Welke oldtimer verzekering? (ook woon-werk)

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-03-2014 21:38 #138600 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Welke oldtimer verzekering? (ook woon-werk)

"Ed van der Zee" schreef:
Inmiddels kun je de LPG Klassiekers niet meer op een Oldtimer polis zetten

Is dat voor nieuwe polissen, bij wie?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-03-2014 22:17 #138605 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Welke oldtimer verzekering? (ook woon-werk)
Dank voor de reacties.
Bonus/malus systeem valt voor mij af omdat ik pas 1 schadevrij jaar heb (daarvoor wel schadevrij gereden maar geen jaren opgebouwd). Daarmee valt Gio dus alweer af.
De standaard Klassieker polis van Afic ook, want ook daar staat hobbymatig gebruik. @Jos, ik ga je evengoed even bellen om te informeren naar de mogelijkheden.
Heb zojuist Kuiper uit Heerenveen ook gemaild met mijn casus en verzoek tot offerte.

OVHV en London lieten me weten dat mijn beoogde gebruik (af en toe woon/werk en boodschappen) niet valt onder hun definitie van hobbygebruik, maar timmeren het niet heel scherp dicht. Ze zeggen dus geen nee op mijn aanvraag, maar leggen de verantwoordelijkheid volgens mij hiermee bij mij. Toch voel ik daar niet zoveel voor. Je wilt niet dat ze bij schade dan opeens moeilijk gaan doen.

Vooralsnog is Snelder Duiven dan nog steeds mijn beste optie ondanks inderdaad sterk gestegen prijzen en verminderde respons.
Maar goed, wordt vervolgd.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-03-2014 08:10 #138612 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Welke oldtimer verzekering? (ook woon-werk)
Ik heb goede ervaringen met OVHV. Verzekerd=verzekerd. In mijn polissen staat niet expliciet woon-werk uitgesloten. Als ik mijn auto daarvoor puur zou gebruiken, dan had ik wel een normale verzekering afgesloten.

Zolang ik binnen de jaarkilometrage blijf, verwacht ik geen problemen.

We kunnen ook een discussie voeren over hobby-matig.

Als ik met mijn hobby auto naar mijn werk rij, is dat dan hobby-matig? Het is niet mijn enige mogelijkheid qua vervoer.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-03-2014 09:38 #138614 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Welke oldtimer verzekering? (ook woon-werk)
Ja, precies....je wil niet iedere keer hoeven denken of je wel casco all risk verzekerd bent.
Alleen de 1800E en de 144GT heb ik all risk verzekerd, de rest gewoon WA+.
Zit al jaren met het hele stel bij Wiggeradviesgroep in Baarn.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-03-2014 12:31 #138615 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Welke oldtimer verzekering? (ook woon-werk)
HERASTO is mogeljk een goede optie

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-03-2014 13:41 #138620 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Welke oldtimer verzekering? (ook woon-werk)
Dank voor de aanvullende input.
Kuiper biedt alleen een oldtimerverzekering bij puur hobby gebruik en afgesloten stalling en dat strookt dus niet met mijn beoogde gebruik. Ook nog even een lijntje uitgezet naar Herasto.
Van Afic heb ik inmiddels een passende premieopgave binnen.

OVHV geeft aan bij uitzondering woon-werk door de vingers te zien, maar dat vind ik te vaag gedefinieerd en voelt niet als verzekerd = verzekerd.

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-03-2014 20:36 #138635 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Welke oldtimer verzekering? (ook woon-werk)
Ik ben al jaren gewoon bij Unive verzekerd, de ene amazon als eerste auto, maximaal no claim en all risk (zgn. "Budget)voor ik meen 240 euro, en de andere amazon op een oldtimerverzekering voor 60 euro/ jaar, max

• luuk verburgh (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-03-2014 20:42 #138637 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic Welke oldtimer verzekering? (ook woon-werk)
wie controleert het woon-werk verkeer eigenlijk? je kan toch een keertje bij grote uitzondering als je een aanrijding hebt tijdens die rit ook zin hebben gehad in een keertje met de amazon ipv de leasebak of zo?

Lijkt mij erg lastig voor een verzekeringsmij. Ik gebruik wel de Volvo altijd als hobby want ik heb echt een (elektrische..) leasebak. Ben erg tevreden over polis direct. ook 1 van de weinigen die je zaterdag kan bellen en niet zoals unive alleen doordeweeks

groeten van mij en mijn volvo ('s)

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-03-2014 22:03 #138641 door Lars Rengersen

"luuk verburgh (GAST)" schreef:
wie controleert het woon-werk verkeer eigenlijk? je kan toch een keertje bij grote uitzondering als je een aanrijding hebt tijdens die rit ook zin hebben gehad in een keertje met de amazon ipv de leasebak of zo?

En volgens mij kun je dan bij voorbaat beter al een verzekering hebben die dat dekt. Je leert je verzekering pas echt kennen bij schade en ik heb niet zo veel zin om juist in geval van schade afhankelijk te zijn van de coulance van een verzekering als het om dekking gaat.

Gelukkig hebben inmiddels zowel Afic als Herasto bevestigd dat ze mijn beoogd gebruik als hobby gebruik zien (waar OVHV, London en Kuiper dit niet deden).
Dit weekend de voorwaarden van Afic en Herasto nog maar even naast elkaar leggen.

• 11019-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-03-2014 15:26 #138652 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Welke oldtimer verzekering? (ook woon-werk)
Informeer ook eens bij www.jelierseverzekeringen.nl in Noordwijkerhout. Ik heb alleen maar klassiek vervoer en alles bij hun ondergebracht. Korte lijnen en vlotte informatie. (ook trouwens gunstige premies)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD