Uitkering bij totall-loss?
- Rene Boer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2011 10:32 #106367
door Rene Boer
Uitkering bij totall-loss? is gemaakt door Rene Boer
Beste mensen!
Ik ben sinds 2 maanden de trotse eigenaar van een volvo 142 uit 1974 op LPG. Deze auto is verzekerd met een reguliere WA-verzekering, omdat ik i.v.m. mijn leeftijd (21) niet in aanmerking kwam voor een oldtimerverzekering. Ik heb al wat gegoogled maar kon het antwoord op de volgende vraag nergens vinden: Als ik in een ongeluk krijg buiten mijn schuld om en mijn auto is niet te repareren (total-loss), hoe wordt de waarde van mijn auto dan bepaald welke ik vergoed dien te krijgen van de verzekering van de andere partij? Heb de auto niet laten taxeren en kan me dus voorstellen dat het erg lastig is om de (dag)waarde te bepalen en te nadat deze in kreukels ligt . Heeft iemand misschien ervaring met een dergelijke situatie en is het misschien verstandig om de auto toch te laten taxeren? Ik heb hier na het afsluiten van de verzekering (ZLM) namelijk niets over gehoord en ik zit uiteraard niet te wachten op een uitkering van 500 euro omdat de auto ''al'' zo oud is.
Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,
Rene Boer
Ik ben sinds 2 maanden de trotse eigenaar van een volvo 142 uit 1974 op LPG. Deze auto is verzekerd met een reguliere WA-verzekering, omdat ik i.v.m. mijn leeftijd (21) niet in aanmerking kwam voor een oldtimerverzekering. Ik heb al wat gegoogled maar kon het antwoord op de volgende vraag nergens vinden: Als ik in een ongeluk krijg buiten mijn schuld om en mijn auto is niet te repareren (total-loss), hoe wordt de waarde van mijn auto dan bepaald welke ik vergoed dien te krijgen van de verzekering van de andere partij? Heb de auto niet laten taxeren en kan me dus voorstellen dat het erg lastig is om de (dag)waarde te bepalen en te nadat deze in kreukels ligt . Heeft iemand misschien ervaring met een dergelijke situatie en is het misschien verstandig om de auto toch te laten taxeren? Ik heb hier na het afsluiten van de verzekering (ZLM) namelijk niets over gehoord en ik zit uiteraard niet te wachten op een uitkering van 500 euro omdat de auto ''al'' zo oud is.
Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,
Rene Boer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-09-2011 10:40 #106369
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Uitkering bij totall-loss?
Rene,
Je kan jouw 142 laten taxeren bij de vereniging, kost 20euro. GIO dekt hem in ieder geval, hoe dit bij andere verzekeringen zit weet ik niet. Als de tegenpartij de schade veroorzaakt, kijken ze naar de taxatiewaarde, anders dagwaarde. Voor die 20euro in de twee jaar zou ik het risico niet lopen!
PS, leuk om een verslag te maken over je oldtimer in 'Ik en mijn Volvo'
Je kan jouw 142 laten taxeren bij de vereniging, kost 20euro. GIO dekt hem in ieder geval, hoe dit bij andere verzekeringen zit weet ik niet. Als de tegenpartij de schade veroorzaakt, kijken ze naar de taxatiewaarde, anders dagwaarde. Voor die 20euro in de twee jaar zou ik het risico niet lopen!
PS, leuk om een verslag te maken over je oldtimer in 'Ik en mijn Volvo'
- Rene Boer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2011 11:00 #106370
door Rene Boer
Beantwoord door Rene Boer in topic Uitkering bij totall-loss?
Beste Boele,
Bedankt voor je snelle reactie! Ik ben hier net nieuw (ook op het gebied van oldtimers) en weet dus vrijwel niets over de vereniging. Heb even gezocht maar kon zo snel niet vinden waar ik hem dan zou kunnen taxeren. Woon in de omgeving Eindhoven.
Met vriendelijke groet,
Rene Boer
Bedankt voor je snelle reactie! Ik ben hier net nieuw (ook op het gebied van oldtimers) en weet dus vrijwel niets over de vereniging. Heb even gezocht maar kon zo snel niet vinden waar ik hem dan zou kunnen taxeren. Woon in de omgeving Eindhoven.
Met vriendelijke groet,
Rene Boer
28-09-2011 11:18 #106371
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Uitkering bij totall-loss?
Taxatie binnen de club kan bij de leden van de technische commissie (TC).
Meer info een een overzicht van waar dit zitten vind je op
www.volvokv.nl/index.php?option= ... Itemid=158
Meer info een een overzicht van waar dit zitten vind je op
www.volvokv.nl/index.php?option= ... Itemid=158
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
28-09-2011 11:38 #106373
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Uitkering bij totall-loss?
Als Rene nog geen lid is, zal hij dat eerst moeten worden voordat hij bij de club de taxatie kan laten uitvoeren....
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-09-2011 18:38 #106374
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Uitkering bij totall-loss?
Zeker laten taxeren al is de auto niet in showroom staat toch doen, je wilt niet weten wat extra optie's de waarde doen verhogen. De 145 van mijn schoonpa ging na de restauratie naar een TC lid in Hoorn en op punten zonder extra's ging hij van 5500 euro naar 8500 euro. De 3000 euro kwam puur door allerei extra's die er op de auto waren geschroefd. Bijvoorbeeld een roofrack is al 400 euro waarde vermeerdering, gepoedercoate stalen velgen ook 400 euro erbij, verstralers 200 euro en ga zo maar door. Zelfs de tomtom in de auto doet er toe.