4 kloms hefbrug

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-09-2012 18:21 #117630 door René Minnebo (GAST)
4 kloms hefbrug is gemaakt door René Minnebo (GAST)
Ik kan aan een 4 koloms hefbrug komen, het is een koni echter is het geen hydraulisch systeem maar een volledige electrische uitvoering. Heeft dit een voordeel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 02114-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
12-09-2012 19:35 #117636 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic 4 kloms hefbrug
Hoi Rene, ja die kan geen olie lekken :D
serieus, zou het niet weten.
Kracht stroom of gewoon 240V

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-09-2012 20:32 #117638 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic 4 kloms hefbrug
Ja niet kunnen lekken is een voordeel. Het is een 380 volt, is voor mij geen probleem dat wordt in mijn nieuwe werkplaats aangelegd. Ik heb wel is gehoord dat er ook bruggen zijn die als het ware met een lang draadeind werken, daar zit hele grove spoed op. Als blijkt dat dit zo'n brug is hebben we het dan over een oude brug waar geen onderdelen meer van te krijgen zijn.

• Arjan Vrielink (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-09-2012 20:35 #117671 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic 4 kloms hefbrug
Ik heb een tweekoloms, ook van Koni. herstel, Zippo
Daar zitten inderdaad dikke draadspindels in met dubbele bronzen moeren, een moer voor het verplaatsen en een moer voor de veiligheid.

De spindels zijn onderlangs verbonden met een ketting.

Het is wat trager en rumoeriger dan hydraulisch maar naar mijn idee onverwoestbaar.

Als je de ruimte hebt en de prijs is niet al te hoog zou ik niet te lang twijfelen.

Bijlagen:

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-09-2012 23:37 #117684 door René Minnebo (GAST)
He Arjan ik zit met dezelfde situatie als jij zie ik, en ik bedoel je hefbrug en de plek waar hij staat. Zo komt hij bij ook te staan alleen dan een 4 koloms, het kan helaas niet anders maar kom jij nog goed de hoogte in. Bij is het even afwachten ik denk dat de 245 net aan kan ondanks het lange dak van de auto maar mijn opel admiral is 1,90 breed en dan zit ik eerder tegen het schuine dak aan.

De brug staat hem danig in de weg en hij wil er snel vanaf, dus ik denk dat ik hem voor een schappelijke prijs kan mee nemen.

• Arjan Vrielink (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-09-2012 00:36 #117687 door Arjan Vrielink (GAST)
Hoogte gaat net, als voorbeeld de 740 estate, als ik met het dak 5cm van het schuine plafond blijf kan ik goed onder de auto door.
De schuur waar de brug staat is in hokken verdeeld van 5x5 meter zonder wanden maar wel dikke balken op 2.2 meter hoogte.
Ik heb de brug precies in het midden van zo'n hok gezet... dit had ik beter niet kunnen doen.
Als ik de brug 10 cm verder naar binnen had gezet was het beter geweest (50 cm nog beter), dan had de deur dicht gekund met de auto op de brug.
Nu moet de deur open blijven i.v.m. de bumper die anders de deur raakt.
Met een Amazon is het overigens geen probleem, de 740 is gewoon te lang :lol:

Hier nog twee plaatjes.

Bijlagen:

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-09-2012 21:39 #117788 door René Minnebo (GAST)
Ik ben zaterdag gaan kijken bij de 4 koloms koni brug en de verkoper had het in de advertentie erover dat het niet moeders mooiste was. Nu zie ik wel meer 4 koloms op MP die totaal verroest zijn en dan vragen ze er nog dik 750 euro voor maar het gaat om de werking echter het oog wil ook wel wat en het zegt ook veel over hoeveel hij gebruikt is. Maargoed de brug zit nog in de originele verf wat er overal nog goed en netjes opzit. Het is een volledige electrische brug die met een druk op de knop omhoog gaat en met een hendel laat je hem weer zakken. De motor wordt dan in een tandwiel kast los gekoppeld en de vertraging in deze kast zorgt ervoor dat de brug rustig zakt. De veiligheids vergrendeling is hetzelfde als die van een hydraulische, mechanisch druk je 4 dikke stalen pennen in de kolommen, kan ook automatisch natuurlijk. Verder zit er een automatische stop op voor als je de hoogste stand hebt bereikt, deze is trouwens verstelbaar. Wel handig want ik weet niet of ik wel zo hoog kan in mijn nieuwe werkplaats.

Nu komt het, de prijs ik heb er 200 euro voor betaald :P . Nieuw kost deze brug 2300 euro. Net toen wij weg wilde gaan vroeg mijn pa of hij nog meer had staan wat hij wilde verkopen, hij had nog een hydraulische buigpomp met alle appendages dus ook hier weer de vraag wat hij ervoor wilde hebben, 50 euro, ik kon mijn oren niet geloven :shock: daar zei ik geen nee tegen, kost nieuw 400 maar hij moest er vanaf en heeft hem nog maar 1 keer gebruikt voor een rolkooi.

De rede voor deze belachelijke lage prijzen heeft een rede, hij moet binnen een maand uit zijn werkplaats zijn en daar zijn er al 2 weken van om. Volgend weekend gaan we de spullen ophalen.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-09-2012 22:33 #117798 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic 4 kloms hefbrug
Soms moet je geluk hebben. Gefeliciteerd!!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Arjan Vrielink (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-09-2012 00:10 #117808 door Arjan Vrielink (GAST)
Mooie deal René, soms moet je inderdaad geluk hebben.

Die brug zul je een hoop gemak aan hebben.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD