toch weer de wegenbelasting (Lars?)
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
ik koop een benzine auto (Saab :oops: ) uit 1986. de komt morgen op mijn naam.
1. Stel ik wil gebruik maken van de overgangsregeling. (=dec/jan/feb niet rijden a 120 euro) Kan dat dan? Ik hoor de dat dit niet meer kan omdat de verkoper dat zelf niet heeft aangevraagd en ik zijn beleid helaas overneem.
2 Ander horror verhaal was dat je als onder 1 niet kan doen, je de wegenbelasting voor het hele jaar in 1x moet betalen..Dus op basis van een normale benzineauto wb tarief
3 minder horror is dat als je wel van de overgangsregeling gebruik maak en dan in 1x de 120 moet neer tellen en in dec 2014 niet kan rijden (de boeren krijgen het druk denk ik)
wie weet hier van? Lars?
groeten van mij en mijn volvo ('s)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Elite lid
-
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Zo uit m'n hoofd meen ik me te herinneren dat Weekers inderdaad bij het beantwoorden van kamervragen eens heeft gezegd dat je niet zomaar kunt switchen van overgangsregeling naar vol tarief.
Dit om de mogelijkheid van even overschrijven voor de wintermaanden en dan volle mep betalen en daarna weer 9 maanden voor 120 dicht te timmeren vermoed ik.
Maar goed, ik heb even geen verwijzing naar een verifieerbare bron vanuit de overheid voorhanden.
Indirecte bevestiging staat wel op de site van de Fehac (maar daar kun je vast geen rechten aan ontlenen)
Zie fehac.nl/met-prinsjesdag-is-de-m ... d-gemaakt/
Maar als ik het goed begrijp kun je dit jaar tot 1 maart nog een keuze maken.Als een voertuig van eigenaar wisselt, blijft de per 1-januari door de vorige eigenaar gemaakte belastingkeuze gelden. Dat betekent als een voertuig in de overgangsregeling zit, dan blijft het voertuig in de overgangsregeling (en hoeft de nieuwe eigenaar voor de rest van het jaar niets te betalen, want het hele jaar is al betaald door de vorige eigenaar).
Als het voertuig niet in de overgangsregeling zit, dan kan het pas vanaf het volgende jaar in de overgangsregeling en dien je de resterende maanden gewoon MRB te betalen.
Vraag is alleen of de oude eigenaar dit nog moet doen of dat jij dat ook nog kunt na overschrijven.
Verder heb ik vernomen dat het een rommeltje is bij de Belastingdienst en dat er ook op het vlak van de oldtimers veel mis gaat. Het schijnt dat je nu zelf pro-actief een brief moet sturen om in aanmerking te komen voor de overgangsregeling (maar weet er het fijne niet van).Hoe gaat het vanaf 1 januari 2014:
De overgangsregeling treedt al op 1 januari 2014 in werking. Om in 2014 gebruik te kunnen maken van deze regeling ontvangt de houder van het voertuig daarom begin 2014 een brief en krijgt hij tot 1 maart 2014 de tijd om een keuze te maken.
M.b.t punt 2, volgens mij kun je gewoon per maand betalen, doe ik met mijn 940 ook.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Leof
-
- Platinum lid
-
Het betreffende aanvraagformulier kun je hier downloaden, invullen en opsturen: www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...ing_bijzonder_tarief"Lars Rengersen" schreef:
Verder heb ik vernomen dat het een rommeltje is bij de Belastingdienst en dat er ook op het vlak van de oldtimers veel mis gaat. Het schijnt dat je nu zelf pro-actief een brief moet sturen om in aanmerking te komen voor de overgangsregeling (maar weet er het fijne niet van).
P544B B16A, P220VE B18A
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-