen werken niet met no-claim, maar zijn feitelijk eenngroepsverzekering, als je te veel schade rijdt gooien ze je eruit.
Ik ben de laatste twintig jaar niet meer van tussenpersoon veranderd, wel wil de maatschappij wel eens wisselen en ben ik tevreden dat mijn tussenpersoon de markt wat dat betreft in de gaten houdt.
Ik wissel geregeld van dagelijkse Volvo, de dames staan me vriendelijk te woord en het is altijd goed geregeld.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-05-2015 07:31 #151469
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic verzekeringen
Pfff, dan ben ik wel duur verzekerd (16 euro/ maand) maar heb wel totale vrijheid.
Dat is wat ik wil als ik een oldtimer rij (vrijheid) niet me zorgen hoeven te maken of mijn auto wel verzekerd is, als ik naar de bouwmarkt, supermarkt of woonboulevard ga.
Lijkt me verschrikkelijk om me vrouw af te moeten zetten, omdat je verzekering anders niet gedekt is.
Dat is wat ik wil als ik een oldtimer rij (vrijheid) niet me zorgen hoeven te maken of mijn auto wel verzekerd is, als ik naar de bouwmarkt, supermarkt of woonboulevard ga.
Lijkt me verschrikkelijk om me vrouw af te moeten zetten, omdat je verzekering anders niet gedekt is.
- Premium lid
-
Minder
Meer
18-05-2015 17:42 #151476
Beantwoord door Willem van Weelderen (GAST) in topic verzekeringen
Voor de boodschappen heb ik deze auto niet echt nodig, alhoewel er een hoop kratten bier in een 245 passen, maar als ik een keer met deze auto naar het werk wil of een keer boodschappen ga doen moet dat kunnen . Herasto lijkt me wel wat, ga ik even informeren daar
18-05-2015 20:00 #151481
door Joop van Putten
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic verzekeringen
Omdat ik in de zomer toch wel vaak met de Amazon rijd en deze een hoge taxatiewaarde heeft, heb ik bij GIO een all risk verzekering voor onbeperkt gebruik. Kost wel wat maar dan heb je ook wat

www.ruilof-images.nl
18-05-2015 21:56 #151490
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Beantwoord door Ed van der Zee in topic verzekeringen
Nou, ik heb net zo weergegeven om de ' achterdocht ' of hoe je het ook wil noemen van de tussenpersoon te laten zien.
Gemiddeld zijn Volvorijders erg trouw en voorzichtig, dus de ideale klant voor een tussenpersoon.
Ze moeten er immers een boterham mee verdienen....
Ik denk overigens dat weinig klassieker eigenaren überhaupt met hun gouden koets boodschappen gaan doen, laat staan de wagen op zo'n mega parkeerplek zullen achterlaten.
Ik vond het wel galant om haar af te zetten en als een soort van privé chauffeur weer op te halen...
Gemiddeld zijn Volvorijders erg trouw en voorzichtig, dus de ideale klant voor een tussenpersoon.
Ze moeten er immers een boterham mee verdienen....
Ik denk overigens dat weinig klassieker eigenaren überhaupt met hun gouden koets boodschappen gaan doen, laat staan de wagen op zo'n mega parkeerplek zullen achterlaten.
Ik vond het wel galant om haar af te zetten en als een soort van privé chauffeur weer op te halen...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express