opbouw volvo amazon
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-02-2014 22:13 #137687
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic opbouw volvo amazon
Ik raad het kopen van een gestrand project ook niet voor iedereen af, maar wil er alleen maar voor waarschuwen dat het meestal niet gewoon even weer monteren is. Als het zo gemakkelijk en snel zou gaan, zou men amper een dergelijke auto voor zoveel minder dan een gemonteerde verkopen. Maar als men er een wil restaureren is een gestrand project waarschijnlijk beter omdat de toestand gedemonteerd beter te beoordelen is. Gewoon kijken wat je aandurft / aankan, en opletten wat er eventueel mist. Hulp is hier zeker te krijgen, dus dat zal het probleem niet zijn.
succes, Rudi
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees Vos
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-02-2014 14:09 #137710
door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic opbouw volvo amazon
Mijn ervaring is met auto,s die in dozen verpakt zijn, dus in onderdelen verkocht gaat worden, er onderdelen missen ondanks dat de verkoper anders beweerd want dat weet hij niet meer, immers het is vaak jaren geleden dat de auto werd gedemonteerd, verder zitten er ook onderdelen bij die niet meer bruikbaar zijn of eerst gereviceerd moeten worden.
Om zo,n project te kopen moet je goed over nadenken, het lijkt gemakelijk maar is het niet, zeker als je de auto technisch nie kent. Wat de kosten betreft 10.00,00 euro ben je zo kwijt.
Om zo,n project te kopen moet je goed over nadenken, het lijkt gemakelijk maar is het niet, zeker als je de auto technisch nie kent. Wat de kosten betreft 10.00,00 euro ben je zo kwijt.
- Pieter Jansens
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-02-2014 15:22 #137712
door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic opbouw volvo amazon
Mijn Volvo was helemaal compleet en heeft de laatste 35 jaar in een loods gestaan. Ja, ik vervang gewoon ook alles. Remklauwen, remcilinders, fusees, rubbers, radiatoren, pompen enzovoort.
Als ik nu een gedemonteerde had gekocht dan had ik dat gewoon ook gedaan. Maar dan moest ik tenminste niet eerst dagen en weken aan het poetsen zijn geweest om dingen proper te krijgen. Dat was misschien al gedaan voor mij.
Let wel op, ik zou enkel een gedemonteerde kopen als de kas al opgelast is, of als er al een hoop gestraald is. Als hij gewoon uit elkaar getrokken is einde... tsjah, dan kan je beter een kopen die nog in elkaar zit.
Trouwens, wat is belangrijk dat erbijzit?
- motor
- versnellingsbak
- het aantal deuren
- subframe (compleet)
- achterbrug
- dashboard
- ramen
Zeker bij een Volvo Amazon. Allé chroom moet toch min of meer vervangen worden bij een restauratie (lees: chroomstrips)
Interieur moet toch herdaan worden (is 40 jaar oud en dus doorgezeten, kan je even goed van een gebruikt beginnen), radiator moet toch naar gekeken worden (gerestaureerd of nieuw),
Al de rest kan je voor een appel en ei tweedehands kopen (vb stuur, pook, handvaten)
Ik zou het nu zeker aanvullen
Maar je moet wel beseffen dat je inderdaad nog een paar 1000,- euro aan onderdelen nodig hebt. Maar dat moet je sowieso incalculeren als je een oldtimer koopt
Als ik nu een gedemonteerde had gekocht dan had ik dat gewoon ook gedaan. Maar dan moest ik tenminste niet eerst dagen en weken aan het poetsen zijn geweest om dingen proper te krijgen. Dat was misschien al gedaan voor mij.
Let wel op, ik zou enkel een gedemonteerde kopen als de kas al opgelast is, of als er al een hoop gestraald is. Als hij gewoon uit elkaar getrokken is einde... tsjah, dan kan je beter een kopen die nog in elkaar zit.
Trouwens, wat is belangrijk dat erbijzit?
- motor
- versnellingsbak
- het aantal deuren
- subframe (compleet)
- achterbrug
- dashboard
- ramen
Zeker bij een Volvo Amazon. Allé chroom moet toch min of meer vervangen worden bij een restauratie (lees: chroomstrips)
Interieur moet toch herdaan worden (is 40 jaar oud en dus doorgezeten, kan je even goed van een gebruikt beginnen), radiator moet toch naar gekeken worden (gerestaureerd of nieuw),
Al de rest kan je voor een appel en ei tweedehands kopen (vb stuur, pook, handvaten)
Ik zou het nu zeker aanvullen

19-02-2014 18:39 #137718
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic opbouw volvo amazon
Tja, iedereen moet zijn eigen weg leren kennen en een restauratie kan mee vallen of tegenvallen.
Wat mijn leermoment was, is dat alles wat je niet gelijk vervangt -op technisch gebied - er in de periode dat je gaat rijden of voor een APK alsnog moet worden gedaan.
Appel en ei aanschaf voor een Amazon ken ik niet, dat zijn onderdelen die niet zo snel mijn kritische blik kunnen doorstaan. Meestal is een donor/sloper een beter alternatief, zeker als je weet wat je nodig hebt.
Ik heb ook een gestrand 164 project in België gekocht, blijkt mijn beste aankoop ooit....
Nu jullie weer
Wat mijn leermoment was, is dat alles wat je niet gelijk vervangt -op technisch gebied - er in de periode dat je gaat rijden of voor een APK alsnog moet worden gedaan.
Appel en ei aanschaf voor een Amazon ken ik niet, dat zijn onderdelen die niet zo snel mijn kritische blik kunnen doorstaan. Meestal is een donor/sloper een beter alternatief, zeker als je weet wat je nodig hebt.
Ik heb ook een gestrand 164 project in België gekocht, blijkt mijn beste aankoop ooit....
Nu jullie weer
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-02-2014 19:33 #137723
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic opbouw volvo amazon
Persoonlijk zou ik ook best wel een gestrand en gedemonteerd project durven te kopen. Iets vergelijkbaars al 2 keer gedaan. Eerst een Opel Admiral gekocht zonder erin gereden te hebben. Geen remdruk meer. Wel de motor horen lopen maar de bak niet kunnen testen. Ding stond al 12 jaar stil. Een Opel Admiral is behoorlijk schaars maar ik wist dat ik het kon en had de ruimte dus op de auto ambulance en naar huis d'r mee. Alles bij elkaar 1500 euro na aanschaf uitgegeven en een paar jaar heerlijk gereden toen weer verkocht voor bijna het dubbele. Zo ook met een combi gedaan, alleen maar de motor gehoord en verder niets. Het is een gok maar als je de handigheid hebt en een beetje kan inschatten wat je kwijt bent gewoon doen.
Ik heb een beter gevoel bij een oldtimer die helemaal opnieuw is opgebouwd dan 1 die je als een rijdende opknapper koopt en waar je vervolgens elke keer wat mee hebt.
Koop je een gestrand project en wel of niet gedemonteerd, de ruimte hebben om te werken en doorzetting vermogen zijn erg belangrijk. De kosten kun je verspreiden en de kennis bouw je op door gemotiveerd te blijven en veel heel veel te lezen en te vragen op dit soort fora's. Sommige mensen in mijn vrienden kring en familie zeggen wel is waar ik het geduld vandaan haal om uren bezig te zijn met het perfect mooi maken van een onderdeel ofzo. Ik heb een hectische baan en ik ontspan alleen als ik iets kan doen wat tijd kost en aangezien ik het heerlijk vind om oude dingen weer in oude luister te herstellen is het restaureren van een oldtimer een heerlijke ontspanning, gelukkig kan ik me ook uit leven aan mijn huis van 102 jaar oud, ik heb nog een paar lampen radio's van voor de 2e wereld oorlog, ik heb nog 3 model molens met draaiend binnenwerk staan. Kom dus tijd te kort maar kan lekker afwisselen.
Kortom ga bij jezelf te rade wat bij jou past.
Ik heb een beter gevoel bij een oldtimer die helemaal opnieuw is opgebouwd dan 1 die je als een rijdende opknapper koopt en waar je vervolgens elke keer wat mee hebt.
Koop je een gestrand project en wel of niet gedemonteerd, de ruimte hebben om te werken en doorzetting vermogen zijn erg belangrijk. De kosten kun je verspreiden en de kennis bouw je op door gemotiveerd te blijven en veel heel veel te lezen en te vragen op dit soort fora's. Sommige mensen in mijn vrienden kring en familie zeggen wel is waar ik het geduld vandaan haal om uren bezig te zijn met het perfect mooi maken van een onderdeel ofzo. Ik heb een hectische baan en ik ontspan alleen als ik iets kan doen wat tijd kost en aangezien ik het heerlijk vind om oude dingen weer in oude luister te herstellen is het restaureren van een oldtimer een heerlijke ontspanning, gelukkig kan ik me ook uit leven aan mijn huis van 102 jaar oud, ik heb nog een paar lampen radio's van voor de 2e wereld oorlog, ik heb nog 3 model molens met draaiend binnenwerk staan. Kom dus tijd te kort maar kan lekker afwisselen.
Kortom ga bij jezelf te rade wat bij jou past.
- 08541-dummy
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-02-2014 14:02 #137775
door 08541-dummy
Beantwoord door 08541-dummy in topic opbouw volvo amazon
- HUK HUYGHE
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2014 11:51 #137835
door HUK HUYGHE
Beantwoord door HUK HUYGHE in topic opbouw volvo amazon
ik heb er nog eens goed over nagedacht
en ik denk dat ik eerst een goede volvo ga kopen en die technisch beter leren kennen
en dan wanneer ik er al meer ervaring mee heb
een restauratie plannen
en ik denk dat ik eerst een goede volvo ga kopen en die technisch beter leren kennen
en dan wanneer ik er al meer ervaring mee heb
een restauratie plannen

23-02-2014 14:38 #137842
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Beantwoord door Ed van der Zee in topic opbouw volvo amazon
Mijn ervaring leert dat een 140 of 164 een stuk eenvoudiger sleutelt, Amazon is toch een wat ouder concept en de carrosserie kost veel meer tijd om op te bpuwen.
Gemiddeld zijn de onderdelen goedkoper en 2e hands ook goed te vinden.
Bij alle 40 plus wagens goed opletten dat je geen rotte bak koopt.
Gemiddeld zijn de onderdelen goedkoper en 2e hands ook goed te vinden.
Bij alle 40 plus wagens goed opletten dat je geen rotte bak koopt.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express