Advies over Amazon gevraagd.

• Mathieu van den Bosch
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-06-2013 07:57 #128709 door Mathieu van den Bosch
Advies over Amazon gevraagd. is gemaakt door Mathieu van den Bosch
Hoi,

Even een vraag over een amazon die te koop staat. Kort geleden heb ik een collega besmet met het volvo virus en die is nu aan het rondkijken voor een amazon. Hij zoekt een instap model ( kwa prijs ) en vroeg mij gistenen of onderstaande amazon iets kon zijn. Altijd lastig om zo van een paar foto's antwoord te geven. Maar misschien is er hier iemand die de aangeboden amazon kent. De prijs geeft al aan dat het geen topmodel is, maar dat is bij mijn collega bekend.

www.autoscout24.nl/Details.aspx ? ... 00&asrc=st

Groet,

Mathieu.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-06-2013 10:04 #128716 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Advies over Amazon gevraagd.
hoi Matthieu,

tja, blijft lastig te zeggen aan de hand van deze foto's; vanaf een afstandje een leuke auto met, naar mijn mening, de mooiste velgen voor een Ama.
vraag is, hoe rot is de bodem? er wordt al voor gewaarschuwd in de advertentie en dat zal niet voor niks zijn! eens kritisch "live" gaan kijken naar de auto kan hier wat meer duidelijkheid in brengen, en als je dat dan doet dan moet je ook nog in je achterhoofd houden dat je maximaal de helft van de roest-ellende ziet en dat je de rest pas later tegenkomt. :cry:
maar goed de prijs is ook niet extreem; als je collega goedkoop wil rijden is het jammer dat er geen LPG in zit.
een Ama laten restaureren is altijd duurder dan in één keer een goeie kopen, tenzij je collega een plaatwerker is met een goed ingerichte garage en alles zelf kan en wil gaan doen. aan de andere kant is de prijs zodanig dat hij er ook gewoon lekker in kan gaan rijden en eerst eens kan ervaren of een klassieker echt wat voor 'm is.
volgens mij ken ik deze auto trouwens, komt hij uit Den Haag (Troelstrakade)?

Groet, Hans

• Mathieu van den Bosch
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-06-2013 10:55 #128721 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Advies over Amazon gevraagd.
Hoi Hans,

dank voor je reactie. Zou inderdaad kunnen dat die auto in Den Haag rondrijdt, mijn collega komt uit het zuiden en zoekt in de buurt. Zou leuk zijn als er iemand is die meer over de auto kan vertellen, helaas zit in nu op zee anders had ik er even heen gereden voor hem om de auto te bekijken.

Groet,

Mathieu.

Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-06-2013 12:29 #128729 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Advies over Amazon gevraagd.
En aan het water op de wintermatten te zien lekt er wel meer dan de uitlaat.
Deze zit vrees ik in de categorie "oprijden".
Maar die velgen, inderdaad supermooi! Ook nog een geïntegreerde toerenteller in het midden van het dashboard.
Daarmee veel auto (lees: desnoods na een jaar rijden een bult onderdelen) voor dat geld.

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-06-2013 14:12 #128733 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Advies over Amazon gevraagd.
Dat is er een die net door de apk is gesleept(of de apk keurmeester even heeft weggekeken) volgens mij hartstikke rot maar door het zwart valt dat minder op.
Koop liever een van een paar centen meer heb je veel langer plezier van en is waarschijnlijk ook veiliger.
Als je met een slechte auto begint en je hebt veel ellende is de hobby al heeel snel over.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-06-2013 15:57 #128735 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Advies over Amazon gevraagd.
link.marktplaats.nl/688240981

hier nog zo 1.
met apk en helemaal rot.
houd er rekening mee dat je ondanks de apk aansprakelijk blijft voor gevolgschade door technische gebreken.
1 ding is goed en dat is de prijs , leuk als onderdelenauto , als je de ruimte en tijd hebt :roll:

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-06-2013 16:04 #128736 door Lars Rengersen
Nou kan een behoorlijk geroeste auto in technisch uitstekende staat zijn. Dat zal echter niet vaak voorkomen.
In deze prijsklasse zijn het inderdaad meer (nog even rijdende) onderdelen donoren dan gebruiksauto's.
Een auto is in onderdelen alleen meer waard als je de ruimte hebt om hem te slopen.

Heb je die ruimte en handigheid niet en je wilt wel leuk kennismaken met de Amazon, dan kun je beter instappen in de prijsklasse rond de 2500 euro.

Onlangs is de Amazon van m'n vader nog verkocht voor 2950 euro en dat was een harde auto. Zelfs op LPG en met overdrive.

• Mathieu van den Bosch
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-06-2013 17:31 #128739 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Advies over Amazon gevraagd.
Hoi,

Dank voor de reacties.
@Lars, in de loop de jatren ben ik de nodige auto's van rond de 2500 euries tegengekomen waar ook veel mee loos was. Meestal zagen die auto's er op het eerste gezicht best aardig uit maar binnen de kortste keren waren er genoeg problemen waar men niet vrolijk van werd. Ook het omgekeerde heb ik meegemaakt, auto die er niet echt mooi uitzagen en die het prima deden. Dus ik zou niet te veel blindstaren op de prijs en het, gepoetste. uiterlijk van auto's. Zo'n auto als in de advertentie staat is zoals je zelf al zei best leuk voor zijn geld en heeft nog apk dus al is ie niet de mooiste men kan er toch leuk mee rijden.
Maar ja, je kunt pas echt iets meer zeggen als je de auto bekeken hebt.

Groet,

Mathieu.

Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-07-2013 20:53 #129628 door Lars Rengersen

"Lars Rengersen" schreef:
En aan het water op de wintermatten te zien lekt er wel meer dan de uitlaat.
Deze zit vrees ik in de categorie "oprijden".
Maar die velgen, inderdaad supermooi! Ook nog een geïntegreerde toerenteller in het midden van het dashboard.
Daarmee veel auto (lees: desnoods na een jaar rijden een bult onderdelen) voor dat geld.

En inmiddels is de auto in kwestie blijkbaar gekocht door Amazon-parts uit Woudenberg.
De Wolfrace velgen worden aangeboden voor 250 euro. Banden zijn slecht, maar desondanks lijkt me dat niet duur.
Zie link.marktplaats.nl/696045550

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD