volvo 544 versus 1800

• Ron Dubbeld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2013 15:09 #135493 door Ron Dubbeld
volvo 544 versus 1800 is gemaakt door Ron Dubbeld
Ik rij zelf al enige jaren een Amazon met veel plezier, ik gebruik de auto dagelijks ook in de winter.
Ee relatie van mij heeft een 1800 met gas die hij kwijt wil, moet wel eea aan gebeuren maar motorisch schijnt hij goed te zijn, tevens heeft hij een 544 met en 1 zonder gas, met gas is van binnen wat gemoderniseerd wat mij persoonlijk niet aanspreekt maar de auto zonder gas ziet er prima uit, ook van onderen.
Ik begrijp een beetje uit de diverse commentaren dat er aan een 544 aanmerkelijk meer onderhoudt zit dan aan een Amazon.
Graag zou ik wat info via dit medium krijgen.
Ron

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-12-2013 17:51 #135496 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic volvo 544 versus 1800
Een PV544 behoeft inderdaad wat meer onderhoud, maar dat betreft voornamelijk het grote aantal smeernippels, dat periodiek moet worden bediend. De enige nadelen van een standaard 544 t.o.v. een Amazon of een P1800 vind ik persoonlijk het ontbreken van schijfremmen en de aanzienlijke zijwindgevoeligheid. Het eerste is op te lossen, het tweede helaas niet.

• Ron Dubbeld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2013 10:32 #135552 door Ron Dubbeld
Beantwoord door Ron Dubbeld in topic volvo 544 versus 1800
dank je voor de reactie Gert, goeie tip van die remmen, de zijwind gevoeligheid is inderdaad een puntje van aandacht.
Wat mij wel weer aanspreekt is dat de auto niet zo laag is als de 1800.het is wat prettiger in en uitstappen.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-12-2013 18:18 #135576 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic volvo 544 versus 1800
Ja, de instap en zitpositie is bij de Amazon volledig anders dan bij de P1800.