Kentekencard RDW na 1-1-2014
- Tom Heertjes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2014 14:21 #146315
door Tom Heertjes
Kentekencard RDW na 1-1-2014 is gemaakt door Tom Heertjes
Van de RDW een schrijven gehad, dat indien je oldtimer Volvo voor 1-1-2014 geschorst werd, met een papieren kentekenbewijs ( wat vaak een historisch document is geworden), je bij uit schorsing halen een plastic creditcard formaat kentekencard krijgt en je de oude papieren kentekendelen in de oud papier kliko kan doen.
Heb je (merkwaardig genoeg) je oldtimer Volvo na 1-1-2014 geschorst, gebeurt er niets afwijkends en blijft je Volvo oldtimer na uit de schorsing halen gewoon de oude papieren kentekenbewijzen behouden..
Lijkt mij de omgekeerde gang van zaken, je zou zeggen dat wat eerder geschorst is ook behouden blijft ipv andersom.
RDW gebelt, dit was de eerste keer dat de medewerker deze vraag kreeg, en er schijnt niets aan te doen te zijn.
Wel kan men een suggestie emailen naar de RDW, ik vraag me af of de Volvo club leden hier enigszins mee zitten of niet.
Omdat het papierwerk ook deel uitmaakt van de historie van een oldtimer auto.
Aanvankelijk moest er ook veel gebeuren aleer die blauwe kentekenplaten behouden mochten worden en om dezelfde reden, namelijk authenticiteit, zouden de originele (kenteken) papieren die bij je volvo oldtimer zitten ook behouden moeten kunnen worden. En dan bedoel ik niet alleen maar thuis boven de schouw, maar gewoon als legitieme documenten bij het voertuig.
Zitten er nog andere volvo oldtimer liefhebbers met deze zaak ?
mvrgr Tom.
Heb je (merkwaardig genoeg) je oldtimer Volvo na 1-1-2014 geschorst, gebeurt er niets afwijkends en blijft je Volvo oldtimer na uit de schorsing halen gewoon de oude papieren kentekenbewijzen behouden..
Lijkt mij de omgekeerde gang van zaken, je zou zeggen dat wat eerder geschorst is ook behouden blijft ipv andersom.
RDW gebelt, dit was de eerste keer dat de medewerker deze vraag kreeg, en er schijnt niets aan te doen te zijn.
Wel kan men een suggestie emailen naar de RDW, ik vraag me af of de Volvo club leden hier enigszins mee zitten of niet.
Omdat het papierwerk ook deel uitmaakt van de historie van een oldtimer auto.
Aanvankelijk moest er ook veel gebeuren aleer die blauwe kentekenplaten behouden mochten worden en om dezelfde reden, namelijk authenticiteit, zouden de originele (kenteken) papieren die bij je volvo oldtimer zitten ook behouden moeten kunnen worden. En dan bedoel ik niet alleen maar thuis boven de schouw, maar gewoon als legitieme documenten bij het voertuig.
Zitten er nog andere volvo oldtimer liefhebbers met deze zaak ?
mvrgr Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-12-2014 15:17 #146317
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Kentekencard RDW na 1-1-2014
Nee want alles is in 2013 geschorst, maar jammer vindt ik het wel. Het haalt toch een beetje het originele van je oldtimer weg. Hetzelfde geldt voor klassieke brommers en motoren. Wat kun je eraan doen, ik denk niets. De RDW is een log orgaan. Het zou meer iets zijn voor de FEHAC of de KNAC om zich hard te maken om het papierenbewijs te mogen blijven hanteren.
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-12-2014 15:56 #146318
door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Kentekencard RDW na 1-1-2014
Ook bij verkoop wordt het papieren kentekenbewijs ingevorderd, vernietigd en vervangen door een plastic kenteken-pasje.
Zonde!
Zonde!
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-12-2014 20:06 #146328
door Jeroen Visser (GAST)
Maar wel erg handig
Overschrijvingsbewijs blijft toch onveranderd?
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Kentekencard RDW na 1-1-2014
"Paul Schaap" schreef:
Ook bij verkoop wordt het papieren kentekenbewijs ingevorderd, vernietigd en vervangen door een plastic kenteken-pasje.
Zonde!
Maar wel erg handig

Overschrijvingsbewijs blijft toch onveranderd?
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-12-2014 12:37 #146349
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Kentekencard RDW na 1-1-2014
Recent een restauratieobject verkocht, maar de papieren mocht ik houden. Ik kreeg alleen de opmerking dat ze ongeldig waren.
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-12-2014 13:10 #146350
door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Kentekencard RDW na 1-1-2014
Ik verkocht de Renault 4 van mijn vrouw en de nieuwe eigenaar mocht de oude papieren niet houden; deze werden ter plekke op het postkantoor vernietigd. Maar blijkbaar is het dus toch mogelijk om ze bij de auto te houden, ook al zijn ze ongeldig?
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-12-2014 16:51 #146361
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Kentekencard RDW na 1-1-2014
Ik heb het gevraagd en er was geen bezwaar tegen. Misschien is het ook afhankelijk van de persoon achter de balie?
In het systeem van de rdw komt toch te staan dat er nieuwe papieren zijn afgegeven en daarmee zijn de oude waardeloos, behalve als curiosa.
In het systeem van de rdw komt toch te staan dat er nieuwe papieren zijn afgegeven en daarmee zijn de oude waardeloos, behalve als curiosa.
13-12-2014 18:16 #146370
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Kentekencard RDW na 1-1-2014
Als je de wagen via de internet site van RDW uit de schorsing haalt, krijg je gewoon de kentekencard en kun je de papieren houden....Ik vind dit wel fijn, klein handig en stop je zo in je portemonnee.
Maakt de originele papieren nog zeldzamer en kun je dus in het logboek doen, zit bij mij in een mooi plastic A4-tje.
Maakt de originele papieren nog zeldzamer en kun je dus in het logboek doen, zit bij mij in een mooi plastic A4-tje.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate