- Berichten: 4
144 die buiten staat
- Ton Penders
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2011 20:29 #109104
door Ton Penders
144 die buiten staat is gemaakt door Ton Penders
Hallo allemaal,
Omdat dit een vraag is die in het algemeen naar techniek verwijst dacht ik dat hij hier op zijn plaats zou zijn, alvast mijn excuses als ik fout zit.
Ik ben nu hard aan het sparen om na de winter een mooie 144 te kunnen kopen. Mijn budget is 2000 euro, ik mij al laten vertellen dat een 144 hier makkelijk voor te krijgen moet zijn. Mijn enigste vraag is: is het mogelijk om een 144 in goede staat te houden als hij het gehele jaar buiten staat. bij de aanschaf zorg ik er wel voor dat de gehele onderzijde keihard is en goed behandeld is. Dit zal ik ook goed bijhouden.
Verder zou ik graag willen weten of het mogelijk om met zo'n 144 een reis te maken. Bv. rondreis Schotland. Is hij daar betrouwbaar genoeg voor? (is hij echt zo betrouwbaar als men zegt?)
, Ton
Omdat dit een vraag is die in het algemeen naar techniek verwijst dacht ik dat hij hier op zijn plaats zou zijn, alvast mijn excuses als ik fout zit.
Ik ben nu hard aan het sparen om na de winter een mooie 144 te kunnen kopen. Mijn budget is 2000 euro, ik mij al laten vertellen dat een 144 hier makkelijk voor te krijgen moet zijn. Mijn enigste vraag is: is het mogelijk om een 144 in goede staat te houden als hij het gehele jaar buiten staat. bij de aanschaf zorg ik er wel voor dat de gehele onderzijde keihard is en goed behandeld is. Dit zal ik ook goed bijhouden.
Verder zou ik graag willen weten of het mogelijk om met zo'n 144 een reis te maken. Bv. rondreis Schotland. Is hij daar betrouwbaar genoeg voor? (is hij echt zo betrouwbaar als men zegt?)
, Ton
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23-12-2011 20:48 #109107
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic 144 die buiten staat
Om met het laatste te beginnen: als de techniek in goede staat is en goed onderhouden: ja.
Ik ben nog nooit met een 140 blijven staan. (Wel eens teruggekomen zonder koppeling omdat de kabel gebroken was en een keer op 3 cilinders omdat een zuigerveer de beol had gemold)
En verder: als de auto roestvrij is (bijna nooit) is het een kwestie van goed behandelen, je moet dan wel de probleem gebieden kennen. De holle rimtes zijn heel belangrijk, en de dorpels moet je van binnen goed schoon houden en de uitstroomopeningen onderin de dorpels moeten ook goed afwateren. Het mooist is een ML behandeling, maar die kost vlot 900 euro. Fluidfilm schijnt het ook heel goed te doen.
Ik ben nog nooit met een 140 blijven staan. (Wel eens teruggekomen zonder koppeling omdat de kabel gebroken was en een keer op 3 cilinders omdat een zuigerveer de beol had gemold)
En verder: als de auto roestvrij is (bijna nooit) is het een kwestie van goed behandelen, je moet dan wel de probleem gebieden kennen. De holle rimtes zijn heel belangrijk, en de dorpels moet je van binnen goed schoon houden en de uitstroomopeningen onderin de dorpels moeten ook goed afwateren. Het mooist is een ML behandeling, maar die kost vlot 900 euro. Fluidfilm schijnt het ook heel goed te doen.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.