Winterbanden Amazon
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sven Hakbijl (GAST)
- Verbannen
-
Buiten dat ik Niek gelijk moet geven dat het er cosmetisch wat verwrongen uitziet, zou ik een dergelijke combinatie uit comfort en veiligheidsoogpunt afraden. Eraflopen zal de band niet; maar je neemt toch winterbanden voor de veiligheid en beheersbaarheid van je auto. Die bevorder je hiermee niet.
Ik weet niet waar je woont, maar net over de grens in Duitsland is de keus vaak veel groter, misschien heb je de mogelijkheid om daar eens te kijken.
Succes met zoeken, Sven
- Stam
- Junior lid
-
Weliswaar lager dan de eerder genoemde 165-80-15, maar wel de juiste breedte en diameter. En ook nog keus.
De diameter is dan namelijk kleiner
En daarmee de afrolomtrek (in dit voorbeeld wordt die circa 7,5% kleiner).
Zie ook de rekentool op www.carbibles.com/tyre_bible_pg4.html
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Stam
- Junior lid
-
Je verliest dan inderdaad snelheid, maar hebt qua breedte wel een goed passende band (op een 4j velg)."Lars Rengersen" schreef:
Maar met 165/65R15 in plaats van 185/80R15 gaat je teller wel teveel aangeven.
De diameter is dan namelijk kleiner
En daarmee de afrolomtrek (in dit voorbeeld wordt die circa 7,5% kleiner).
Zie ook de rekentool op www.carbibles.com/tyre_bible_pg4.html
Ik heb er absoluut geen verstand van verder. Geen idee hoe (on-)veilig het is om met een 185 band of breder op een 4j velg te rijden.
Om de 4j velgen van de Duett die ik gisteren heb opgehaald hebben ze in Zweden 205/65/15 gezet...... dat lijkt me in ieder geval geen goed plan om mee te gaan rijden.
In de velg is een nummer geslagen, tussen de gaten voor de bouten (bv 670429 = 4j breed, 670451 = 4,5j als ik het goed heb)/"Jojanneke Hobert" schreef:
Wellicht een domme vraag, maar hoe kom ik achter de velgenmaat van mijn amazon?
Als je die door de zoekmachine van het forum haalt vind je wel welke maat velg je hebt.
1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
"Siang Phoa" schreef:
Met alle respect voor Sjef, maar dan rij ik nog liever door op Michelin Xzx met fatsoenlijk profiel.
Siang, is dat een onderbuik gevoel of heb je hier een goede reden voor? En dan doel ik natuurlijk op gebruikservaring en niet op horen zeggen van want Chinese band = slechte kwaliteit.
Aanvulling: www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/wint...09_205-55-r-16-h.pdf Test van de ANWB, waarbij ze overigens aangeven dat de resultaten voor verschillende maten en jaren met elkaar overeen lijken te komen.
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Momenteel nog steeds bezorgen gratis, de Michelin Alpin A4 was in de aanbieding.
Ga continental winterband op de velgen van mijn 164 zetten, daar zit normaal 195 65 15 op.
Inmiddels kunnen wij ook monteren & balanceren, wellicht kan ik hier iemand een dienst bewijzen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Peter Leenders (GAST)
- Verbannen
-
Het beste was dat ik contact opnam met Euromaster of Profile Tyrecenter omdat deze beide rechtstreeks bij Vredestein kunnen bestellen.
Vervolgens ben ik bij Euromaster langs geweest. Deze namen direct telefonisch contact op met Vredestein en bestelde een setje. Ze worden morgen of woensdag geleverd (Er waren nog enkele op voorraad bij Vredestein).
Bij ieder ander bedrijf kreeg ik ook te horen dat ze niet leverbaar zijn of dat ze zelfs niet meer gemaakt zouden worden door Vredestein.
Niets is minder waar.
Rij nooit harder, dan je beschermengel vliegen kan.