Schrikken: MRB aanslag voor Volvo 164?
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-02-2013 17:03 #123711
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Schrikken: MRB aanslag voor Volvo 164?
Wat belangrijk is voor de berekening van de wegenbelasting is het leeggewicht en de brandstofsoort.
Het gaat nu over een 164 dus deze zal een stuk zwaarder zijn dan een amazon.
nu is het altijd zo geweest dat tot een leeggewicht van 1050 kg op benzine het nog relatief betaalbaar is.
Boven de 1050 kg gaat het wel erg progressief omhoog
Hier heb ik eigenlijk een vraag over, wat is het leeggewicht van een 2 deurs sedan amazon zonder lpg tank.
Het is mij namelijk opgevallen dat er bij het rdw practisch geen 2 amazons geregistreerd staan met hetzelfde leeggewicht.
Ik ben ze tegengekomen met een leeggewicht tussen de 1000 en boven de 1100 kg, daar klopt dus geen moer van maar is bij eventuele toekomstige wegenbelasting belangrijk omdat je dan zomaar een categorie hoger zit.
Het gaat nu over een 164 dus deze zal een stuk zwaarder zijn dan een amazon.
nu is het altijd zo geweest dat tot een leeggewicht van 1050 kg op benzine het nog relatief betaalbaar is.
Boven de 1050 kg gaat het wel erg progressief omhoog

Hier heb ik eigenlijk een vraag over, wat is het leeggewicht van een 2 deurs sedan amazon zonder lpg tank.
Het is mij namelijk opgevallen dat er bij het rdw practisch geen 2 amazons geregistreerd staan met hetzelfde leeggewicht.
Ik ben ze tegengekomen met een leeggewicht tussen de 1000 en boven de 1100 kg, daar klopt dus geen moer van maar is bij eventuele toekomstige wegenbelasting belangrijk omdat je dan zomaar een categorie hoger zit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21-02-2013 17:08 #123713
door Dennis Boxem
Beantwoord door Dennis Boxem in topic Schrikken: MRB aanslag voor Volvo 164?
@ Rene,
Het RDW houdt daarbij het gewicht aan zoals het op je kenteken staat vermeld. Ik weet alleen niet of ze naar Massa ledig of naar Massa rijklaar kijken. Logischerwijs zou ik zeggen de eerste, maar gezien het meer geld oplevert om naar de tweede te kijken zullen ze dat wel doen. (cynisch, ik? Hoe kom je d'r bij)
Het RDW houdt daarbij het gewicht aan zoals het op je kenteken staat vermeld. Ik weet alleen niet of ze naar Massa ledig of naar Massa rijklaar kijken. Logischerwijs zou ik zeggen de eerste, maar gezien het meer geld oplevert om naar de tweede te kijken zullen ze dat wel doen. (cynisch, ik? Hoe kom je d'r bij)
- k den Besten
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-02-2013 18:58 #123718
door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Schrikken: MRB aanslag voor Volvo 164?
Ze kijken naar massa ledig. Massa rijklaar fluctueert natuurlijk nogal, denk aan de hoeveelheid brandstof en accessoires.
Ik ben benieuwd wat het telefoontje opgeleverd heeft!
Ik ben benieuwd wat het telefoontje opgeleverd heeft!
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-03-2013 22:33 #124509
door luuk verburgh (GAST)
groeten van mij en mijn volvo ('s)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic Schrikken: MRB aanslag voor Volvo 164?
Is natuurlijk gewoon een foutje, want je bent voorlopig nog geen WB schuldig met een oldtimer.
groeten van mij en mijn volvo ('s)
- Wim Heijnen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2013 17:24 #124790
door Wim Heijnen
Beantwoord door Wim Heijnen in topic Schrikken: MRB aanslag voor Volvo 164?
Wij hebben 2 maart jl. een 145 op naam gekregen en vanmiddag een schrijven van de belastingdienst ontvangen dat wij MRBvrij zijn ivb 25 jaar en ouder, onze 145 is van 1973 op lpg.
Hopende dat dit even verlichting geeft en dat wij niet alsnog een aanslag krijgen.
lekker door tuffen.
Hopende dat dit even verlichting geeft en dat wij niet alsnog een aanslag krijgen.
lekker door tuffen.
17-03-2013 10:02 #124862
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Schrikken: MRB aanslag voor Volvo 164?
De verschillen in gewicht van een en hetzelfde type zit hem in bouwjaar, uitvoering en wel of geen gastank...die wordt namelijk meegeteld met het leeggewicht. Daardoor kom je na inbouw vaak eerst in een hogere gewichtsklasse en dan wordt daar de verhoging over berekend.
Makkelijker kunnen we..etc. maar het slaat natuurlijk nergens op, LPG is schoon en de wegen slijten echt niet harder van het extra gewicht! Ik vind de manier van berekenen al vanaf mijn eerste LPG auto pure dieverij.
Makkelijker kunnen we..etc. maar het slaat natuurlijk nergens op, LPG is schoon en de wegen slijten echt niet harder van het extra gewicht! Ik vind de manier van berekenen al vanaf mijn eerste LPG auto pure dieverij.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Wim Heijnen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2013 09:13 #127017
door Wim Heijnen
Beantwoord door Wim Heijnen in topic Schrikken: MRB aanslag voor Volvo 164?
En Boele weet u inmiddels al meer?
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-05-2013 14:01 #127027
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Schrikken: MRB aanslag voor Volvo 164?
Ik zou teruggebeld worden. Niet gebeurd, een aanslag ontvangen. Case closed.