Garantie op revisie

• 12795-dummy
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
27-07-2012 11:50 #116071 door 12795-dummy
Garantie op revisie is gemaakt door 12795-dummy
Hoi!

Ik heb mijn BW35 baklaten reviseren. (kostbaar!). Die bleek na thuiskomst te lekken bij het schakelmechanisme naast de karterbak, auto terug, probleem verholpen, maar toen lekte de bak nog veeeeel erger en op andere plekken, auto weer terug. Ze zeiden het verholpen te hebben, maar ik heb afgelopen weekend flink stuk ermee gereden en ja hoor weer een plas onder mijn bak. :o Mijn vraag is nu, ze geven maar 6 maanden garantie op de reparatie. Maar is het niet zo dat ik eigenlijk na de laatste reparatie opnieuw die garantie termijn zou moeten ingaan van 6 maanden, dus dat ze mij een nieuwe factuur moeten geven met de laatste reparatiedatum?

Ik hoor het graag! Groeten Micky

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-07-2012 18:00 #116076 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Garantie op revisie
Een nieuw factuur krijg je zeker niet, alleen al omdat de ondernemer verplicht is alweer 19% btw af te dragen en ieder factuur ook ingeboekt moet worden.

Het ligt er een beetje aan of het betaalde bedrag redelijk is voor de verrichte werkzaamheden en wat er is afgesproken.
probleem is dat de bw35 30 a 40 jaar oud is en reviseren een relatief begrip is.
Immers niet alles is te reviseren, de bak op zich blijft oud.
Neemt niet weg dat als je een hoop geld hebt uitgegeven ook een zekere kwaliteit mag verwachten.
Ik denk dat je 2 dingen kunt doen.
Het bedrijf alsnog aanspreken op hun garantieverplichting en een goede bak eisen
Mocht het garantietermijn zijn verlopen inmiddels en ze zijn niet van plan je tegemoet te komen blijven alleen nog
Juridische mogelijkheden.

• Ronald Zwerus
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
27-07-2012 20:41 #116082 door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic Garantie op revisie
Zolang het gemelde euvel niet verholpen is blijft dit binnen de garantie vallen Je hebt het nl op tijd gemeld maar dit verleng nooit de garantie termijn

• Oscar Keur (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
29-07-2012 12:29 #116121 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic Garantie op revisie
Daarnaast geldt in Nederland meestal een uitgebreide garantietermijn door de wet.
In Nederland is het namelijk wettelijk het geval dat (let op; vage moeilijk te verdedigen termen) producten moeten voldoen aan de verwachtingen. Onder deze verwachting valt ook de gebruiktermijn
TV's hebben van de fabrikant bijv. een garantie van 2 jaar, in de praktijk mag je echter uitgaan van een gebruikstermijn van ongeveer 5 jaar.
De wettelijke garantie wordt alleen wel anders benadert dan fabrieksgarantie. Waar er tijdens fabrieksgarantie van wordt uitgegaan dat het mankement niet jouw schuld is, moet je voor de wettelijke garantie aannemelijk kunnen maken dat jij het mankement niet veroorzaakt hebt.
Dus is het een lekkend rubber? Dan hebben zij hun werk niet goed gedaan en moeten ze het dus verhelpen.
Is er binnen een half jaar al grote slijtage (tenzij je natuurlijk kan aantonen dat dit de schuld van slechte revisie is)? Dan heb je pech.

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD