Op zoek naar een amazon
- Jean-Paul meijer (GAST)
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
02-12-2014 23:14 - 03-12-2014 19:09 #146010
door Jean-Paul meijer (GAST)
Op zoek naar een amazon is gemaakt door Jean-Paul meijer (GAST)
Ik ben nieuw op het forum en ben op zoek naar een knappe amazon, hoeft niet perfect te zijn. Ik rijd momenteel in een w123 280ce mercedes benz uit 1982 (momenteel in de stalling) en ben op zoek naar nog een betrouwbare wagen. Ik kwam deze advertentie tegen:
www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=259055008
Nu is het volvo landschap wat nieuw voor mij, maar deze amazon leek me een aardig begin om wat bekendheid te krijgen met dit merk. Heeft er iemand advies waar ik op moet letten/aandachtspunten? Mocht er nog iemand wat in de aanbieding hebben: heb een lichte voorkeur voor een late b20 amazon.
Nu is het volvo landschap wat nieuw voor mij, maar deze amazon leek me een aardig begin om wat bekendheid te krijgen met dit merk. Heeft er iemand advies waar ik op moet letten/aandachtspunten? Mocht er nog iemand wat in de aanbieding hebben: heb een lichte voorkeur voor een late b20 amazon.
Laatst bewerkt 03-12-2014 19:09 door Jean-Paul meijer (GAST).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-12-2014 23:32 #146012
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic Op zoek naar een amazon
Welkom in deze provincie van autoland.
Kan je iets preciezer zijn in jouw wensen? Wat is jouw budget? Wat wil je, een betrouwbare daily driver of een rijdend restauratieproject? Kijk eerst eens in de showrooms van de grotere handelaren om te zien wat die aanbieden en waarom de ene auto hoger geprijsd is dan een andere.
Aankoop expertise kan je ook inhuren, bij bv Niek de Boer.
Met al haar constructieve beperkingen vind ik een Amazon een goede gebruiksklassieker, maar ik ben bevooroordeeld aangezien ik Amazon rijd sinds mijn 16e verjaardag.
Kan je iets preciezer zijn in jouw wensen? Wat is jouw budget? Wat wil je, een betrouwbare daily driver of een rijdend restauratieproject? Kijk eerst eens in de showrooms van de grotere handelaren om te zien wat die aanbieden en waarom de ene auto hoger geprijsd is dan een andere.
Aankoop expertise kan je ook inhuren, bij bv Niek de Boer.
Met al haar constructieve beperkingen vind ik een Amazon een goede gebruiksklassieker, maar ik ben bevooroordeeld aangezien ik Amazon rijd sinds mijn 16e verjaardag.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-12-2014 11:32 #146024
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Op zoek naar een amazon
Jean-Paul,
Foto's laten helaas niet al te veel details zien dus het is lastig te beoordelen hoe goed deze auto is.
Zie wat roestschade aan de wielkastranden. Rubber in linker achter portier ontbreekt. Chroom is matig. Ligt geen originele motor in; had een B18 moeten zijn gezien het bouwjaar. Het opgegeven vermogen in de advertentie is ook zwaar overdreven; moet 82PK zin ipv 111PK.
Als je voor een later model Amazon (het is Amazon zonder "e" op het einde) wilt gaan zou ik uitkijken aar een 69-er. Daar zit standaard een B20 motor in (hoewel ik zelf de B18 veel mooier vind lopen en qua vermogen niet veel onderdoet voor en B20). De 69-er heeft ook wat extra veiligheidsvoorzieningen zoals een gescheiden remsysteem en een gedeelde stuurstang.
Foto's laten helaas niet al te veel details zien dus het is lastig te beoordelen hoe goed deze auto is.
Zie wat roestschade aan de wielkastranden. Rubber in linker achter portier ontbreekt. Chroom is matig. Ligt geen originele motor in; had een B18 moeten zijn gezien het bouwjaar. Het opgegeven vermogen in de advertentie is ook zwaar overdreven; moet 82PK zin ipv 111PK.
Als je voor een later model Amazon (het is Amazon zonder "e" op het einde) wilt gaan zou ik uitkijken aar een 69-er. Daar zit standaard een B20 motor in (hoewel ik zelf de B18 veel mooier vind lopen en qua vermogen niet veel onderdoet voor en B20). De 69-er heeft ook wat extra veiligheidsvoorzieningen zoals een gescheiden remsysteem en een gedeelde stuurstang.
- Theo Rutten
- Senior lid
-
Minder
Meer
03-12-2014 18:36 #146042
door Theo Rutten
Beantwoord door Theo Rutten in topic Op zoek naar een amazon
Hallo.
Ik heb een 69 te koop,in goede staat ,zonder werk,originele auto,niet aan gelast.
info;0032-11542315.
Groetjes.
Ik heb een 69 te koop,in goede staat ,zonder werk,originele auto,niet aan gelast.
info;0032-11542315.
Groetjes.
- Jean-Paul meijer (GAST)
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
03-12-2014 20:10 #146048
door Jean-Paul meijer (GAST)
Beantwoord door Jean-Paul meijer (GAST) in topic Op zoek naar een amazon
Je hebt een pb Theo.