Verkoopbaarheid Amazon (1960)

• Thomas Klimp (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-11-2014 17:01 #145885 door Thomas Klimp (GAST)
Verkoopbaarheid Amazon (1960) is gemaakt door Thomas Klimp (GAST)
Hallo,

Ik ben via een familielid een two tone amazon uit 1960 op het spoor gekomen, de auto verkeert qua lak ik nagenoeg perfecte staat en behoeft geen grote reparaties (in 2003 getaxeerd op €8000, is nu in betere staat). Deze auto gaat weg door het plotseling overlijden van de eigenaar. Ik had eerst de afspraak met de huidige eigenaar om deze auto te herstellen (koppelt niet en een aantal andere kleine gebreken) en vervolgens door te verkopen, zodat ik er wat aan kon verdienen. Nu is het zo dat ik vandaag een gesprek heb gehad met de eigenaar en ze wil nu de auto weg doen zonder hem te repareren. Ik denk er nu over na om de auto zelf te kopen, te herstellen en door te verkopen (heb zelf een amazon en 240, bovendien vind ik het zonde om zo'n nette auto dagelijks te gebruiken) Ik vraag me alleen af wat een amazon uit 1960 nu waard is, en of ze te verkopen zijn (6v, trommelremmen enz. enz.).

Iemand die mee wil denken?
Groet, Thomas

'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-11-2014 17:51 #145886 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Verkoopbaarheid Amazon (1960)
De kunst om via handel geld te verdienen is nu juist om op je eigen oordeel af te gaan. Als je dat goed kunt wordt je rijk en anders ga je failliet. Met respect: je klinkt niet als een handelaar. ;)
Ik denk niet dat je op anderen moet gaan varen in deze . \
Elke handelaar kan je vertellen dat je bijzondere voitures kunt verkopen voor een goede prijs mits je voldoende tijd hebt en geduld.(en geld dus). Kijk maar eens bij bijvoorbeeld The Gallery!

Als de aankoopprijs een schijntje is kun je misschien wat verdienen en anders...... 8-)

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-11-2014 15:50 #145906 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Verkoopbaarheid Amazon (1960)
Dit soort autos is alleen te verkopen als de staat erg goed is.Bovendien is het bij dit type van grootste belang ,dat alle specifieke onderdelen behorende bij het bouwjaar ook aanwezig zijn.Een interieur ,een front, 12 volt installatie ,een later type motor ,een niet originele kleur of andere onderdelen van een later type amazon maken aankoop erg oninteressant.Er mag niet aan de auto zijn gerommeld of veel gelast.Als je wat wilt verdienen ,kun je je zinnen beter zetten op een latere amazon met schijfremmen voor ,die in prima staat is,maar zelfs dan is de verkoopmarkt niet best.Bedoelde auto moet om er wat aan te verdienen echt een buitenkansje zijn,want je adspirant kopers zijn dun gezaaid.

• 08541-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-12-2014 16:37 #145996 door 08541-dummy
Beantwoord door 08541-dummy in topic Verkoopbaarheid Amazon (1960)
Ik zou hem in ieder geval zo ver krijgen dat een potentiële koper er een behoorlijke proefrit mee kan rijden. Als dat (door problemen met de koppeling) niet kan zou ik als koper mijn idee over de waarde flink laten kelderen omdat je niet meer kan beoordelen wat er allemaal nog meer aan de hand kan zijn. Zo'n reparatie verdien je dus misschien wel dubbel en dwars terug.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD