Gereedschapskar, welke?
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-11-2012 11:13 #120698
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gereedschapskar, welke? is gemaakt door Lars Rengersen
Nu ik lekker aan het opruimen ben en
veel onderdelen in de verkoop
heb, zat ik eens na te denken over hoe ik mijn gereedschap kan organiseren.
Ik heb geen plek voor een echt gereedschapsbord en sleutel ook wel onder de carport.
Daarom zat ik te denken om een gereedschapswagen te kopen.
Ik heb al wel ontdekt dat je daar erg veel geld aan kunt uitgeven.
Zijn er meer mensen die zo'n ding hebben?
Hoe bevalt dat?
Maakt het merk dan nog veel uit?
Je hebt een gebruikte gedore van 100 tot 300 euro
Een nieuwe no-name voor 120 euro
Of soms zie je ze in die failissement veilingen met gereedschap, ook wel van Gedore.
Alvast bedankt voor de reacties en ervaringen.
Ik heb geen plek voor een echt gereedschapsbord en sleutel ook wel onder de carport.
Daarom zat ik te denken om een gereedschapswagen te kopen.
Ik heb al wel ontdekt dat je daar erg veel geld aan kunt uitgeven.
Zijn er meer mensen die zo'n ding hebben?
Hoe bevalt dat?
Maakt het merk dan nog veel uit?
Je hebt een gebruikte gedore van 100 tot 300 euro
Een nieuwe no-name voor 120 euro
Of soms zie je ze in die failissement veilingen met gereedschap, ook wel van Gedore.
Alvast bedankt voor de reacties en ervaringen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 02114-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
25-11-2012 11:26 #120700
door 02114-dummy
Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),
Beantwoord door 02114-dummy in topic Gereedschapskar, welke?
Lars,
Ik gebruik een gereedschapkoffer, een kar krijg ik niet zo makkelijk de trappen op naar mijn zolder, waar ik een hobbyruimte heb.
Voor mijn handgereedschap, heb daar een beugel met wieltjes opgezet, zodat ik de koffer eenvoudig kan meenemen.
Voor specifiek gereedschap heb ook een grote aluminium koffer op wieltjes, ook mijn doppensets zitten daarin.
Koffer was een demokoffer van mijn werk, die niet meer in gebruik was.
Ik gebruik een gereedschapkoffer, een kar krijg ik niet zo makkelijk de trappen op naar mijn zolder, waar ik een hobbyruimte heb.
Voor mijn handgereedschap, heb daar een beugel met wieltjes opgezet, zodat ik de koffer eenvoudig kan meenemen.
Voor specifiek gereedschap heb ook een grote aluminium koffer op wieltjes, ook mijn doppensets zitten daarin.
Koffer was een demokoffer van mijn werk, die niet meer in gebruik was.
Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
Minder
Meer
25-11-2012 12:27 #120702
door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic Gereedschapskar, welke?
Hallo Lars,
Ik heb een Gedore gereedschapskar ingebruik in mijn schuur ,erg handig en overzichtelijk en daarnaast van het merk Stanley een dubbele koffer met aan de onderste koffer wieltjes en de bovenste een draag handvat en een trolley handvat .
Deze heeft vrij grote wielen en daardoor erg handig om mee naar buiten te nemen.
Voordeel door de deelbaarheid is ,je zet ze makkelijk achter in de auto
Veel succes bij je speurtocht.
Gr Jan Oudijk.
Ik heb een Gedore gereedschapskar ingebruik in mijn schuur ,erg handig en overzichtelijk en daarnaast van het merk Stanley een dubbele koffer met aan de onderste koffer wieltjes en de bovenste een draag handvat en een trolley handvat .
Deze heeft vrij grote wielen en daardoor erg handig om mee naar buiten te nemen.
Voordeel door de deelbaarheid is ,je zet ze makkelijk achter in de auto
Veel succes bij je speurtocht.
Gr Jan Oudijk.
25-11-2012 12:42 #120704
door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Gereedschapskar, welke?
Dank voor jullie reacties.
De combinatie met een koffer is inderdaad ook wel handig.
Maar ja, wat stop je dan waarin?
Ik houd dan denk ik gewoon mijn huidige kist erbij zodat ik daar wat in kan pakken als ik een keer met gereedschap op pad wil.
Wat betreft de kar: Ik zie types met lades en met een vak onderin.
Ik schat in dat ik lades handiger vind, omdat zo'n vak onoverzichtelijk kan worden.
Welk type heb jij Jan (of anderen) en hoe bevalt dat qua indeling?
De combinatie met een koffer is inderdaad ook wel handig.
Maar ja, wat stop je dan waarin?
Ik houd dan denk ik gewoon mijn huidige kist erbij zodat ik daar wat in kan pakken als ik een keer met gereedschap op pad wil.
Wat betreft de kar: Ik zie types met lades en met een vak onderin.
Ik schat in dat ik lades handiger vind, omdat zo'n vak onoverzichtelijk kan worden.
Welk type heb jij Jan (of anderen) en hoe bevalt dat qua indeling?
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Minder
Meer
25-11-2012 14:25 #120708
door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic Gereedschapskar, welke?
hoi lars,
ik heb eer car van hazet. staat in de schuur en in de schuur is het een onding. met weinig licht zie je niet waar wat ligt. zeker in de onderste bak.
ik heb ook een kist van tengtools. deze staat ook in de schuur en daarin is het tengtool gereedschap netjes verdeeld in de bijbehorende bakjes. deze kist vind ik zelf het handigste. ik haal daar het gereedschap uit wat ik nodig heb. ja en als je iets vergeet of de verkeerde sleutel gepakt hebt moet je nog een keer naar de schuur.
daarnaast heb ik in de amazon een kistje met de gangbare sleutels, schroevendraaiers en doppen.
ik ga voor de kist en kistje in de auto.
ik heb eer car van hazet. staat in de schuur en in de schuur is het een onding. met weinig licht zie je niet waar wat ligt. zeker in de onderste bak.
ik heb ook een kist van tengtools. deze staat ook in de schuur en daarin is het tengtool gereedschap netjes verdeeld in de bijbehorende bakjes. deze kist vind ik zelf het handigste. ik haal daar het gereedschap uit wat ik nodig heb. ja en als je iets vergeet of de verkeerde sleutel gepakt hebt moet je nog een keer naar de schuur.
daarnaast heb ik in de amazon een kistje met de gangbare sleutels, schroevendraaiers en doppen.
ik ga voor de kist en kistje in de auto.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-11-2012 14:51 #120709
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Gereedschapskar, welke?
Wat ik altijd zie bij landbouwmechanisatie bedrijven en wat ik uit eerdere werkervaring het fijnst vindt werken is een kar die onderverdeeld is in lades en waar toch het onderste gedeelte bestaat uit een groot vak. Hier kan je dan de grotere stukken gereedschap in kwijt. Zoals een zware hamer, of grotere baco's.
Aan jouw blogs en reacties te zien gebruik jij je gereedschap redelijk intensief, schaf dan een 2e hands gedore of ander premium merk aan. Ze zijn vaak geroest, maar ze zijn steviger(kwa metaaldikte) en hebben een betere wielbevestiging. Het zou zo maar eens kunnen dat bij een kar van karwei-kwaliteit er een keertje een wieltje blijft hangen achter een stoeptegel of iets dergelijks.
Aan jouw blogs en reacties te zien gebruik jij je gereedschap redelijk intensief, schaf dan een 2e hands gedore of ander premium merk aan. Ze zijn vaak geroest, maar ze zijn steviger(kwa metaaldikte) en hebben een betere wielbevestiging. Het zou zo maar eens kunnen dat bij een kar van karwei-kwaliteit er een keertje een wieltje blijft hangen achter een stoeptegel of iets dergelijks.
- Ronald Zwerus
- Elite lid
-
Minder
Meer
25-11-2012 15:28 #120716
door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic Gereedschapskar, welke?
Als je een kar koopt let er dan op dat niet alle lades tegelijk open kunnen want dan valt jekar voorover de betere merken hebben hiervoor een beveiliging zodat maar een lade tegelijk open kan
Veel succes
Gr. Ronald Zwerus
Veel succes
Gr. Ronald Zwerus
25-11-2012 20:05 #120728
door Lars Rengersen
Dank voor deze ervaringen. Criteria zijn nu:
- Goed merk (voorkeur Gedore)
- Toch grote bak onderin, maar liefst in vorm van een lade zodat je wel licht erin houdt en dus overzicht hebt.
Volgens mij is dit dan wel een mooie
M'n huidige kist houd ik er dan bij met dingen die ik dubbel heb en om even snel mee op pad te gaan.
- Goed merk (voorkeur Gedore)
- Toch grote bak onderin, maar liefst in vorm van een lade zodat je wel licht erin houdt en dus overzicht hebt.
Volgens mij is dit dan wel een mooie
M'n huidige kist houd ik er dan bij met dingen die ik dubbel heb en om even snel mee op pad te gaan.
03-12-2012 14:19 #120935
door Lars Rengersen
Het is uiteindelijk een nieuwe Gedore 1578 geworden.
Zie ook blogpost Gedore 1578 gereedschapswagen en Midlock gereedschap .
Uiteindelijk gekocht bij autocompleet.com met 17% extra clubkorting bovenop toch al scherpe prijzen.
Aan mede leden kan ik de kortingscode doorgeven. Stuur even een mailtje als je de code wilt ontvangen.
Zie ook blogpost Gedore 1578 gereedschapswagen en Midlock gereedschap .
Uiteindelijk gekocht bij autocompleet.com met 17% extra clubkorting bovenop toch al scherpe prijzen.
Aan mede leden kan ik de kortingscode doorgeven. Stuur even een mailtje als je de code wilt ontvangen.