Vraag het je vader (of een ander)

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
29-08-2012 10:19 #117108 door Arnold de Groot
Vraag het je vader (of een ander) is gemaakt door Arnold de Groot
Ik heb zeer recent in het forum berichten geplaatst over een defecte spanningsregelaar. Oude was defect, nieuwe gekocht.
Gisteren was mijn vader op bezoek en vraag (zonder dat hij wat van de problemen met de spanningsregelaar afwist) of ik nog een oude spanningsregelaar nodig had. Hij heeft er nog een liggen van een 240 (gekocht voor zijn Volvo Penta dieselmotor van zijn boot).
Leering is dat hulp en onderdelen ook uit onverwachte hoek kunnen komen. Ik had daar niet aan gedacht. Vroeger had mijn vader een grote kist (type oud Indie gangers) vol met onderdelen van DAF (hij heeft bij DAF en daarna Volvo gewerkt). Maar die zijn ondertussen allemaal naar liefhebbers gegaan. Vandaar dat ik ook niet direct aan hem dacht voor onderdelen.
Kortom rondvragen kan nuttig zijn. Ik heb hem nu ook maar gevraagd om te kijken naar knoppen voor een oude Philips autoradio, hij woont bij Eindhoven dus wie weet.
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-08-2012 11:05 #117111 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Vraag het je vader (of een ander)
Haha, mooi verhaal. Jammer dat hij daar voor jou net een paar dagen te laat mee kwam, maar ik geloof dat er op dit moment nog iemand met een verdachte spanningsregelaar rondloopt op 't forum, wie weet kan hij er nog iets mee?

Maar ik zal je tip ter harte nemen, en de volgende keer als ik een spanningsregelaar nodig heb ook m'n oma en de buurvrouw ook eens vragen, want je weet maar nooit ;)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-08-2012 21:14 #117128 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Vraag het je vader (of een ander)
Spanningsmeter kon ie me niet aan helpen, maar zonder m'n vader was het me vandaag niet gelukt om mijn waterpomp te vervangen.

Maar de echte reden dat ik reageer op dit verhaal is de herkenbare geschiedenis: m'n vader begon in de jaren '70 bij Daf, werd Volvo, werd Nedcar en is nog doorgegaan bij Volvo en woont om die reden dan ook in Gent na een tijd Zweden, al is hij heerlijk met pensioen. Ongetwijfeld een bekende van je vader!

Rara waar komt mijn Volvo-virus vandaan...

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-08-2012 16:27 #117152 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Vraag het je vader (of een ander)
inderdaad een herkenbaar verhaal! ;)
het volvovirus is een soort erfelijke belasting die in je genen zit.

is bij mij ook het geval; m'n vader begon in de jaren 50 in het magazijn bij de Niham op de Koninginnegracht/Laan van Roos & Doorn in Den Haag en is daarna Volvo altijd trouw gebleven; later opgeklommen tot programmeur bij de Nebim (vrachtwagens) aan de Binckhorstlaan.
en natuurlijk reden we altijd Volvo: Amazon, 142, 343, 242, 345...
in de vakanties was er altijd wel een baantje voor me in de werkplaats of als orderpicker in het magazijn, en in de kerstvakantie onderdelen tellen voor de jaarafsluiting. toen ik MTS-E deed zelfs een vakantiebaantje op de tekenafdeling gehad: uit verschillende losse tekeningen en details (in verschillende schalen én incompleet) één grote tekening (2xA0 naast elkaar) gemaakt van een bepaald type vrachtwagen (F12?) met een nieuw type luchtvering waarvoor maar geen tekeningen vrijkwamen vanuit Zweden. Uiteindelijk met een hoop vrije eigen interpretaties de tekening af en "kloppend" gemaakt (alles nog met de inktpen, sjabloontjes etc). aan de hand van deze tekening heeft de RDW uiteindelijk de typegoedkeuring voor deze nieuwe combinatie (vrachtwagen/luchtvering) afgegeven; ongelofelijk dat dat toen nog kon op deze manier... :)

helaas... ik kan m'n vader niets meer vragen, hij is eind 2008 overleden :cry:

Groet, Hans

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD