Wil de ware 164E opstaan?
- Edo Dijkgraaf (GAST)
- Verbannen
-
Geachte clubleden,
Ik struinde de afgelopen tijd de verschillende marktplaatsen af, speurend naar een 164(E) met een redelijk interieur en waarmee ik niet een straat verder hoef te parkeren.
De kleur boeit me totaal niet, daarom is het heel toevallig dat ik twee auto's met dezelfde kleur tegenkwam.
De 164 uit Hoogeveen (klik)
Ziet er best mooi uit, maar:
- mist enkele strips
- er hangt iets geks op de plaats van de trekhaak
- de rechter spiegel lijkt afgebroken
- staat al zeven maanden in de bedrijfsvoorraad van deze handelaar
- APK verloopt pas volgend jaar februari
- de garage reageert niet op mijn e-mail
Het grote voordeel van deze auto, is het kenteken. Ik ben wild van origineel Nederlandse auto's.
De 164 van Grootauto uit Soesterberg op Marktplaats (klik)
- Auto lijkt geen stipjes te missen
- Heeft enkele beschadigingen aan de bestuurdersstoel waarmee ik lijk te kunnen leven
- Heeft geen lelijke moderne radio in het dashboard (liever geen radio, dan een moderne)
- Schaamt zich niet voor zijn trekhaak
- Lijkt een scheve of scheef gemonteerde achterbumper te hebben
- Bij de andere zeur ik over een afgebroken rechterspiegel, deze heeft niet eens schroefgaten
- Heeft geen origineel Nederlands kenteken
- Staat nog geen drie maanden in de bedrijfsvoorraad
- Staat niet op de website van Grootauto
- APK verliep op 19 september 2010
- Bij verlenging van de advertentie op Marktplaats is men fors in prijs gezakt
Hoogeveen komt betrouwbaarder over, maar de auto is minder. Het kenteken is wel origineel Nederlands. Beide auto's beschikken als het goed is over de snellere motor.
Graag jullie mening over deze auto's. Als jullie andere 164's weten die qua conditie en prijs overeen lijken te komen, dan houd ik me aanbevolen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
De 1e auto heeft iets vreemds gepopnageld zitten aan de luchtfilter en alles zit onder verf etc ziet er niet erg jofel uit.
De dorpel waar geen strip op zit toont roest en er zitten nog meer rare plekjes aan, ik persoonlijk heb hier minder vertrouwen in.
De 2e auto heeft een plekje boven de tankdop zitten lijkt wel en geen foto''s onder de motorkap, maar dan heb je wel weer de apk, mischien moet je ze even een mailtje sturen zodat je duidelijkheid krijgt?(of even bellen)
Dat er bij de 2e auto maar 1 spiegel op zit is standaard maar velen hebben later rechts nog een 2e buitenspiegel gemaakt.
Maar of je een auto moet laten staan op een spiegel? Het is wel slordig dat het niet gemaakt is bij de 1e auto een nieuwe spiegel kost maar 60 euro. laat staan een 2e handse.
Apk hoeft ook niet altijd alles te zeggen over de staat van de auto een auto zonder apk kan veel beter zijn als met, ik heb er zelf een gekocht zat bijna 2 jaar apk op maar de schokdempers hingen aan elkaar met ducktape en so on.
Probeer Als je een auto koopt bij een garage zonder al te lange apk er gewoon een nieuwe apk op te laten zetten evt tegen meerprijs.
Er valt veel van deze auto''s te zeggen zo via het internet maar het beste is om zelf te gaan kijken en wat je gevoel zegt, hier op het forum kun je via de zoekfunctie ook lijstjes met aandachtpunten vinden waar je op moet letten.
Mischien een beetje reclame, sorry hiervoor en anders verwijderen als het niet mag.
Bij scandcar Komt binnenkort ook een lichtblauwe 164E te koop met een gerestaureerde buitenkant ook het mooie model met knikbumper deze staat nog niet op de site maar moet rond de 8000 opbrengen dacht ik en ik dacht ook automaat.
Hij staat er nog niet op omdat we hem nog even moeten controleren, we hebben hem echter al wel bij het bedrijf staan.
Verder Wim Bottinga heeft ook altijd in elke prijsrange 164''s staan www.volvo-oldtimer.eu
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Edo Dijkgraaf (GAST)
- Verbannen
-
Ik ben zelfstandig ondernemer. De 164 wordt een tweede auto. Een rijdend kinderzitje. Onze andere auto hebben we nodig voor mijn werk. Dat is een beetje dubbel, want met de huidige stand van de economie, staat de auto op dit moment veel stil. Hij kan echter niet weg.
Diezelfde economie vergt enige behoudendheid als het gaat om hetgeen ik uitgeef aan de 164. Drieduizend euro is op dit moment het maximum. Tijdens de nachtrit van 2011 heb ik bij Wim Bottinga staan kwijlen bij een prachtige 164, maar een dergelijke auto is op dit moment niet in het bereik. Ik klaag niet, ik ben gezond en ik heb te eten, maar ik ga niet krom liggen voor een auto. Vandaar dat ik jullie vroeg om je mening over de 164's die ik opzocht.
Mogelijk dat ik eens in Soesterberg ga kijken bij Grootauto. Ik zou het wel heel chique vinden. Nu maar hopen dat ze nog ergens een kek corduroy herenpak verkopen, dan durf ik eindelijk eens in stijl naar een bijeenkomst van de club.
(ik praat erover alsof ik hem al heb)
- Zon
-
- Elite lid
-
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=55&t=19171&start=0 ">viewtopic.php?f=55&t=19171&start=0
Is alleen geen E.
- Edo Dijkgraaf (GAST)
- Verbannen
-
Overigens zou ik er wel foto's bij plaatsen als ik jou was.
- Zon
-
- Elite lid
-
Ik heb wel even overwogen om de auto te kopen.
De prijs die hij toen noemde ligt binnen jouw budget.
NB: ik heb de auto niet gezien en kan ook geen enkele indicatie geven van de staat.
- Kees Vos
- Platinum lid
-
De doorslag is voor mij de kilometerstand, 300000 km is voor een b30 gewoon veel, de andere met 175000 km is een stuk gunstiger. Maar ja het blijft een gok en oppassen, niet gehaast kopen, kijken kijken en nog eens kijken voor je iets koopt.
Zelf heb ik twee 164 tigers gehad een carburateur versie en een injectie versie.
suc6
- Edo Dijkgraaf (GAST)
- Verbannen
-
De ware 164E staat in Arnhem, na deelrestauratie (gedocumenteerd) is deze bijna klaar.
Het betreft het enige juiste 164 type, met knikbumper, kleine achterlichten, B30E met M410 & J-type overdrive, geen schuifdak, nieuw zwart interieur en originele velgen mét de chroomringen. ev. Opties: klassieker radio met usb aansluiting, winterbanden.
Kijk maar eens op www.sbkarnhem.nl doorklikken naar personal lease, foto's te zien.
Als je nog een half jaar geduld hebt dan is de restauratie van de bordeaux rode 164 LPI klaar, deze heeft alles nieuw, Golde schuifdak, B30 met M410 & OD. Dus directe injectie van gas !!
Je bent welkom
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Edo Dijkgraaf (GAST)
- Verbannen
-
"Ed van der Zee" schreef:
Het betreft het enige juiste 164 type, met knikbumper, kleine achterlichten, B30E met M410 & J-type overdrive, geen schuifdak, nieuw zwart interieur en originele velgen mét de chroomringen. ev. Opties: klassieker radio met usb aansluiting, winterbanden.
Ed,
Bedankt voor de link naar de prachtige 164. Ik heb een voorstel. Als jij ervoor zorgt dat iemand mij een half jaar fulltime inhuurt, dan koop ik hem van je.
Gezien de recessie verwacht ik dat ik voorlopig alleen in mijn dromen in zo'n mooie 164 rijd.
---
Overigens hebben de mensen uit Drenthe hun 164 bijna gehalveerd in prijs. De verleiding is groot, maar roest is mijn vijand.