Particulier met werkplaats gezocht voor koppelingsplaten

• Franco Geens
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
20-10-2013 18:49 #133164 door Franco Geens
Dag allen,

Ik ben op zoek naar iemand die het ziet zitten om de koppelingsplaten van mijn volvo s70 te vervangen.
Via de garage is dit duur, en als ik het gereedschap had zou ik het zelf willen doen.

Is er iemand met de middelen die dit voor een zeer eerlijke prijs zou willen doen?
Ik ben van gent maar zou me gerust een eindje willen verplaatsen.

Hopelijk wil iemand zo een centje bijverdienen, het zou me erg veel helpen!

Met vriendelijke groeten,
Franco

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lars Weffers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
20-10-2013 20:21 #133167 door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic Particulier met werkplaats gezocht voor koppelingsplaten
Ik kan misschien op een vrijdag/zaterdag avond wel wat doen?
Via mijn stage(auto bedrijf)

• Franco Geens
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
21-10-2013 16:01 #133188 door Franco Geens
Beantwoord door Franco Geens in topic Particulier met werkplaats gezocht voor koppelingsplaten
Dag Lars,
waar is je stage dan? Als je inderdaad de middelen en de zin hebt om aan een dergelijke klus te beginnen, zou het geweldig zijn als je me uit de brand zou kunnen helpen.

Weet iemand toevallig ook of het noodzakelijk om ook een nieuw vliegwiel te monteren? Om dat het een duall-mass (en dus enorm duur) vliegwiel is. Het enige probleem dat ik ondervind is dat ik in de 4e versnelling geen volgas moet geven, want dan slipt de koppeling een beetje.

Bedankt allemaal,
Groeten Franco

• Lars Weffers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
22-10-2013 22:20 #133252 door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic Particulier met werkplaats gezocht voor koppelingsplaten
Stage is in Budel (regio Eindhoven).
Middelen en de zin zijn er!

Vliegwiel is, als hij niet versleten is, niet noodzakelijk. Trilt het koppelingspedaal als je je voet erop houdt? Dan is hij versleten.
Ook als je hem hoort klapperen. Mocht dit niet zo zijn dan kun je het vliegwiel pas goed beoordelen als deze eraf ligt.

Wil je het goed doen, dan vervang je het vliegwiel meteen. Het is niet de beste constructie die ooit verzonnen is en het zou jammer zijn als hij een x aantal kilometer later kapot gaat en de bak er weer uit kan.
Tegenwoordig worden er sets geleverd met een "gewoon" vliegwiel, zoals meestal, standaard is dus. Ik zal morgen even kijken of die te krijgen is en wat het kost. Een 2 massa vliegwiel is erg duur!!

Wat is het voor blok? Een 2.5 benzine?

• Franco Geens
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
24-10-2013 22:58 #133315 door Franco Geens
Beantwoord door Franco Geens in topic Particulier met werkplaats gezocht voor koppelingsplaten
Ah budel, dat is niet zo ver van achel, daar kom ik nog regelmatig, dus dat is al geen omweg.
Trillen doet hij niet, enkel kan de koppeling niet volgen als je stevig gas geeft.
Ik wil het eigenlijk gewoon maken voordat het te erg wordt.
Tis een 2.5l inderdaad, met een bifuel motor.

Bedankt man, ik apprecieer je hulp zeer!

• Lars Weffers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
25-10-2013 10:24 #133323 door Lars Weffers
Heb even gezocht, vervanging set is niet te krijgen.
Koppeling, drukgroep en druk lager zijn stevig geprijsd.

Aan te raden is om de 3 bovenstaande dingen altijd te vervangen!

Weet u de motor code? Er zijn heel veel verschillende en nu kan ik de precieze set niet achterhalen!

• Franco Geens
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
26-10-2013 01:13 #133342 door Franco Geens
Dag Lars,
De motorcode is B5244SG2

• Lars Weffers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
31-10-2013 21:23 #133543 door Lars Weffers
Ik heb even het een en ander opgezocht voor u.
Vliegwiel is via onze leverancier niet te krijgen, wellicht alleen origineel Volvo!
Zolang deze niet slecht is kan deze worden hergebruikt, maar de staat is pas te bepalen na het demonteren.

Koppeling, drukgroep en druklager zijn wel te krijgen. Het druklager wordt eigenlijk altijd vervangen omdat deze best wat te voortduren heeft en het zou zonde zijn als deze bijv. 10.000 km later kapot zou gaan. Drukgroep en de koppelingsplaat zijn één set. De totale materiaalkosten bedragen ongeveer €350 bruto.

• Franco Geens
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
02-11-2013 18:41 #133595 door Franco Geens
Ja dat is een mooie prijs. Als je me jou telefoonnummer geeft wil ik wel eens afkomen als jij daar zin in hebt?
Want ik wil mn volvo mooi in orde krijgen

• R.C. Wigboldus (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2013 22:14 #135626 door R.C. Wigboldus (GAST)
Beantwoord door R.C. Wigboldus (GAST) in topic Particulier met werkplaats gezocht voor koppelingsplaten

"Lars Weffers" schreef:
Ik kan misschien op een vrijdag/zaterdag avond wel wat doen?
Via mijn stage(auto bedrijf)

als je toch bezig bent. Mijn Amazon kan nog wel iemand gebruiken voor bepaalde klussen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD