Nieuwe regels belastingvrijstelling
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
Nou heb ik snel even gezocht wat dat ongeveer inhoud, en daar stond ik toch wel van te kijken: voor een beetje dikke volvo met een gewicht geschat op 1200 kilo, lijkt de brandstoftoeslag bij het gebruik van LPG ruim de helft van de totale 'belasting' te beslaan, oftewel nog steeds zo'n 600 euro per jaar. Voor diesel geldt ongeveer hetzelfde.
Nou ben ik geen groot tegenstander van het uitgangspunt dat oudere auto's die gebruikt worden als dagelijkse bak gewoon mee zouden moeten betalen (en misbruik van de vrijstellingsregeling tegengegaan zou moeten worden), maar voor iemand die een toekomstig klassieker heeft als hobbybak waar helaas al een LPG installatie of diesel inzit, lijkt me dit toch nog een flinke domper.
Enige wat nog iets scheelt, is wellicht een G3 installatie, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat daarvoor de technische eisen van het voertuig zijn.
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-

ook voor de handel goed nieuws.
zo zijn de laatste jaren de 87" , 88 ers enz.. op grote schaal gesloopt voor onderdelen.
achteraf bekeken onnodig

voor de auto"s van 1987 en 1988... , deze krijgen nu in rap tempo een ander prijskaartje.
nu nog de kans om vlug een 87 of 88 er voor de oude prijs aan te schaffen voordat iedereen wakker is.
- Platinum lid
-
" jo (GAST)" schreef:
Volgens mij worden ze als ze 30 jaar zijn wel helemaal belasting vrij , die toeslag is een overgangsregeling voor tussen 25 en 30 jaar oud.
Dat is volgens mij niet waar.
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
jo (GAST) schreef:Volgens mij worden ze als ze 30 jaar zijn wel helemaal belasting vrij , die toeslag is een overgangsregeling voor tussen 25 en 30 jaar oud.
Dat is volgens mij niet waar.
Klopt wel hoor zie onder, staat notabene nog op het voorblad van dit forum.
Voor nieuwe gevallen - dat wil zeggen motorrijtuigen die op 31 december 2011 nog geen 25 jaar oud zijn – (…) zullen personenauto’s en bestelauto’s van particulieren die rijden op diesel en LPG en de komende jaren voor het eerst in aanmerking komen voor de oldtimervrijstelling nog wel de diesel en LPG toeslag in de MRB betalen maar niet het basisbedrag. Tevens zullen ze vrijgesteld zijn van de provinciale opcenten.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Platinum lid
-
Uit het persbericht van de FEHAC:
"Voor de voertuigen die op 31 december 2011 al ouder dan 25 jaar zijn verandert er niets.
Voor de generaties daarna geldt een geleidelijke leeftijdsopbouw, en bovendien geldt de vrijstelling
uitsluitend voor basisbedrag MRB plus de provinciale opcenten.
De brandstoftoeslagen voor diesel en LPG moeten, voor zover relevant voor het betreffende voertuig, wél
worden betaald."
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
- Sieds Hiddema
-
- Senior lid
-
zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33007-10.html
Ik vind bovendien dat de Volvo Klassieker Vereniging ook de grens moet optrekken naar 30 jaar.
Er komen teveel "nieuwe" Volvo's bij de club en dat zal in de toekomt de oudjes overspoelen.
M.a.w. het is niet voor niks dat de Katterugclub meer dan 270 leden telt !
Echter deze 270 leden zouden net zo goed bij een register van de VKV ondergebracht kunnen worden.
Conclusie, voor alle typen klassiekers een eigen register?
- DE VIKING - LEAVER DEA AS SLAEF - VOLVO PV 544 SPORT 1965 + BSA
- Laurens Camfferman
-
- Senior lid
-
Ik heb vandaag de belastingdienst even gebeld om wat meer info te krijgen over brandstoftoeslag. Ik wilde voornamelijk weten dat als je een 25-plusser hebt of je dan bij nieuw inbouwen van een LPG-installatie brandstoftoeslag moet gaan betalen. Het blijkt dat gewoon alleen datum van toelating van je wagen geldt (dus van vóór 1987) en je dus geen extra brandstoftoeslag krijgt.