Verzekering op 't circuit?
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Ik las dat er ook de mogelijkheid is om met de eigen oldtimer zo'n 20 minuten rond te rijden op het circuit, lijkt me erg leuk om te doen.
Maar: ik weet zeker dat in de voorwaarden van de oldtimerverzekering staat dat ze niet uitkeren bij schade die je op het circuit oploopt/veroorzaakt. Klinkt logisch, het risico op zo'n circuit is uiteraard hoger, en ondanks dat het geen race is zullen er vast flinke snelheidsverschillen zijn, veel verkeer, etc.
Wat nou als ik door mijn eigen schuld een fraaie klassieker van een half miljoen total loss rij?
Hoe kan ik toch met een gerust hart een rondje meerijden?
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Als ik m'n gedachten erop loslaat en probeer om te denken hoe je met een gerust hart een rondje mee kunt rijden zeg ik: "stap ergens in als bijrijder"
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
"Lars Rengersen" schreef:
Lijkt me een vraag die je vooral aan je verzekeraar moet stellen. Ik denk dat je alleen iets hebt aan het antwoord wat zij geven.
Als ik m'n gedachten erop loslaat en probeer om te denken hoe je met een gerust hart een rondje mee kunt rijden zeg ik: "stap ergens in als bijrijder"
Ik zal eens contact met ze opnemen; gok dat ik 't antwoord al wel weet...
Bij iemand anders instappen: zelfs dan.. stel iemand rijdt 'ons' 't ziekenhuis in..
(en ik zou toch wel erg graag zelf willen rijden!)
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Paul de Beer (GAST)
- Verbannen
-
Er is niemand die je wil verzekeren tegen schade aan je voertuig tenzij je heel veel betaald. Je hoeft je ook geen zorgen te maken als je een ander schade toebrengt want je moet ervoor tekenen dat je niemand aansprakelijk stelt voor schade. Dus die ferrari 250GTOrijder die door jou toedoen ondersteboven naast het Scheivlak in de duinen van Zandvoort belandt kan jou niet aansprakelijk stellen.
Ziektekosten zijn altijd gedekt door je gewone ziektekostenverzekeraar. Bij alle races en circuitdagen die ik heb gereden gebeuren er bijna altijd ongelukken. Met een motor heb je nu eenmaal een hoger risico dan met een auto... Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat de ziektekosten niet verzekerd waren, zelfs niet bij repatrïering vanuit het buitenland.
Ik zou zeggen, gewoon gaan. Je weet dat er een risico is maar alle anderen die er rijden denken hetzelfde en daarom liggen de snelheden niet hoog op zo'n dag.
De organisatie zal waarschijnlijk de mensen ook briefen van te voren en vertellen dat het geen wedstrijd is en er niets te winnen valt, integendeel zelfs! Zorg er zelf voor dat je goed weet wie er achter je rijdt en bij twijfel van het gas af en ruimte maken voor de snellere rijder.
En als je met een auto in de grindbak belandt kun je 9 van de 10 x gewoon naar huis rijden na je sessie...
Met een gerust hart het circuit op? Voor mij was het op een gegeven moment zo dat ik me op het circuit veiliger voelde dan op de openbare weg! En de kick van het rijden op een circuit maakt heeeeeel veel goed....
164 - daily driver
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Bedankt! Zulke informatie zocht ik. Dat schade aan eigen voertuig niet verzekerd is, is duidelijk. Dat is een risico waarvan je van tevoren kunt bedenken wat dat in het ergste geval voor gevolgen heeft. Schade aan andere voertuigen natuurlijk niet..
En vooral het stukje over persoonlijk letsel is prettig om te horen, dat dat gewoon gedekt is.
Dus, ik ga op zoek naar een helm

- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Ik heb inmiddels al een man of 7 met oude Volvo's die ook een keer het circuit op willen tijdens een Vrij rijden sessie.
Tijdens een ervaring 1,5jaar geleden, ben ik er achter gekomen dat er een hoop kamikazen op de baan rijden. Daarom wil ik Circuit Park Zandvoort een keer vragen hoeveel klassieke volvo's er nodig zijn, om alleen 'ons' op de vrij rijden sessie toe te laten.
Dan hebben we de baan dus voor onszelf.
Vanuit het Sportregister wordt dit vast ondersteund.
Nog iets anders: Het is echt onwijs gaaf! Zie onderstaand filmpje vanuit de 1800.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-

Maar kun je dit niet gewoon tijdens een circuitdag doen en vragen of ze dan een heat apart maken?
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
Bijlage niet gevonden
Ook ik heb me op het circuit uit mogen leven...
Tegelijk met Boele...
Hij heeft gelijk, maar je moet je er niet al te veel van voorstellen, iedereen wil veilig weer naar huis.
Het is meer een soort van concours de Elegance, alleen wat sneller.
Je haalt er hier endaar eentje in, en je wordt ook af en toe ingehaald... Logisch anders kan je wel op een 80km weg gaan rijden. Het wordt pas eng als je niet goed in je spiegels kijkt.
Op de dag dat ik (en Boele) over het circuit reden waren er ook een Bentley uit 1936, een Lancia ook Pre-War en een rariteit, een electrische skelter (zie foto), anders kan ik het niet noemen. Er zijn tijdens het vrij rijden geen incidenten voorgekomen.
Anders wordt het als je voluit wil gaan, dan andere regels... Helm plicht, net als bij de Elandrun, geen passagier.... Je merkt dat er dan andere snelheden zijn, Hier gaat men voluit, ik heb daar een net gerestaureerde Austin Healy in de grindbak zien duiken... de man was niet zo heel erg blij maar dat was door eigen toe doen.
Voor meer filmpjes en foto's kijk op: www.youtube.com/results?search_q ... 5XlhWWRH_4
Voor een goeie fotoimpressie kijk op: www.autopics.nl/index.php?p=gall ... CarMorning
Ik vond het een leuke dag en doe het zo weer... Ik vind 40 euro alleen te veel voor zo'n 15 min.
Groetjes en tot de 30ste in Zandvoort!
Ruud
Volvo... Drive it like You hate it

- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
Je bent niet verzekerd en als je auto er mee stopt kan je niet zonder rekening de ANWB bellen...
Dan moet je je eerst van het circuit af laten slepen en in Zandvoort neerzetten... Anders wordt je niet zonder extra kosten geholpen. Bij de Elandrun trok een 1800ES tijdens een stuuractie zijn 123-verdeler stuk, bougie kabel was iets te lang en kwam achter de stuurstang, verdeler stuk en niet meer mee te rijden... De ANWB wilde de wagen niet eens wegslepen.
Ruud
Volvo... Drive it like You hate it

- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Het leuke van vrij-rijden in combinatie met de vereniging is dat we mogelijk een aparte heat kunnen organiseren. Ik zal hiervoor een mailtje sturen naar het 123gt en sportregister. Een goede activiteit voor ze denk ik. Wellicht kan de vereniging dit initiatief steunen.
Geloof me, voor 25euro 20minuten boenderen op Zandvoort is genoeg, kijkende naar de olietemperatuur.

Leuke is dan dat er geen idioten op de baan rijden zoals wel het geval was op de Classic Car Morning. Er zijn alleen maar Volvo's!